Mitä mieltä naisesta joka tekee uraa, kun mies hoitaa kodin ja lapset?
Tasa-arvoista tiedän, mutta tuntuuko teistä silti jotenkin kylmältä?
Kommentit (8)
toisinpäin ajattelen, et onpas hyvä parisuhde, et nainenkin voi tollaiseen ratkaisuun päätyä.
Että lapset saavat olla kotona rakastavan vanhemman kanssa, on se sitten kumpi tahansa. Hienoa ettei heti lykätä hoitolaitokseen.
Oma kaverini esim. on sellainen joka ei viihdy kotona. Heillä on sopimus miehen kanssa: kaverini on kotona sen aikaa kun imettää (n. vuoden) ja sitten mies on siihen asti kunnes nuorin lapsi on 3.
Mun vaimo tekee tosi paljon töitä ja tienaa hyvin. Päävastuu lapsista on mulla ja koko homma tuntuu ihan hienolta.
Välillä on ollut toisin päin.
Sitä paitsi työttömiä on niin paljon, että sen on tehtävä töitä, jolle töitä riittää. Meillä minä olin ensimmäisen lapsen kanssa kotona pari vuotta. Toisen kanssa olin vain 9kk ja sitten mies oli vuoden kotona molempien lasten kanssa. Isä on lapsen vanhempi siinä kuin äitikin.
Miksi miehen kannattaisi mennä pienellä palkalla kun vaimon palkka riittää hyvin?
Kokonaisuuden kannalta on paljon parempi että toinen vanhemmista on kotona lasten kanssa.
Onneksi mun miehellä on niin iso ego että kestää tilanteen ja osaa nauttia elämästä!
Tuntuisi onnekkaalta, kun sillä on niin kotiin sitoutuva mies. Todella harvassa on omassa tuttavapiirissäni ne miehet jotka sitten tosipaikan tullen olisivat valmiita jäämään pois työstään lapsia hoitaakseen (jos siis kyse ei ole työttömästä) pitemmäksi aikaa kuin maksimissaan puoleksi vuodeksi.
Mun mieheni oli 5 kk ja sen jälkeen väitti ettei ole "mahdollista" olla pitempään. Kuulemma työpaikka ei "hyväksy" sitä, vaikka kyse on lakisääteisestä oikeudesta.