Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki etelässä käyneet!

Vierailija
14.07.2010 |

Näin helteiden aikaan mulle heräs yksi kysymys. Lähes kaikki tutut valittaa että miten on niiin kuuma ja ahdistaa nää helteet. Nämä samat ihmiset kuitenkin käyvät joka vuosi etelässä ja toiset useita kertoja vuoden aikana. Jotkut käyvät kaukana ja olen ymmärtänyt että näissä maissa on aika lämmintä. Usein varjossa 25-40 astetta.

Kun palaavat reissusta niin kovasti kehuvat että kuinka oli niin ihana reissu ja lämmintä?! Näihin reissuihin uppoaa rahaakin ihan kiitettävästi että voisi kuvitella että se lämpö ei voi kauheesti ahdistaa? Itse olen lomaillut "viileämmissä" paikoissa joten minulla ei ole kokemuksia siitä että miten etelässä käydessä lämpö on ihan ok mutta täällä kotimaassa se ahdistaa niin kamalasti...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuuma on etelänmaissakin, on se tavallaan kostempi ilma jolloin on helpompi olla.

Vierailija
2/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuuma on etelänmaissakin, on se tavallaan kostempi ilma jolloin on helpompi olla.

Ja siksi on helpompi olla. Lisäksi saarilla/rannikolla tuulee aina ja veden läheisyys muutenkin viilentää. Tukalaa on olla kosteassa ja kuumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tajua, mä nautin etelän lomilla lämmöstä, ja nyt nautin suunnattomasti kun täällä on kerrankin yhtä lämmintä. =)

Vierailija
4/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös kuntosalit on luonnollisesti siellä ilmastoituja. Vietän lomillani aamupäivät salilla ja iltapäivät hotellihuoneessa torkkumassa :) Käyn uimassa aamuin illoin.

Vierailija
5/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä "etelässäkin" voi käydä muun kuin helvetillisen kuumuuden takia. Käymme lähes vuosittain Etelä-Euroopassa, mutta en suin surminkaan mene sinne kuumimpaan kesäaikaan, vaan huhti-toukokuussa tai syys-lokakuussa. Tuolloin lämpötilat ovat miellyttävät.

Vierailija
6/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ilmastoitu hotelli(huone). Mikäs siinä on ulkona paahtuessa kun pääsee sisälle ilmastoituun hotellihuoneeseen tuon paahtumisen jälkeen. Ei tarvitse myöskään kokata mitään keittiössä, ei tiskata tiskejä, pestä pyykkejä, imuroida jne. Saa vain olla jos tahtoo ja hyvällä omatunnolla.

2. Lisäksi tosiaan meri-ilmasto helpottaa paljon.

3. Perillä ollaan vain tietty aika. On helpompi nauttia +32 asteen helteestä kun ensinnäkin pääsee sitä karkuun sinne ilmastoituun hotellihuoneeseen välillä ja varsinkin kun tietää että sitä kestää vain viikon-pari. Sen jälkeen pääsee taas normaali-ilmastoon.

On eri asia "nauttia" helteistä täällä kotona kun asunto ei ole ilmastoitu, pitää tehdä kaikki kotityöt kuten muulloinkin vaikka olisi kuinka tukalan lämmintä ja kun ei tiedä kestääkö tätä viikon vai viisi.

Ps. Ne ihanat reissut muodostuvat yleensä siitä että saa vain olla, ei tarvitse tehdä kotitöitä, joku muu valmistaa hyvät ruoat, saa vain nauttia elämästä. Lämmin ilma siihen päälle niin mikäs siinä.

Vierailija
7/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen kosteus, eli tuo teidän meri-ilmastonne, tekee kuumuudesta tosi nihkeää ja paljon mielelläni olisin kuivassa kuumudessa.

USAssa sellaisissa paikoissa kuten esim. Vegas ja Phoenix sun muut aavikolla sijaitsevat paikat joissa on kuivaa ja kuumaa tunnetaan hyvin käsite "dry heat" jota siis ei pidetä niin epämiellyttävänä kuin kosteaa ja nihkeää kuumuutta jossa hiki ei haihdu iholta.

Tarkalleen ottaen lisäksi ns. meri-ilmastoa ei edes Etelä-Euroopasta löydy. Saatatte tarkoittaa rannalla olevaa kylmempää ilmaa joka johtuu tuulesta sekä veden maanpintaa alemmasta lämpötilasta mutta tämä pätee vain rannalla, jos sielläkään.

Vierailija
8/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös kuntosalit on luonnollisesti siellä ilmastoituja. Vietän lomillani aamupäivät salilla ja iltapäivät hotellihuoneessa torkkumassa :) Käyn uimassa aamuin illoin.

Vierailija
9/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen kosteus, eli tuo teidän meri-ilmastonne, tekee kuumuudesta tosi nihkeää ja paljon mielelläni olisin kuivassa kuumudessa. USAssa sellaisissa paikoissa kuten esim. Vegas ja Phoenix sun muut aavikolla sijaitsevat paikat joissa on kuivaa ja kuumaa tunnetaan hyvin käsite "dry heat" jota siis ei pidetä niin epämiellyttävänä kuin kosteaa ja nihkeää kuumuutta jossa hiki ei haihdu iholta. Tarkalleen ottaen lisäksi ns. meri-ilmastoa ei edes Etelä-Euroopasta löydy. Saatatte tarkoittaa rannalla olevaa kylmempää ilmaa joka johtuu tuulesta sekä veden maanpintaa alemmasta lämpötilasta mutta tämä pätee vain rannalla, jos sielläkään.

Vierailija
10/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etela-Kaliforniassa,Tyynenmenren rannalla ei ole kosteata mutta Keskilannessa, keskella mannerta on.

Vierailija
11/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että perillä kohteessa ei lämpö nouse yli 25 asteen.. nytkin ollaan lähdössä joulukuussa reissuun, keskiarvolämpötilat silloin siellä n. +17-23 astetta, just passeli.

Inhoan äärimmäisyyslämpötiloja, varsinkin kuumaa.

Vierailija
12/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin juuri ennen helteiden alkua kreikassa jossa oli tosi kuuma. Sitten tulin tänne ja on tosi kuuma. Enkä valita, mä tykkään lämmöstä.

Vierailija
13/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa, niin olen lomalla. Nyt vittuunnun töissä. Tosin on kivan hiljaista.

Vierailija
14/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä valittajat ovat lomalla tällä hetkellä...

ap

Vierailija
15/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin täällä töissä tällä ilmalla.

Enkä koskaan majoittuisi ilmastoimattomaan hotelliin, mutta työnantaja ei valitettavasti ole remontoinut kaikkia tiloja asiallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi