Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mikä oli pahinta synnytyksessä?

Vierailija
13.07.2010 |

Olen jo ihan autuaasti unohtanut. Kertokaapa minulle.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten synnytykset menneet todella mukavasti, mutta tuo tunne, että ei saa ponnistaa vaikka tuntuu että nyt vaan on pakko, huh, se oli kamalinta.

Vierailija
22/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakin kipu ja paniikin tunne, jota en oikein ymmärrä, mutta pelkäsin kovasti. Ekassa masentavaa oli se, että synnytin kivuliaasti yli vuorokauden ennen kuin synnytys virallisesti alkoi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaihe joka kesti ja kesti..

Spinaalipäänsärky

ja jälkeenpäin tulleet selkäsäryt jotka johtuivat siitä spinaalista (jos enää ikinä synnytän, _kukaan_ei_tunge_mitään_minun_selkärankaani_.)

Veripaikka...

Se osastolla makaaminen...

Vierailija
24/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli epiduraalista huolimatta niin valkohehkuisen kova, että anelin mielessäni tajun lähtemistä.

Spinaali sen sijaan oli taivaan lahja viimeisen kohdalla.

Vierailija
25/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä edeltävä 3h ponnistus.

silloin kun noin 40min on mennyt ponnistusvaihetta?

Vierailija
26/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnistusvaihe oli kamalin, kun en osannut/uskaltanut ponnistaa ja olin ihan hajalla jo viimeisen tunnin supisteluista (tämä siis ilman kivun lievitystä). Toisessa pahinta oli pelko siitä, että joudutaan lähtemään sektioon, kun pirpana nukahti kesken kaiken ja sydänäänet tippuivat ja synnytys ei meinannut edetä. Onneksi rauhallinen kätilö ja pirpana saatiin hereille kahdella lasillisella nautittua jäävettä. Lopulta itse synnytys oli nopea (eteni lopulta tunnissa 3cm-> lapsi syntynyt) ja helppo.

Vierailija
27/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saaneet puudutusta tai eikö se tehonnut?

Itselläni välilihan puudutettiin ja en tuntenut epparia tai sen ompelua lainkaan. Tai ompelua ihan vähän mutta se oli vaan sellaista tuntemista, ei kipua. Kätilö kyselikin että koskeeko, et laittaa lisää puudutusta jos sattuu.

Vierailija
28/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 3 cm eteenpäin oli pahimmat, 4 sentin kohalla aloin oksentaan ja sen jälkeen muisti pätkii siihen asti kunnes sain epiduraalin ja sain nukkua hetken ja sen jälkeen ponnistaa kivutta 9 minuuttia kunnes vauva maailmassa.

Vierailija
29/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokassa abtibioottitipan laitto. Olen hyvin piikkikammoinen ja minulle ylipäätään on "piikittely" on paha juttu, tipan laitto ihan hirveää. Pelkkä kuvitelma (kokusta ei onneksi ole) epiduraalin laitosta saa minut puolikuolleeksi kauhusta.

Vierailija
30/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se kun vauvan pää oli jo syntynyt, mutta vihreän lapsiveden takia piti pidätellä ponnistamasta. Kätilön piti kääntää vauvan kasvot ylöspäin ja imeä vesi keuhkoista. Vauva rimpuili kamalasti puoliksi sisällä ja puoliksi ulkona, ja se sattui iha älyttömän paljon.

Kyllä se kaikki muukin aika kurjaa oli, mutta jotenkin silti hieno kokemus. Vaikka ihan hirveää. Noh, marraskuussa uudestaan..

Vierailija
31/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman puudutusta oli tylsää, mutta v-maisinta oli alapään hidas paraneminen!!!!

Vierailija
32/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö saaneet puudutusta tai eikö se tehonnut?

Itselläni välilihan puudutettiin ja en tuntenut epparia tai sen ompelua lainkaan. Tai ompelua ihan vähän mutta se oli vaan sellaista tuntemista, ei kipua. Kätilö kyselikin että koskeeko, et laittaa lisää puudutusta jos sattuu.

mutta eivät antaneet aikaa vaikuttaa. Ja kun itkin kun sattuu tikkaaminen niin paljon, niin kätilö tiuskas vaan että pakko tää on kuule tehdä. Joo, on se pakko tehdä on, mutta kummasti ei sattunut hetkee aiemmin, kun opiskelija tikkas... Sit sainkin elämäänsä kyllästyneen kurpan jatkaan ja se vasta teki kipeetä!!!

Vierailija
33/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei pystynyt liikkumaan

Vierailija
34/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saittui ihan s****nasti.

Vierailija
35/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopuksi tikkaaminen, eikä siis tarvinnut kuin 2-3 tikkiä mutta kyllä sattu!

Vierailija
36/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull ei ole jäänyt synnytyksestä ollenkaan huonoa muistoa. Mutta kyllähän nuo supistukset oli inhottavia.

Vierailija
37/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikkous ja anemia.

supistuskivut.

eppari oli todella kivulias, istuminen tuskaa useita viikkoja.

Vierailija
38/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapään tikkaus, vaikkei pahoja repeämiä toisesta lapsesta ollutkaan, mutta kun synnytyksestä oli kulunut jo kolme tuntia, enkä saanut minkäänlaista puudutusta..auts! :(

Lisäksi kaikista kolmesta synnytyksestä järjettömät jälkisupistukset (luulen, että ei ihan normaaleja olleet?) ja maidonnousu.

Vierailija
39/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi ei parkaissut, vikisi vain voimattomasti. Ja pian tuli lääkäri tutkimaan ja vauva vietiin lastenosastolle. En saanutkaan häntä syliini. En saanutkaan imettää. En saanut vierihoitoon. Oli niin tyhjä olo, tyhjä syli. Kaiken piti olla ihan normaalisti. Elävänä onneksi saimme lapsemme kotiin muutamien viikkojen sairaalahoidon jälkeen.

Vierailija
40/53 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ehdottomasti niiden tikkien ompeleminen. Vaikka se ei niinkään sattunut vaan tunsin sen ompelun. Se oli _INHOTTAVAA_. Muuten synnytys oli kokemus mihin lähden mielelläni uudestaan. *kiittää mielessään epiduraalin keksijää...*