Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa eka kerta synnytyksen jälkeen

Vierailija
13.07.2010 |

Synnytyksestä nyt 1,5 kk ja välillä seksi jo käynyt mielessä. Episiotomia tehtiin, joten parantuminen kestänyt kauan. Olen pari kertaa sormeillut iseäni ja orgasmit on tuntuneet tosi laihoilta. Alapää vissiin aika huonossa kunnossa, vaikka olen jumppailunkin aloittanut. Pelkään, että eka kerta miehen kanssa tulee olemaan suuri pettymys itselle ja hänelle. Läheisyyttä ja seksiä tekisi kuitenkin jo mieli. Ketään kohtalotovereita? Tsemppaavia kommentteja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari ekaa kertaa synnytyksen jälkeen (4 ja 5 viikkoa synnytyksestä) tuntui vähän laimeilta mutta oikesti jo 6 viikon päästä kaikki oli kunnossa! Ja jälkeenpäin ajateltuna sitä paranemista tapahtui kuitenkin vielä muutama kuukausi eli vaikka seksi olikin jo nautittavaa (orgasmit eri tavalla nautittavia kuin ennen tai jälkeen, oli jotenkin tosi herkkänä) niin kuitenkin se vielä siitä parani ja normalisoitui.

Eli jos ei vaan satu enää ja itse haluat, niin siitä vaan puuhiin :) Ja älä yhtään panikoi vaikka kaikki ei olisi vielä ihan normaalisti, keho palautuu nopeasti mutta toisaalta myös pitkään. Eli asiat on ihan varmasti vielä hyvin :)

Mullakin tehtiin eppari, ei repeämiä muuten.

Vierailija
2/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hurjia panosessioita tarvitse heti alkuun olla. Kyllä sä huomaat, että onnistuuko. Voittehan tarvittaessa keskeyttääkin touhut.

Puhu miehesi kanssa asiasta, jotta teillä on tilanteesta samanlaiset ajatukset.

Itselläni oli taukoa vajaan kuukauden verran molemmista synnytyksistä. Toisessa repeämiä ja toisessa episiotomia.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis muista jumpata. itse tein lantionpohjan jumppaa noin 3krt päivässä ekat 1,5-2kk synnytyksen jälkeen ja sit tuntuikin et kaikki taas normisti :) Aloitin myös varovaisesti liikunnan. Kehon palautuminen auttaa myös seksiin.

Vierailija
4/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli miehen kanssa molemmilla sellanen asenne seksiin synnytyksen jälkeen, että ei turhia paineita, eikä se varmasti tunnu heti samalta kuin ennen. Mulla siis oli pahat repeämät ja alussa piti olla melko varovainen, kun kiristi ja puristi. Siitä se homma kerta kerran jälkeen parani ja palautui ennalleen. Ehkä jopa paremmaksi kuin ennen!

Vierailija
5/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jalkeen? Kun alapaa on ensin revennyt ja levinnyt niin kuinka se sen jalkeen paranee? Kysyn ihan vain uteliaisuudesta miten te taman koette, koska itsellani on vain sektioita takana. Ekassa synnytyksessa avauduin 8cm asti ja sitten hatasektioon. Seksi samanlaista kuin aiemminkin.

Vierailija
6/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskaan mulle ei tullut kovinkaan peloton olo edelleenkään. Taidan olla sitä ihmistyyppiä, joka stressaa aivan kaikesta ja päässä pyörii nytkin kymmeniä huolenaiheita. Oman osansa taitaa tehdä hormonit. Paras kai vain kokeilla ja jutella ensin miehen kanssa.

Mäkin olen kuullut, että seksi voi olla jopa parempaa synnytyksen jälkeen. Puhutaan tuntoherkkyyden lisääntymisestä. Ja voihan se liittyä siihen, että moni nainen hoksaa jumpata lantionpohjalihaksensa parempaan kuntoon synnytyksen jälkeen kuin ne oli ennen synnytystä.

Vierailija
7/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jalkeen? Kun alapaa on ensin revennyt ja levinnyt niin kuinka se sen jalkeen paranee? Kysyn ihan vain uteliaisuudesta miten te taman koette, koska itsellani on vain sektioita takana. Ekassa synnytyksessa avauduin 8cm asti ja sitten hatasektioon. Seksi samanlaista kuin aiemminkin.

saan joka kerta, kerran tai kaksi; ennen lapsia se ei onnistunut millään. Jotenkin tunto on parempi vaikka paikat saattaa olla löysemmät (vaikka jumpattu on). Kun ei tohon suuaukkoon taida jumppa oikein auttaa:( Kaksi lasta on. Ap:lle vinkki että kannattaa vaan kokeilla mutta valistaa miestä ensin että ei se ehkä ihan vielä tunnu samalta kuin toipuminen on kesken.

Vierailija
8/8 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja emätin repesi pohjaan asti ja toinen repeämä meni kiinni peräaukkoon. Seksiä pystyin ajattelemaan vasta noin viisi kuukautta synnytyksen jälkeen ja vasta 11 kk synnytyksen jälkeen seksi oli täysin kivutonta. Tokassa synnytyksessä en revennyt laikaan ja seksi aloitettiin kolmen viikon jälkeen. Munkin kokemus on se, että tällä hetkellä seksielämä on parempaa kuin ennen. Joku kysyi, että miten voi olla kun on kursittu kokoon. Eli koen siis paikkojeni parantuneen täysin. Mitään arpia ei sormella tunne. Puhuimme tosi paljon repeämistä miehen kanssa ja alkuun asenne seksiin oli se, että katsotaan onnistuuko ja alkuun oltiin tosi varovaisia ja ekoilla kerroillaenty ihan pohjaan asti ja oltiin lyhyesti. Suhde syventyi ja sit kun olin täysin parantunut ni se oli tosi hienoa molemmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän