Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 5vrk:den ikäiselle

Vierailija
13.07.2010 |

antaa vettä? ja syökö mun vauva jotenkin liian vähän kun se imee maitoa max. 15min ja sit se lopettaa.. ja kuitenkin syö 3-4 tunnin välein, yöllä ehkä hieman harvemminkin.. mut kai se nyt syö niin kauan ku on nälkäinen? painaa n. 4kg..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa antaa. Harvemmin kuitenkaan välttämätöntä, rintamaito/korvike on parempaa.

Jos lapsi on pirteä, (kertis)vaippoja kastuu noin 6 päivässä, ja vaikuttaa tyytyväiseltä, on ruokailu ok.

Meillä pienempi syö juurikin noin. Näillä helteillä olen tosin herkemmin tarjoamassa. Ennen helteitä yritin öisin ensin tutilla rauhottaa, nyt tarjoan suoraan rintaa.

Jos ruoan saanti mietityttää, pyydä neuvolasta painokontrollia.

Vierailija
2/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vettä ei välttämättä tarvitse antaa. Jos kuitenkin annat vettä noin pienelle, se pitää keittää ja jäähdyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl et meil menee noita kertis vaippoja enemmänkin :D et kai se ihan hyvin sitten syö.

hyvä mä ajattelin et oon jotenkin huono äiti kun jotkut sanoo et vauva saattaa syödä parikin tuntia?!! ja onko sellasta jotain suositusta kuinka usein vauva pitäs esim. yöllä herättää syömään..? kun ykskin yö nukku 6h ennen ku heräs ja halus ruokaa.. pitäskö mun ite herättää se aikasemmin..?

Vierailija
4/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mitään pöpökammosuutta, vaan ihan puhtaasti RAVINNOLLISESTI, lapsi tarttee rakennusaineita. Tollasella ei edes lämmönsäätely toimi, anna korviketta.

Itselläni on 4 lasta ja kaikki on nopeita syöjiä. Koskaan en ole lapsia tunteja rinnoilla riiputtanut.

Jos lapsi on tyytyväinen, pissaa 5 vaippaa märäksi ja kasvaa niin ei mitään hätää.

Jos sua helle häiritsee ja lapsen olo mietityttää niin voit kysyä pääsisitkö neuvolaan painotarkistukseen että painoa tulee.

Veden antaminen imetysaikana on turhaa. Se on pois lapsen masun tilasta maidolta. Tärkeämpää on että imettelet.

Vierailija
5/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä aina kun vauva haluaa, vedellä vauva ei tee mitään.

Vierailija
6/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl et meil menee noita kertis vaippoja enemmänkin :D et kai se ihan hyvin sitten syö.

hyvä mä ajattelin et oon jotenkin huono äiti kun jotkut sanoo et vauva saattaa syödä parikin tuntia?!! ja onko sellasta jotain suositusta kuinka usein vauva pitäs esim. yöllä herättää syömään..? kun ykskin yö nukku 6h ennen ku heräs ja halus ruokaa.. pitäskö mun ite herättää se aikasemmin..?

jos vauva ei ole pienipainoinen ja paino kehittyy normaalisti. Sullahan on hyvänkokoinen vauva, joka syö hyvin. Anna vauvan nukkua yöllä ja saat itsekin nukkua. Kyllä hän herää kun nälkä on.

Vierailija
7/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei mitään pöpökammosuutta, vaan ihan puhtaasti RAVINNOLLISESTI, lapsi tarttee rakennusaineita. Tollasella ei edes lämmönsäätely toimi, anna korviketta.

Itselläni on 4 lasta ja kaikki on nopeita syöjiä. Koskaan en ole lapsia tunteja rinnoilla riiputtanut.

Jos lapsi on tyytyväinen, pissaa 5 vaippaa märäksi ja kasvaa niin ei mitään hätää.

Jos sua helle häiritsee ja lapsen olo mietityttää niin voit kysyä pääsisitkö neuvolaan painotarkistukseen että painoa tulee.

Veden antaminen imetysaikana on turhaa. Se on pois lapsen masun tilasta maidolta. Tärkeämpää on että imettelet.

jos lapsi syö hyvin. Minusta tuo ap:n tilanne on oikein hyvä. Minulla on vaan kaksi lasta mutta en minäkään ole heitä tunti kausia kerralla imettänyt.

Vierailija
8/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuorin on 4 kk ja nukkuu täyden yön kympistä ysiin saattaa puskea unta. Neuvolan mielestä se on liikaa lapsen sokereille.

Ihan vastasyntynyttä herättelisin syömään, maidontuotanto tykkää kovasti yösyöttämisistä. Siis siitä ettei tule pitkää taukoa imetyksessä. Näin tuotanto pysyy hyvänä.

Me syödään osittain kiinteitä niin annan lapsen nukkua yön.

Mutta pissan laskeminen on oleellista.

5

Vierailija
9/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIELUMMIN korviketta kuin vettä!

Mutta jos luet tektiäni, niin huomaat että minun lapset ei ole lussuttanut rintoja kauaa.

Maitoa olen luovuttanutkin vaikka lapset on pikasia syöjiä.

5

Vierailija
10/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettää kaksi tuntia kerrallaan...eihän siitä nyt mitään tulis, vauva koko ajan rinnalla. Tuo 15 min on ihan hyvä varsinkin jos lapsi tyytyväinen. Ja älä ihmeessä herätä yöllä, sehän on luksusta äidille ja vauvallekin että nukkuu sen 6h. Anna nukkua sillon kun nukkuu, niin sen kuuluu olla. Ei ikinä opi nukkumaan yöllä jos sitä herätellään. Vain jos on painon kasn ongelmia, niin sitten.

Vierailija
11/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettää kaksi tuntia kerrallaan...eihän siitä nyt mitään tulis, vauva koko ajan rinnalla. Tuo 15 min on ihan hyvä varsinkin jos lapsi tyytyväinen. Ja älä ihmeessä herätä yöllä, sehän on luksusta äidille ja vauvallekin että nukkuu sen 6h. Anna nukkua sillon kun nukkuu, niin sen kuuluu olla. Ei ikinä opi nukkumaan yöllä jos sitä herätellään. Vain jos on painon kasn ongelmia, niin sitten.

mulla on neljä lasta, jotka söi nopeesti, välit n.4 tuntia ja laitoksella yks nukkui jo 6 tunnin yöunet.

Vierailija
12/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maidolla se janokin lähtee. Ja muuten kaikki vaikuttaa oikein hyvältä. Ei minusta kannata vauvaa herätellä, jos nukkuu vaikka 6 tuntia tai vähän enemmänkin putkeen. Sitten jos nukkuu jotain lähemmäs 10 tuntia herättelisin jo (noin pientä siis, parikuukautinen voi jo nukkuakin).

Ja ole tyytyväinen, että syöminen sujuu teillä ripeästi. Joillakin vauvoilla(/äideillä) se ei vaan ole niin helppoa, itselläni varsinkin esikoinen oli alkuun tuollainen 2 tuntia syövä. Ja johtui ihan siitä, että sekä äiti että lapsi vasta opettelivat. Imuotteen kanssa oli ongelmia ja sitten kun onnistui nin lapsi tietysti päästi irti tai nukahti... Muutamassa viikossa tuostakin sitten selvittiin ja päästiin nopeampaan syömiseen, mutta nautiskelija lapsi oli, ikinä ei syönyt 15 minuutissa :) Onneksi seuraavat olivat sitten jo nopeampia. Mutta siis tuo parin tunnin imetys ei ole mikään tavoite, mutta joskus niinkin on. Illalla on kyllä ihan tavallista, että vauva haluaa "asua" rinnalla vaikka muuten söisikin nopeasti.

Vierailija
13/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on siis ihan haitallista tuon ikäiselle. Häiritsee elektrolyytitasapainoa. Eikö neuvolasta ja/tai sairaalasta annettu mukaan niitä lehtisiä, joissa asia väännetään rautalangasta?

Vierailija
14/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on eriasia kuinka paljon enemmän he syövät kuin se joka imee 15 minuuttia.

Voisin veikata että syövät saman verran, loppuaika on "lulluttamista".

Vierailija
15/15 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin lapsi söi 2-10 minuttia ja normaalisti maha oli täynnä 5 minuutissa. Vaippoja kastui ja vauvat kasvoi, joten kaikki oli hyvin.

Yöllä en noin isoa (4kg) vauvaa herättelisi syömään, vaan nauttisin pitkistä yöunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä