Kaverini käski mun huutaa lapsensa pieneksi jääneitä vaatteita huutonetistä.
Suutuin kaverilleni, kun kysyin, jos olisin saanut ostaa häneltä hänen lapsensa pieneksi käyneitä vaatteita. Tiedän, että hän myy niitä pois. Mutta tämä sanoi, että huuda huutonetistä niitä. Suutuin kun ei voinut myydä mulle suoraan. En kyllä lähde kilpailemaan muiden kanssa. Pitäköön rättinsä!
Mitä te olisitte tehneet tässä tilantessa? Miten ihmeessä tuo huutonet nyt noin tärkeä on, ettei voi muuten myydä? En kyllä ymmärrä.
Kommentit (23)
se on jo laittanut ne vaivalla sinne ja haluaa katsoa, onko tarjoamasi hinta kilpailukykyinen. Jos muita huutoja ei tule, pääsette varmaan yhteisymmärrykseen?
Huutonetissä kun saa tosi hyvin rahaa "vanhoista räteistään" ;-)
Hän ei ehkä kehdannut pyytää sinulta niin korkeaa hintaa mitä olisi saanut huutiksessa.
Välillä mäkin laitan mielummin tavarat huutikseen kun tiedän että saan niistä tosi hvyin rahaa siellä. Samaa hintaa en kyllä kehtaa likimainkaan pyytää keltään kaverilta.
Mutta silloin kyllä pidän suuni kiini enkä kerro kellekään että olen myymässä vaatteita.
Mikä ihmeen etuoikeus mulla olisi saada niitä vaatteita? Kaveri haluaa niistä parhaan mahdollisen hinnan ja se hänelle suotakoon.
ihmettelen tuota kaveria.Itsekin lapseni vaatteita yms tarvikkeita myyn huutonetissä mutta AINA ensin kyselen kavereilta että on ko tarvetta ja ne joita ei tarvita laitan sitten myyntiin.Jotkut ei vaan ymmärrä sanaa kierrätys vaan ajattelevat vain ja ainoastaan voittoa
Onhan se nyt aikamoinen vaivakin huutonetin kautta myydä, ainakin sitä kautta pitäisi saada korkeampi hinta kuin kaverilta. Meillä on kaveripiirissä aina kierrätetty vaatteita sopuhintaan. Mutta kukin tekee vaatteillaan mitä lystää...
voivat ihan oikeasti tarvita ne eurot.
Siksi en halua huutaa sieltä. Olisin maksanut ihan realistisen oikean pöytäkirpparihinnan vaatteista ja samalla kaveri olisi päässyt eroon isommasta määrästä kerralla. Molemmat olisivat hyötyneet.
ap
Siksi en halua huutaa sieltä. Olisin maksanut ihan realistisen oikean pöytäkirpparihinnan vaatteista ja samalla kaveri olisi päässyt eroon isommasta määrästä kerralla. Molemmat olisivat hyötyneet.
ap
ilmeiesti se kaveri tietää saavansa enemmän tuota kautta, ja kyllä hänelle varmaan raha kelpaa. Ihan niinkuin sinäkin haluaisit säästää rahaa. Kaverillasi kuitenkin on oikeus päättää tässä asiassa mitä vaatteille tekee, toisin kuin sinulla.
seurailla hinnankehitystä (jännittävää joskus). Mä nimittäin tykkään. Ostamalla ohi häneltä, olisit tyhjentänyt hänen varastonsa ja ehkä vienyt juuri ne parhaat päältä. Huonommin kaupaksi käyvät mä kokoan paketiksi, mutta tarvitsen siihen muutaman herkkupalan täkyksi. Joku ohiostaja voisi tosiaan pilata koko systeemini ja harrastukseni.
Mäkin myyn salaa kavereiltani huutonetissä vaatteita. Täytyy vain toivoa, etteivät vahingossa huuda multa ja sitten paljastun.
huimia hintoja huutiksessa. En minä ainakaan vaikka olisi kuinka hyvää tavaraa. Vai käykö siellä kauppa paremmin kuin keväällä?
Mulla on paljon tavaraa, en varmaan edes vaivaudu laittamaan sinne enää vaan heitän johonkin keräykseen. Hirveä vaiva ja muutama roponen tulee.
Mun mielestä kaverisi on ahne. On meilläkin raha tiukassa, mutta silti annan ilmaiseksi eteenpäin kaikki vaatteet joille sopivankokoinen käyttäjä löytyy.
jos ei mene kaupaksi niin sitten vasta kysyn kavereilta!
kyllä auliisti myy vaatteita, mutta kas kummaa, ei mitään merkkivaatetta tai parempaa. Ja niitä heillä kyllä on käytössä. Ilmeisesti juuri ne hän jemmaa huutista varten talteen, eikä tuo niitä mulle esille edes.
Enää en viitsi häneltä edes kysyä, sen verran tuollainenkin huijaus harmittaa. Parempihan tuo on sun kaveriltasi, että kaverisi on rehellinen ja sanoo suoraan.
Saa hyvät hinnat ja sitten ne jotka eivät siellä menneet kaupaksi niin myyn sitten edullisesti tai annan kavereille.
Mutta koskaan ei voi tietää mikä menee ja mikä ei.
Osta itse omat merkkivaatteet tai huuda huutiksesta. Törkeää väittää kaveria "huijariksi" sillä perusteella ettet saa häneltä puoli-ilmaiseksi merkkivaatteita!
kyllä auliisti myy vaatteita, mutta kas kummaa, ei mitään merkkivaatetta tai parempaa. Ja niitä heillä kyllä on käytössä. Ilmeisesti juuri ne hän jemmaa huutista varten talteen, eikä tuo niitä mulle esille edes. Enää en viitsi häneltä edes kysyä, sen verran tuollainenkin huijaus harmittaa. Parempihan tuo on sun kaveriltasi, että kaverisi on rehellinen ja sanoo suoraan.
Johtuu siitä, että en minä niiden vaatteiden hintoja tiedä, enkä jaksa miettiä. Sitten kuitenkin jälkikäteen harmittelen, että tulikohan myytyä liian halvalla kaverille jos onnistuvat multa oikein tinkaamaan. Ja mä olen liian lepsu, tinkauksessa annan aina periksi ja sitten harmittelen itseäni jälkikäteen. Ja siitä kaverisuhde myös kärsii, jos tunnen itseni hyväksikäytetyksi tuolla tavoin.
Näin saan mielenrauhan, että hinta määräytyy kysynnän mukaan ja kaverisuhde pysyy kunnossa.
Enkä ymmärrä mitä huijausta tässä on. Laitan ne meidän hyvät merkkivaatteet huutikseen koska siellä ne menee kuin kuumille kiville ja hinta nousee korkeaksi, usein korkeammaksi kuin olen itse maksanut. Niitä huonompia annan sitten välillä kavereille, jos niitä haluavat tai tarvivat.
kyllä auliisti myy vaatteita, mutta kas kummaa, ei mitään merkkivaatetta tai parempaa. Ja niitä heillä kyllä on käytössä. Ilmeisesti juuri ne hän jemmaa huutista varten talteen, eikä tuo niitä mulle esille edes.
Enää en viitsi häneltä edes kysyä, sen verran tuollainenkin huijaus harmittaa. Parempihan tuo on sun kaveriltasi, että kaverisi on rehellinen ja sanoo suoraan.
Ehkä hän ei kehtaa oikein kertoa että myy huutiksessa vaatteitaan.
Ja mikä velvollisuus hänellä on kertoa sinulle kaikkea ja myydä sulle merkkivaatteitaan???
Niin sitten kun sovittiin, että tuun katsomaan ostettavaa, niin mulle tuotiin kori, jossa ei ollut yhtäkään näistä. Varmaan näkyi mun naamasta, että huomasin ja oli jonkinlaisia tukahdettuja tunteita. Ja muuta en välittäisi ostaa kuin niitä merkkivaatteita käytettynä, ostan tavisvaatteet uutena. Ja ihan olisin ollut valmis maksamaan sopivan hinnan, kaverini vain ei koskaan saanut sitä selville. Muodollisesti ostin pari kulahtanutta paitaa kaverilta siitä korista. Enkä ole toisten kysellyt häneltä. Jotain sanomatonta kismaa jäi meidän välillemme tuosta, mutta kaveruutemme kyllä on kestänyt.
nro 16
Ja mikä velvollisuus hänellä on kertoa sinulle kaikkea ja myydä sulle merkkivaatteitaan???
Niin sitten kun sovittiin, että tuun katsomaan ostettavaa, niin mulle tuotiin kori, jossa ei ollut yhtäkään näistä. Varmaan näkyi mun naamasta, että huomasin ja oli jonkinlaisia tukahdettuja tunteita. Ja muuta en välittäisi ostaa kuin niitä merkkivaatteita käytettynä, ostan tavisvaatteet uutena. Ja ihan olisin ollut valmis maksamaan sopivan hinnan, kaverini vain ei koskaan saanut sitä selville. Muodollisesti ostin pari kulahtanutta paitaa kaverilta siitä korista. Enkä ole toisten kysellyt häneltä. Jotain sanomatonta kismaa jäi meidän välillemme tuosta, mutta kaveruutemme kyllä on kestänyt. nro 16
Mikä ihmeen etuoikeus mulla olisi saada niitä vaatteita? Kaveri haluaa niistä parhaan mahdollisen hinnan ja se hänelle suotakoon.