Miksi eri raskauksissa vatsa on erilainen?
Esikoisesta sellainen pyöreä, sivuille levenevä ja nyt tosi suippo, eteenpäin. Luulisi kohdun olevan samanlainen joka raskaudessa.
Kommentit (7)
kahdesta ekasta oli kapea suippo eteenpäin ja kolmannesta tasaisen leveä joka suuntaan.
Luulen että siihen vaikutti paljon lasten koot; kaksi ekaa painoi syntyessään 3200g ja kolmas 3900g eli luulen että tuo kuopus kun oli niin iso niin tarvitsi tilaa joka suuntaan ja siksi maha oli niin iso ja leveä.
kahdesta ekasta oli kapea suippo eteenpäin ja kolmannesta tasaisen leveä joka suuntaan. Luulen että siihen vaikutti paljon lasten koot; kaksi ekaa painoi syntyessään 3200g ja kolmas 3900g eli luulen että tuo kuopus kun oli niin iso niin tarvitsi tilaa joka suuntaan ja siksi maha oli niin iso ja leveä.
Siinä vaiheessa vauvalla on vielä TILAA kölliä masussa vaikka poikittain. Loppuraskaudesta vauva taas ei yleensä juuri mahdu olemaan kuin pystysuorassa (joko pää alaspäin tai ylöspäin, yleensä alas).
miksi tyttöjen ja poikien raskaudet on niin erilaisia??? tytöistä tullut ihan selittämättömiä tulehduksia koko raskauden ajan, pojasta ei mitään, myös paino, pahaolo ja mielihalut ovat olleet näissä raskauksissa ihan erilaiset, kummallista! kai pienet tytöt ja pojat sitten on vaan valmistettu eri aineksista :D
3 kertaa ollut sivullepäin levenevä ja kaksi kertaa eteenpäin suiposti työntyvä. Vauvat ovat olleet suurinpiirtein samankokoisia, eli siitä ei löydy selitystä. Samoin vatsanpeitteiden venyminen ei selitä, koska mahan muoto on vaihdellut aivan hyppien.
Ja tuo vauvan asento ei myöskään kelpaa selitykseksi, koska meillä kaikki vauvat ovat majailleet samassa asennossa, alussa istuen ja loppua kohti kääntyneet päälleen, eikä tämä ole mahaan vaikuttanut.
Ehkä tämä on vaan kosto minun skeptisyydelleni, koska vanha kansahan perinteisesti sanoo että poikamaha on eteenpäin, tyttömaha sivulle. Olen kyllä aikalaill aviitannut kintaalla näille vanhan kansan jutuille, niissä ei oikeasti ole mitään perää. Toisten mahoja seuratessa myöskin on kyllä selkeistä poikamahoista tehty tyttöjä ja sama toisinpän.
Mutta minulla, mullapa on juurikin hyvin selkeästi poikia odottaessa ollut eteenpäin työntyvä poikamaha, tyttöjä odottaessa sivullepäin levenevä.
Selitystä tuolle ilmiölle ei siis taida olla olemassa, eiköhän liene itsekunkin kohdalla kyse sattumasta.
sama leveä joka suuntaan. Sukulaiset väittivät että kolams on varmasti tyttö, mutta itse tiesin ultran perusteella että kolmas poika tulee. En paljastanut sitä sukulaisille etukäteen.
Ja vielä lisäkysmys: oliko kolmaskin vauvavatsa aluksi suippo? Eli muuttiko muotoa? :) kahdesta ekasta oli kapea suippo eteenpäin ja kolmannesta tasaisen leveä joka suuntaan. Luulen että siihen vaikutti paljon lasten koot; kaksi ekaa painoi syntyessään 3200g ja kolmas 3900g eli luulen että tuo kuopus kun oli niin iso niin tarvitsi tilaa joka suuntaan ja siksi maha oli niin iso ja leveä.
viihtyykö hän pää alaspäin, istualtaan vai kenties poikittain