Minä ajan autolla n. 90km/h,
enimmillään siis. Ihan omien taitojeni mukaan, mielestäni, miksi pitäisikään ajaa kovempaa kun tuntee osaavansa?
Se ei kuitenkaan ole se asia, vaan REKAT. Ne ajavat suurin osa lujempaa kun minä, mutta sitten kun tulee ohituskaista niin osa rekoista hiljentää 40km/h! Ja en yhtään liioittele, tänäänkin ajelin yhden pitkähkön pätkän ohituskaistatietä taas rekan perässä ja mittarini näytti paikoin alle 40km/h!!! Siis 100km/h rajoitusalueella!!! Raivostuttavaa! Koska minä en halua mennä ohi kun sitten taas kun se rekka kiihdyttää niin se roikkuu hetikohta perseessä kiinni koska ajaa lujempaa! Ja ne tulevat lähelle! Aluksi menin niitä ohi (minulla on ollut kortti vasta aika vähän aikaa) mutta kun huomasin että siinä käy aina noin niin en ole halunnut niitä enää ohittaa.
NIIN ÄRSYTTÄVÄÄ! Ja ajan tuota pätkää aika useasti, siinä on useita ohituskaistapätkiä ja lähes aina jollakin niistä käy näin.
Onko muille sattunut vastaavaa?
Kommentit (23)
Ohituskaistalla yleensä ajan rekkojen ohi. Itse en ole huomannut, että erikseen hidastelevat silloin.
Mutta kerran ärsytti iltamyöhäsellä. Olin ajanut 450 km päivän aikana. Parikymmentä kilometriä jäljellä ja pimeää oli jo, itseä väsytti aika tavalla. Edessä oli rekka, joka ajoi norminopeutta noin 80km/h, ja autojono. Muut ohittelivat rekkaa, itse ajattelin, että en jaksa enää ohitukseen keskittyä. Voin ajella perässä ja hyödyntää rekan hyviä ajovaloja, kunnon turvavälin pidin.
Pirskatti, kun rekka alkoi vilkkujansa välkytellä, että mene ohi. Ja vaikka kuinka yritin pidentää entisestään turvaväliä tämä vain vilkuttelee niitä vilkkujaan. Viimein pysähdyin levähdyspaikalle hetkeksi jaloittelemaan, ettei rekkakuskin tarvitse vaivautua mun takia. Hyvää varmaan tarkoitti, mutta kyllä ärsytti kun ei ymmärtänyt lopettaa, vaikka muutaman kilometrin ajoin yrittämättä mitenkään ohittaa.
Moottoritiellähän tuo ei ole niinkään ongelma, koska siellä on yleensä kai kaksi kaistaa.
Mutta muuten.. Jos on satasen rajoitus niin hyvin monihan ajaa vähintään sitä. Sitten, kun eteen tulee auto joka ajaa alle sen, aletaan miettimään ohitusta. Tässä ohituksessahan se vaara sitten onkin, kaikki kun ei osaa ohittaa turvallisesti.
Noista rekoista en osaa sanoa muuta kuin että ehkä ne tosiaan olettaa että sä meet siitä ohitte? Koska hyvin usein niistä ohi mennään tavallisella autolla, jos vaan mahollista.. =)
Näiden järjenjättiläisten perusteella naisilta pitäisi peruuttaa ajokortit!!