Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kristitty hyväksyä yhteiskunnan, jossa vallitsee vakaumusten tasa-arvo?

Vierailija
14.07.2010 |

"Uskonnottomana minun on helppo antaa muiden uskoa omalla tavallaan ja juhlia omalla tavallaan. Suhtaudun hieman ihmetellen kuvaamaasi ajattelutapaan. Miksi kaikkien pitäisi löytää sinun Jumalasi? Maailmassa on satoja uskontoja ja muita maailmankatsomuksia. Miksi ne muut eivät voisi olla samanarvoisia ja yhtä hyviä kuin sinun uskontosi? "

"vastaukseni kysymykseesi: "Miksi kaikkien pitäisi löytää sinun Jumalasi?"

Minä uskon niinkuin Raamattu opettaa, että on olemassa yksi Jumala. Ainoa tie hänen luokseen on Jeesus Kristus. Raamatun mukaan ihminen menee kuoleman jälkeen joko taivaaseen (jos hän on kuollut Jeesukseen uskovana) tai helvettiin, jos hän ei ole ollut Jeesuksen oma. Minä siis uskon, että ei ole mitään muuta maailmankatsomusta, jonka oppien mukaan ihminen voisi pelastua. En halua, että kukaan ihminen joutuu helvettiin. Siksi rukoilen muiden pelastuksen puolesta. Minusta kristinusko ja muut uskonnot ja maailmankatsomukset eivät ole keskenään verrattavissa. Minä suhtaudun muihin uskontoihin epäjumalanpalvontana. Kaikkia ihmisiä kuitenkin rakastan lähimmäisinäni, uskovat he sitten mihin tahansa."

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristitty siis arvostamaan muita uskontoja ja maailmankatsomuksia ja suomaan niille tasavertaisen aseman yhteiskunnassa? Voiko kristitty arvostaa toisen vakaumusta?

"vastaukseni kysymykseesi: "Miksi kaikkien pitäisi löytää sinun Jumalasi?"

Minä uskon niinkuin Raamattu opettaa, että on olemassa yksi Jumala. Ainoa tie hänen luokseen on Jeesus Kristus. Raamatun mukaan ihminen menee kuoleman jälkeen joko taivaaseen (jos hän on kuollut Jeesukseen uskovana) tai helvettiin, jos hän ei ole ollut Jeesuksen oma. Minä siis uskon, että ei ole mitään muuta maailmankatsomusta, jonka oppien mukaan ihminen voisi pelastua. En halua, että kukaan ihminen joutuu helvettiin. Siksi rukoilen muiden pelastuksen puolesta. Minusta kristinusko ja muut uskonnot ja maailmankatsomukset eivät ole keskenään verrattavissa. Minä suhtaudun muihin uskontoihin epäjumalanpalvontana. Kaikkia ihmisiä kuitenkin rakastan lähimmäisinäni, uskovat he sitten mihin tahansa."

Vierailija
2/3 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan hyvin voi elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prometheus-leiri-ketjusta.