Pitäsköhän ruveta myymään pääsylippuja uima-altaalle? - ov
Meillä on siis isohko uima-allas pihalla ja arvatkaa vaan, onko siellä ollut ruuhkaa näillä helteillä! No nyt sit lapset on olleet eilisestä lähtien mummolasta ja meidän ovella on jatkuva virta naapuruston lapsia uima-asuissa ja pyyhkeet mukana. Kysyvät ensin meidän lapsia ja sitten kun sanon että eivät ole kotona, niin kysyjät jäävät napottamaan silmät sirrillään oviaukkoon ja lopulta kysyvät että voitasko me kuitenkin mennä tuonne teidän altaaseen.
Uskomatonta!!! Mulle on ihan ok, että lasten kaverit ovat altaassa kun lapset ovat kotona ja leikkivät kaverreidensa kanssa, mutta ei saatana, en kyllä rupea muuten lapsia altaaseeen päästämään.
Tänäkin aamuna on jo neljä uima-asuista pyrkinyt meille sisälle.
Tai no, voisinhan mä ruveta myymään pääsylippuja altaalle...
Kommentit (23)
Jos samat lapset tulisivat toisenkin kerran kysymään, pääseekö uimaan, ilmoittaisin heti vanhemmille. Muutenkin hämmästelen tätä, miksi pitäisi päästää vieraita lapsia omalle pihalle. TOki ymmärrän omien lasten leikkikaverit, etenkin jos vastavuoroisesti leikitään muidenkin pihoilla ja puistoissa.
Osan tunnen ja vanhemmat myös kun asuvat tällä samalla omakotialueella.
että muksut ramppaa teidän ovella?
Joskus, ihan joskus, lapset päättää ihan omikeseen ilmoitta vanhemmilleen käydä useaan kertaan kysymässä juuri tuon tyyppisiä asioita....
Jos infoaisit niitä vanhempia. Sillai kohteliaasti...
että nyt ei sovi, tulkaa sitten takaisin kun lapsetkin on kotona.
että nyt ei sovi, tulkaa sitten takaisin kun lapsetkin on kotona.
ja sama porukka silti ovella monta kertaa päivässä. Alkaa vähän tuntua että nuo on ennemmin uima-altaan kuin meidän lasten kavereita. :=) ap
juuri samaa asiaa.
Meillä on harkinnassa laittaa uima-allas pihalle. siis sellanen ihan maahan upotettava iso-allas.
Mihin sitä sitten osais vetää rajan...
Mua ei haittais jos siellä joskus olisi joku lapsen kaveri uimassa lastemme kanssa.
ajattelin vaan että jos jonkun päästää niin seuraava vinkuu että miks toi pääsee mutta en minä?
Me asutaan siis kaava-alueella joten vähän kinkkinen juttu.
en haluis alkaa ilkeeks kenellekään.
ja vittuilet vielä naapuruston lapsillekin.
Mua nimittäin eniten hirvittäis vastuuasiat. En voi olla koko ajan vahtimassa vieraita lapsia uima-altaassa, ja entä jos joku sinne hukkuisi tai sattuisi jotain muuta. Oisin varmaan aika tarkkana myös silloin, kun omat lapset olis kotona kavereineen uimassa. Omien lasten uimataidon tietää, vieraiden ei. Ja jos altaassa alkaa olemaan jo liikaa lapsia, niin
aikamoinen vaaratekijä sekin on. Sama juttu olis trampoliinin kanssa.
ja vittuilet vielä naapuruston lapsillekin.
muakin riepois olla noin kade. :)
lapsille, että tervetuoa uimaan, vaikka meidän lapset ei kotona olekkaan. Vanhemmille olen ilmoittanut, että en valvo altaalla muiden lapsia, mutta jos antavat luvan niin tervetuloa vaan. Kun se allas tuolla on, niin miksi ihmeessä sitä ei käytettäs.
Viime kesänä naapurin 5v tuli kysymään voiko tulla uimaan lastemme kanssa.
Sanoin, että se sopii kunhan käy kysymässä äidiltä tai isältä luvan.
Hetken päästä tuli pelastusliivit päällä uimaan.
Ihan ok tuo pelastusliivi mutta kyllä ihmettelin vanhempien toimintaa! Itse olisin mennyt ainakin käymään naapurissa ja kysynyt tulenko vahtimaan lastani.
Tuo pelastusliivi ei kuitenkaan anna 100% turvaa.
Suomessakin olisi varmaan joka toisella sellainen, jos vaan olisi useammin tälläiset ilmat! Tavallinen käyttötavara se on.
Ap, ei tarvitse antaa muiden lasten tulla, muuta kuin kutsusta. Yleiset uima-altaat löytää vaikka uimahallista!
Ystävällisesti käännytät pois! Vieraista uimareista on myös vastuussa.
Ei tulisi mitään jos lauma naapurin lapsia omin päin uiskentelisi.
Veteen ei mennä likasilla jaloilla ja vieraat lapset eivät sitä muista, ellei koko ajan muistuta.
Altaaseen ei saa hyppiä.
Toista ei kuristeta tai painita vedessä.
Tuota naapurin lapset harrastavat.
Joutuisin vahtimaan altaalla jos siellä olisi vieraita lapsia, ei kiitos!!!
vieraita lapsia vahtimatta vaikka kuinka olisi sanonut vanhemmille että omalla vastuulla. Entä jos joku hukkuukin? Se olisi ihan kamalaa. Toisekseen jos itse haluaa välillä rauhassa istuksella pihalla ilman lasten ääniä niin onhan se ymmärrettävää.
lapsille, että tervetuoa uimaan, vaikka meidän lapset ei kotona olekkaan. Vanhemmille olen ilmoittanut, että en valvo altaalla muiden lapsia, mutta jos antavat luvan niin tervetuloa vaan. Kun se allas tuolla on, niin miksi ihmeessä sitä ei käytettäs.
Miten voit olla varma, että kaikilla lapsilla on joka kerta lupa tulla uimaan? Tarkistatko sen vanhemmilta aina erikseen?
ap:llä. Lapset ovat uineet kavereiden kanssa mutta ei kukaan vingu uimaan silloin kun muksut ovat muualla.
22 kertaa. Osa noista on samoja, jotka jo eilen ja aamulla kävivät kysymässä voisko päästä altaalle. Kaikilla on sama huoli: millon meidän lapset tulee mummolasta (lue: millon me siis päästään uima-altaaseen).
Tiukkana olen pysynyt. Kun omat kakarat ei ole kotona, eivät altaalle tule kaveritkaan. Kuten moni ketjussa on sanonut, vastuukysymykset arveluttavat - en koe tehtäväkseni vahtia muiden lapsia kun omanikaan eivät ole paikalla. Mun onnella sattuisi varmasti jotakin.
Ilmeisesti nyt on sitten sana kiertänyt kauemmaksikin, että meidän takapihalle pääsee uimaan, kun kerrostalossa noin kolmen kilsan päässä asuvat puolitutun lapset kävivät puolisen tuntia sitten. Kaksi pellavapäätä, jotka sanoivat että äitinsä oli käskenyt tulla kysymään voisiko meille tulla uimaan kun rannalle ei jaksa nyt lähteä. Tarjosin mehua ja pistin pojat takaisin kotiinsa.
t. ap