Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä koulusta valmistuu järjestelmäasiantuntija?

Vierailija
13.07.2010 |

Kaverillani on sellainen titteli. Kysyn, koska luulen hänen valehtelevan koulutuksensa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No järjestelmäasiantuntijakoulusta tietenkin.

Ei vaiskaan, eiköhän se ole korkeintaan AMK datanomi. Ei taatusti ainakaan akateeminen.

Vierailija
2/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi valmistua järjestelmäasiantuntijaksi. Esim. tietojenkäsittelyn tradenomi tai tietojärjestelmätieteen kauppatieteen maisteri voi toimia järjestelmäasiantuntijana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa alkua, myös aika monesta muusta tutkinnosta voi päätyä järjestelmäasiantuntijaksi. Mikä kaverisi sitten sanoo olevansa?

Vierailija
4/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistunut mistään. Opiskelin Yliopistossa ekonomiksi, mutta jätin opinnot kesken.

Vierailija
5/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmäasiantuntijan homma on melkoisen haastavaa, siitä ei kuka tahansa Nico-Petteri tai Janna-Jenica selviäkään..

Vierailija
7/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulet että kaverisi valehtelee?

Vierailija
8/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljonkin sellaisia jotka on varsinkin uransa alkuvaiheessa olleet järjestelmäasiantuntijoita ja tutkinto DI, FM, KTM. t. entinen järjestelmäasiantuntija, Nokian insinööri (ei siis DI:)

Vierailija
9/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim ydinvoimalaitoksissa järjestelmäasiantuntijan nimikkeellä ihan haalarihommissa on dippainssejä eli korkeakoulututkinnon suorittaneita. Osa niistä on jopa tohtoreita. Vaatteet ja nimike silti sama. Myös muissa voimalaitoksissa esim pneumatiikan ja sähkönjohtimien järjestelmäasiantuntijat on usein korkeakoulutettuja. Voi olla muuallakin, mä tiedän mitään vaan näistä voimalaitoksista.

Vierailija
10/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt isossa yrityksessä, jossa oli useita järjestelmäasiantuntijoita. Koulutukset vaihteli aikalailla osalla oli amk-tutkinto, osalla jokin yliopistotutkinto (ei välttämättä edes ko. alalta), osa oli ekonomeja.

Itsekin tein järjestelmien testausta ja kehittelyä. Lisäksi kirjoitin järjestelmän käyttöopasta. Koulutukseni on tradenomi (ei kuitenkaan tietojenkäsittelyn puolelta). En kyllä ollut titteliltäni järjestelmäasiantuntija, mutta tein paljon yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa.

Vierailija
11/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt isossa yrityksessä, jossa oli useita järjestelmäasiantuntijoita. Koulutukset vaihteli aikalailla osalla oli amk-tutkinto, osalla jokin yliopistotutkinto (ei välttämättä edes ko. alalta), osa oli ekonomeja.

Itsekin tein järjestelmien testausta ja kehittelyä. Lisäksi kirjoitin järjestelmän käyttöopasta. Koulutukseni on tradenomi (ei kuitenkaan tietojenkäsittelyn puolelta). En kyllä ollut titteliltäni järjestelmäasiantuntija, mutta tein paljon yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa.

Vierailija
12/15 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat DI:tä. Tuolla nimikkeellä voi työnkuva muuten vaihdella todella paljon!

Vierailija
14/15 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutukseni on tietojenkäsittelyn FM

Vierailija
15/15 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutukseni on tietojenkäsittelyn FM

järjestelmäasiantuntija ja sama koulutus Helsingin yliopistosta.