Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä raskasta on pyykinpesussa?

Vierailija
10.10.2005 |

En ymmärrä kun jotkut valittavat että voivoi, pitäis jaksaa pestä pyykkiä. itse en tiedä sen helpompaa ja kevyempää hommaa! koneeseen vaan ja kuivumaan ja saa vielä ihanan tuoksunkin kotiin!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on vielä kuivausrumpu niin säästyy ripustamisen vaivakin (meillä ei ole).

Vierailija
2/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joillain oikein pursuaa pyykkikorit ja lattiat likaisesta pyykistä ja ei JAKSETA alkaa pesemään pyykkiä ??!!?!!

Ihan totta konehan ne pyykit pesee.... kummaa hommaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

narulle, mutta kun pitäis kuivat puhtaat vaatteet taitella niin iskee tylsistys.

Vierailija
4/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, siistiä, nopeaa ja vaivatonta, monet muut kotihommat paljon likaisempia ja vaivalloisempia.

Vierailija
5/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se pyykin lajitteleminen ja viikkaaminen kaappeihin on rasittavaa. Meillä on iso perhe, pienet lapset ja ahtaat säilytystilat.

Vierailija
6/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi muistella isoäitejämme, jotka talvisin kantoivat pyykkiveden saunalle, lämmittivät sen kantamillaan puilla, hinkkasivat pyykit pyykkilaudalla ja huuhtelivat avannossa.

Mietitään sitten uudelleen tätä nykyajan " raskasta" pyykkihommaa..

Vierailija
7/27 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en muista kuulleeni valitusta. Mitäköhän hän tuumaisi jos alkaisin kitisemään kuinka raskasta on laittaa pyykit koneeseen... ;D

Vierailija
8/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2005 klo 12:16"]

En ymmärrä kun jotkut valittavat että voivoi, pitäis jaksaa pestä pyykkiä. itse en tiedä sen helpompaa ja kevyempää hommaa! koneeseen vaan ja kuivumaan ja saa vielä ihanan tuoksunkin kotiin!

[/quote]

Vierailija
9/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niille raskasta jotka ei voi konetta jättää yksin kun sille tulee muuten paha mieli

Vierailija
10/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi näitä vanhoja keskusteluja pitää nostella oikein urakalla, mutta.... Itse pyykin pesussa ei ole mitään raskasta, mulle on ongelmana se kaappiin laittaminen - tai siis meillä ei oikeastaan kaappiin laiteta muuta kuin lasten vaatteet, muut tekstiilit ovat sivukkaissa (jotka ovat siis 1,5-kerroksisen talon laipion alla olevat yleensä kylmät säilytystilat). Joskus on vaikeaa myös hakea pyykkiä ja ripustaa kuivumaan, kun pyykkikone on toisessa rakennuksessa, eikä pienintä lasta voi jättää yksikseen.

Vierailija
11/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole omaa pesukonetta.

Vierailija
12/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyykinpesu ole rankkaa jos on oma pyykinpesukone ja kuivausrumpu. Mutta jos pitää pestä pytkkituvassa niin se on rasittavaa. Ensin käyt varaamassa vuoron, sitten viet pyykit tupaan (joskus pitää tehdä kaksi reissua jos pyykkiä paljon) sitten pitää käydä laittamassa ne kuivumaan ja ainakin kerran käydä laittamassa kuivausrumpuun lisää aikaa ja lopuksi hakea ne vielä sisälle (jos pyykkiä on paljon niin kaksi reissua) ja sitten laittaa vielä ne kaappiin.

Onneksi minulla on henkilökohtainen avustaja joka hoitaa pyykinpesun sekä siivoukset yms minun puolesta.

Vierailija
13/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa koko ajan juotua sidukkaa, juoruttua tai palstailtua ja rääkyttyä pihan lapsille. Haittaa myös runkkausta, karvojen ajelua ja salaista paskalla käymistä.

Noin veikkaisin.

Vierailija
14/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sillä kertaa pestävien vaatteiden arviointi ja valitseminen (voinko pestä nämä kuudessakympissä? värjääntyykö musta-valkoinen paita? Voinko pestä tumman vaatteen punasävyisten kanssa?)

- pyykin puistelu ja karvojen, hiusten nyppiminen

- vaatteiden kääntäminen nurinpäin

- pesuaineen annostelu (menikö liikaa? liian vähän? mikä on veden laatu?)

- kellon kyttääminen (jos pyykkivuoro ja yleinen pyykkitupa)

- pyykkien ripustaminen, venyttäminen ja oikominen

- pyykkien kääntäminen oikeinpäin ja viikkaus kaappiin.

Onhan siinä kaikenlaista, jos haluaa tehdä homman kunnolla. Jos vaan kippaa pyykit koneeseen ja sen jälkeen telineen päälle kuivumaan, niin ei kai pyykinpesu kovin raskasta ole. Samoten jos ei välitä että pesusta tuleva pyykki on täynnä hiuksia ja vaaleat vaatteet muuttuneet puna-, sini- tai harmaasävyisiksi...

Vierailija
15/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripustaminen, lajittelu, viikkailu. Joka ikinen päivä. Kyllä mä vaan tykkään kun on päivä jolloin ei tarvitse pyykätä. Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
16/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se raskasta puuhaa ole, mutta sen verran monivaiheista, että sitoo melkoisesti.

Vierailija
17/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:59"]Ripustaminen, lajittelu, viikkailu. Joka ikinen päivä. Kyllä mä vaan tykkään kun on päivä jolloin ei tarvitse pyykätä. Kiusa se on pienikin kiusa.
[/quote]

Tämä. Kun sen saa tehdä oikeasti lähes joka päivä. Paitsi jos ei pyykkivuori häiritse..

Vierailija
18/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:59"]Ripustaminen, lajittelu, viikkailu. Joka ikinen päivä. Kyllä mä vaan tykkään kun on päivä jolloin ei tarvitse pyykätä. Kiusa se on pienikin kiusa.
[/quote]

Tämä. Kun sen saa tehdä oikeasti lähes joka päivä. Paitsi jos ei pyykkivuori häiritse..
[/quote] kyl kivaa kerran viikossa .. Mut joka ikinen päivä joskus kaksi koneellist

Vierailija
19/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa pyykinpesu. Esim se, että ottaako kone tarpeeksi vettä, muistinko laittaa pesuaineen, laitoinko tarpeeksi ainetta, huuhteleeko kone tarpeeksi hyvin, koskevatko puhtaat pyykit jotain likaista. Sen takia pyykinpesu on hyvin raskasta.

Vierailija
20/27 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 13:25"]

On se niille raskasta jotka ei voi konetta jättää yksin kun sille tulee muuten paha mieli

[/quote]

Meillä ei  vakuutus korvaa tulipaloa tai vesivahinkoa, jos kone jätetty yksin ja siitä syttyy tulipalo tai tulee se vesivahinko. Pakko siis olla kotona tuo aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi