Anoppi väittää etten anna hänen nähdä lapsenlapseaan!
Kaikki alkoi siitä,etten päästänyt anoppia (enkä ketään muutakaan paitsi mieheni) synnärille katsomaan vauvaamme. Olin järkyttynyt hätäsektiosta ja niin huonossa kunnossa,että halusin olla rauhassa.
No, olemme monesti sopineet että anoppi tulee meille tai me menemme hänen luokseen näyttämään pienokaista. Anopille vaan sattuu AINA tulemaan jonkinlainen este (hän on erittäin alkoholisoitunut,potee vaan darraansa) joten näkemisestä ei tule mitään. Hän ilmoittaa aina tuntia ennen tapaamista että on kamalan väsynyt että nähdään toiste. Nyt hän on itkenyt miehelleni että MINÄ en anna hänen nähdä meidän lastamme! Minusta tämä on käsittämätöntä, itse hän peruu tapaamiset ryyppäämisensä vuoksi! Menimme jopa kerran näyttämään vauvaamme terassille kun hän oli juomassa. Hän vilkaisi vaunuihin ja jatkoi juomistaan,me lähdimme nopeasti pois. Vai en minä anna lapsenlasta nähdä..!! Mitä minä sanon anopille? Hän on niin kovin surullinen kun minä olen niin kamala!
Kommentit (14)
omaan arvoonsa. Toivottavasti miehesikin tekee niin. Alkoholisoitunut ihminen kääntää kaiken omaksi edukseen, eikä näe omien tekemisisensä yhteyttä asiohin. Elämä on sillalailla helpompaa.
samanlainen tilanne ja siksi mua kiinnostaa miten miehesi suhtautuu asiaan ja oletko puhunut ylipäätään tästä hänen kanssaan?
Mulla onneksi mieheni tukee minua ko asiassa joten annan anopin veuhkata rauhassa. Saatan olla tarvittaessa muutenkin kovin suorasanainen, mutta asiallinen. Saattaisin esim sinuna pyytää anoppia ottamaan yhteyttä suoraan sinuun ja sitten esim luettelisin tarkkaan ne kerrat kun hän on perunut tulonsa. Sanoisin myös, että tällä perusteella vallitseva käsitys on se, että anoppia ei taida kiinnostaa lapsenlapsi.
Muuten, meillä on sellainen sopimus että juopunut isovanhempi EI hoida koskaan lapsenlapsia, emme siis mene myöskään kylään jos isovanhempi on jupunut. Eikä hoida myös silloin kun meillä on epäilys, että saattaisi juoda hoidon aikana. Käytännössä meillä kukaan isovanhempi ei tästä syystä ole koskaan pystynyt hoitamaan lapsiamme itsenäisesti. Heillä on kyllä tilaisuus nähdä lapsenlapsiaan runsaastikin ja yöpyä meillä -kunhan eivät juo.
Anna olla deekun jutut. Jos sinä olet vienyt vauvan näytille terassille, niin olet jo niin paljon tehnyt, että mummo voi tulla katsomaan lasta teille kotiin. Uskon että miehesikin on sun puolellasi.
puhunut mieheni kanssa ja hän tukee minua asiassa. Olen myös kerran puhunut anopin kanssa,kun hän kännissä soitti minulle neljän aikaan aamuyöllä itkien että miksi minä en pidä hänestä etc. En todellakaan anna lastamme hänelle hoitoon!Hän jättää 9-vuotiaan poikansakin yksin kotiin kun lähtee lähikapakkaan. Mieheni on monta kertaa laittanut äitiinsä melkein välit poikki.
AP
että onko anoppi kykeneväinen hoitamaan tuota 9-vuotiasta lastaan? Meidän perhe varmaan epävirallisesti adoptoisi jotenkin tuon poikaparan.
puhunut mieheni kanssa ja hän tukee minua asiassa. Olen myös kerran puhunut anopin kanssa,kun hän kännissä soitti minulle neljän aikaan aamuyöllä itkien että miksi minä en pidä hänestä etc. En todellakaan anna lastamme hänelle hoitoon!Hän jättää 9-vuotiaan poikansakin yksin kotiin kun lähtee lähikapakkaan. Mieheni on monta kertaa laittanut äitiinsä melkein välit poikki.
AP
Hyihyi miten itsekästä ap:lta estää rakastavan mummin tapaamiset! Naistenlehdissäkin sanotaan että suku on aina voimavara niin sen täytyy olla totta!!1!
Ei halua itselleen myöntää, että on kelvoton äiti ja isoäiti ja haluaa projisoida sen kämmäilynsä sinuun.
Olennaista on jutella miehesi kanssa ja varmistaa, että hän puolustaa sinua.
PS: teidän olisi syytä ottaa yhteys lastensuojeluun, jos anopilla on yhä yhdeksänvuotias vastuullaan ja hän noin pahasti laiminlyö lastaan!
itseään ja kääntää asiat toisin päin.
kysyä,että mikä helvetin oikeus isovanhemmilla on lapsenlapsiin?? Eivät he ole heidän lapsiaan!
kai miehesikin tietää, ettei sinussa ole tuossa tapauksessa syy vaan äidissään?
Yritä olla välittämättä, jos ei onnistu, niin miehesi saa käsitellä asian äitinsä kanssa, älä ota stressiä anopista.
Vaihtoehtoisesti, jos haluat hoitaa asian itse, niin pyydä häntä soittamaan, kun on selvä ja tulemaan katsomaan lasta. Humalaisia isovanhempia te ette lapsen lähelle tarvitse.
kysyä,että mikä helvetin oikeus isovanhemmilla on lapsenlapsiin?? Eivät he ole heidän lapsiaan!
Ja vanhemmilla ei ole oikeutta syyttä estää tai puuttua isovanhempien ja lastenlasten suhteeseen. Lapsi ei ole vanhempiensa OMAISUUTTA ja sen vuoksi ei ilman syytä ole paikallaan estää lasta liittymästä sukuunsa ja saamasta sosiaalista turvaverkkoa.
meillä oli vähän samanlainen tilanne.
Mieheni laittoi välit poikki äitiinsä.
Väliin ei tullut viina, vaan usko.
Anoppi perui aina tapaamiset yms. koska piti mennä johonkin kokoukseen.
kerran yritettiin yllättää anoppi, eli mies soitti äidilleen ja pyysi meille. Anoppi sanoi ettei jaksa lähteä, vaan on kotona lepäilemässä (oli kuuma kesäpäivä). Päätettiin sitten kävellä 3km anopin luo ja yllättää. Anoppi ei ollutkaan kotona. Mies soitti ja kysyi että missä on? Olikin lähtenyt kokoukseen. Usko siis meni lastenlasten edelle, ja menee edelleen.
Välit on olleet poikki 4 vuotta.
jos kerran miehesi ymmärtää tilanteen. Anoppisihan käyttäytyy kuin pikkulapsi, kohtelu sen mukaan. Eli älkää luottako, että mitkään sopimukset pitää, kutsukaa kylään oman jaksamisen mukaan ja sitten kun/jos näette niin älä kuuntele noita marttyyrijuttuja, vaihda vaan puheenaihetta. Äläkä herran tähden vastaa yöllä puhelimeen lohdutellaksesi anoppia! Hänellä on ilmeisesti jotain omia ongelmia. Sun tehtävä on kestää se, että hän todennäköisesti kokee itsensä väärinkohdelluksi, vaikka tekisit mitä. Niinpä kannattaa vaan toimia oman hyvinvointinsa ja normaalin kohteliaisuuden puitteissa, ja sulkea korvansa (ja puhelimensa! ainakin yöllä) valitukselta.
AP
Tehtäväsi on suojella myös lastasi alkoholin vaikutuksen alaiselta isoäidiltä.