Ollaankohan me ihan hulluja?
Ollaan ostamassa tod.näk. peruskuntoista rintamamies-/vastaavaa taloa ja remonttibudjetti on tosi pieni (10000-20000 lainaa remonttiin). Ideana on remontoida varojen mukaan. Meillä on yksi lapsi ja toinen tulossa joten työtä kyllä riittää. Ollaanko siis haukkaamassa liian isoa palaa vai voiko unelmat toteutua?
Kommentit (8)
vaan työteliäisyys.
Ihan rehellisesti arvioitte, paljonko viitsitte nähdä vaivaa. Rumassa ja rupisessa talossa on kamalaa asua, ja peruskuntoisessa talossa pitää jaksaa uhrata aikaa ja vaivaa korjaamiseen ja paikkaamiseen.
Oikeasti, harkitkaa uudelleen, valitettavasti tiedän mistä puhun.
mitä kaikkea voi joutua remppaamaan ja paljonko se maksaa, esim. putket, kylpyhuoneen mahdollinen kosteusvaurio? Seinää ja lattiaahan voi laitella varojen ja jaksamisen mukaan. Me tehtiin lähes täydellinen sisäremppa 4000 eurolla, mutta putkiin, sähköihin tai kaakeleihin ei koskettu.
60 tiilitalon, jota osin kunnostettu, emmekä ottaneet yhtään remonttilainaa. Laitettiin muutaman vuoden sisään lähes omin voimin uudet ikkunat ja salaojat ja sitten kaikkea pientä. Hyvin pärjää, jos osaa ja jaksaa, eikä ole kiirettä. Lapset olivat muuttaessamme 1 ja 2 v ja vielä kolmaskin jaksettiin tehdä pahimman remonttihulinan jälkeen..
Eli, jos talonne ei ole homeessa tms. niin siitä vaan. Taas jokuhan ostaa uuden tai laitetun ns. vailla remonttihuolia, joka voi osoittautua jälkikäteen ihan sudeksi eli te ainakin olette henkisesti varautuneet tällaiseen.
sen ei-remonttihuolia-asunnon ja kuitenkin aika ajoin puidaan näitä rakennusvirhe tms. juttuja oikeudessa asti. Te voitte nyt etukäteen miettiä pahimmat asiat ja kestättekö ne vai ette.
Tosin mekin hankittiin juuri kivitalo pienellä remonttibudjetilla, mutta me osataan itse tehdä kaikki paitsi putki- ja sähkötyöt. Itse en voi niin paljoa osallistua remonttiin kuin haluaisin (ja olisi tarve), koska meillä on kaksi pientä lasta, eikä lapsenvahteja ihan koko aikaa tarjolla.
Silti on välillä ollut parisuhteen kannalta rankaa tämä remontti, mutta nyt kun alkaa remontti olla loppuvaiheessa, niin jo helpottaa. Parisuhde todellakin kannattaa olla vakaalla pohjalla.
Mutta rintamamiestaloissa on yleensä isompia yllätyksiä, jotka vaativat rahaa akuutistikin. Näin olen kuullut niin ystäviltä kuin remontteja työkseen tekevältä mieheltäni.
millaisessa kunnossa talo on. Jos itse talo on terve, sanoisin että antaa palaa :)
Jos on valmis elämään remontin keskellä, eikä kaiken tarvtse olla uusinta uutta, ei mitään ongelmaa varmasti ole!
Itse olen tutustunut jo vuosien ajan rintamamiestalojen rakenteisiin, ja hyvin samanlaisella ajatuksella ollaan mekin lähdössä taloa hankkimaan.
Muistatte vaan että "turhaa" ei kannata rempata ja jos mahdollista, asukaa talossa noin vuosi ennen yhtään remonttia, niin ei tule tehtyä tyhmiä ratkaisuja.
Olethan rintamamiestalo -foorumilla?
remppaamaan.
Jos kuitenkin lähdette, teidän kannattaa olla valmiita kestämään yllätyksiä ja keskeneräisyyttä.
Parisuhteen oltava kunnossa, jotta kestää stressin.
Meillä on asenne kyllä kohdallaan ja osataan itse remontoidakin eli ulkopuolista tekijää emme suurimmaksi osaksi tarvitse. Ja niinkuin joku totesikin, että ei kannata turhaa rempata ja näin on tarkoituskin eli tuo remonttilaina menisi niihin ihan pakollisiin ja sitten vasta aletaan katsella mihin muuhun on varaa.:)
Rintamamiestalo on myös ollut kotini lapsuudessa ja olen tuota foorumiakin lukenut. Tiedetään kyllä että yllätyksiä voi tulla (ja varmasti tuleekin), mutta uskomme, että muuten pystyisimme urakkaan, jos vain rahat suinkin riittävät.