Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli hääbudjettinne? Montako vierasta ja minkätyyppiset häät.

Vierailija
11.07.2010 |

Kertokaa mitä muistatte kuluista tyyliin sormus yms.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko budjetti oli muistaakseni 10 000. Illallishäät ja vieraita 14.

Vierailija
2/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

127 häävierasta ja aika kivat bileet.

Sormus oli lähemmäs 3000€, pukuni. 1000€.

Kyllä sitä bändeihin, kukkiin, paikkaan, rukaan ja kuljetuksiin sai uppoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan tarkkaan laskenut, mutta varmaan alle 1000€. Vieraita n. 40 ja lämmin ruoka+ kakkukahvit. Ei alkoholia.

Jonkun mielestä ehkä tylsää, mutta meidän kummankaan sukulaiset eivät juuri kukaan juo, joten tuo sopi meille.

Vierailija
4/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jotakuinkin:

sormukset (hopeaa ja terästä): 100e

kukkakimppu: 20e

kappelin vuokra: 500e

illallismenu 14:sta kylpyläravintolassa: 2000e

vaatteet, valokuvaus, meikki: 500e

:)

Vierailija
5/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500€ oli budjetti, 130 vierasta.oli ruokahäät ja illalla vielä iltapalaa ja juomat. budjetti sisältää sormukset, puvut, juhlapaikan, koristelut yms

Vierailija
6/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ompeli puvun, kangas maksoi muistaakseni 120mk. Kukkakimppu oli 130mk, kampaajan hintaa en enää muista. Sormus maksoi 280mk.

Äiti leipoi itse kaikki tarjottavat (oli vain kahvia ja leivonnaisia), äidin tuttavat olivat talkoo- ja tarjoiluapuna. Isä oli harrastelijamuusikko ja sitä kautta tuli "bändi" ilmaiseksi.

Ja vuosi oli 1984.

Vierailija
7/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle uusi puku 400 euroa

mulle juhla-asu 300 euroa

hääyö sviitissä 215 euroa

eli yhteensä semmoinen reilu 1400 euroa. Pukua/juhla-asua on hyödynnetty myöhemminkin juhlatilaisuuksissa, joten niitä ei ostettu pelkästään vihkimistä varten. Niin ja vieraita ei ollut yhtään, mentiin salaa naimisiin :)

Vierailija
8/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokahäät noin 75 vieraalle. tuo pitää sisällä sormukset noin 500, hääpuku 700 ja miehen saketti 200, ruuat ja juhlapaikka noin 3000, iltapalaa, juomat (kuohari, viinit, konjakit, liköörit, oluet ja booli :), yöpaikka, kukat, kampaaja, meikki, sulhaspoikien liivit, valokuvaus, koristeet, kutsut ja kiitoskortit... yms mitä ei enää voi muistaa :) mielestäni selvittiin kuitenkin suht edullisesti kun esimerkiksi juomat sai itse viedä juhlapaikalla eikä tarvinnut maksaa ravintolanhintoja.

Vierailija
9/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa edelliseen että tuo 7000 piti sisällään myös

kahden miehden bändin n.500

Vierailija
10/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita 65

summa sis kaiken sormuksisa tarjoiluun ja hääyöhön, mutta ei häämatkaa

Vierailija
11/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät "kaksiosaiset". Ensin perjantaina siviilivihkiminen ja läheisimpien (10hlöä) kanssa syömään ravintolan (Savoy) kabinettiin. Viikonloppuna juhlat 50 hengelle kotona (tarjoilut tilattu catering-palvelulta).

Tässä jotain hintoja:

Sormus 2100e

Mekko (ei perinteinen häämekko) noin 300e

Miehen puku (tumma puku jolla on ollut käyttöä paljon häiden jälkeenkin, mies osti uuden tumman puvun tätä tilaisuutta varten) 350e

Valokuvaus vihkimispäivänä 190e

Kampaus, meikkaus ja kimppu vihkimispäivälle 200e

Kampaus ja meikkaus juhlapäivälle 120e

Yöpyminen Kämpissä 200e

Kutsut n. 100e (sis. postituksen)

Ruoka Savoyssa viineineen n. 1700e

Ruoka juhlissa kotona (sis. hääkakun) 1750e

Juomat juhlissa kotona (samppanjaa, valko- ja punaviiniä, olutta, kivennäisvettä, virvoitusjuomia, kahville avec) 400e

Kukka-asetelmat ja muut koristelut kotiin 160e

Kiitoskortit 150e (sis. lähetyksen)

Häämatka 3500e

Hmm, ei kai sitä muuta ollut. Mitäs tuosta tulee: 11220e. Tosin näistä häämatkaaen ihan pidä kuitenkaan hääbudjettiin kuuluvana. Matkalle oltaisiin kaukomaille varmaan muutenkin menty samana vuonna mentiin naimisiin tai ei.

Vierailija
12/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi noin 3000 e ja kaikki tehtiin juuri niin kuin itse haluttiin eli ei säästelty missään mielestämme. Noin 50 vierasta (tai ei siis vieraita, paikalle kutsuttiin vain ne, jotka olivat meihin viimeisen vuoden aikana pitäneet yhteyttä ;-)

Tuosta suurin osa meni ruokaan, johon meni noin 1000 euroa ja sitten kakut päälle, niitä oli 5 erilaista ja parista leipomosta, olisko 200 e maksaneet ne.

Sitten musiikkiin (meidän häitä varten koottiin mieskvartetti ja sitten kitara-sello duo soitti myös) meni toiseksi suurin osa.

Sormukset oli tosi halvat, meidän sormukset on titaania ja tilattu Ruotsista.

Mekko mulla silkkiä, mutta ei valkoinen, hinta oli varsin siedettävä, olisko ollut 200e, verrattuna hääpukuihin. Miehellä vain uusi pikkutakki ja kengät sekä kravatti, muut löytyi kaapista, joten miehen kulut edulliset ja jatkokäyttö täydellistä.

Kukkiin meni kans ehkä 200, hääkimppua mulla ei ollut vaan yksi yksittäinen kaunis kukka.

Koristeisiin meni varmaan vielä 200 ja kutsuihin postimerkkeineen saman verran.

Tilavuokraa meillä ei ollut, koska pidimme seurakunnan tiloissa. Häät olivat meidän näköisemme, viini ei virrannut ja häät eivät olleet pitkät eikä siellä leikitty leikkejä. Sen sijaan ainakin omasta mielestäni ruoka, kakut ja musiikki oli poikkeuksellisen hyvää.

Vierailija
13/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta rahaa meni n.25 000mk ja se oli v.2000 :-)

Itse maksoimme kaiken.

Ruokahäät n.25hlölle+me itse jsa ammattilaulaja joka lauloi meille Edinth Piafin "Hymni rakkaudelle" papin kuulutettua meidät aviopuolisoiksi.

Suurin yksittäinen menoerä oli ruoka, sitten hääpukuni+alusvaatteet ja sormukseni, myös kutsut tein itse, Sinooperi tuli tutuksi;) Hääkampaus+meikki maksoi muistaakseni yht.200mk. Menu sisälsi:

Savulohi

Graavi lohi ja ruohosipulikastike

Mätikerma, sipuli ja tilli

Paahtopaisti ja pikkelsi

Vihersalaatti

Sienisalaatti

Pastasalaatti

Keitetyt perunat

Tuore leivinuunissa paistettu leipä ja voi

Burgundin pata (leivinuunissa yön yli haudutettuna)

3-kerroksinen vadelmakakku

Juhlapullaa

Hiekkahentusia

Kahvi, 3-marjan mehu, tee, jäävesi, kotikalja

Jokaiselle vieraalle oli myös rasia jonka sisällä valko-ja maitosuklainen sydän, toisessa minun ja toisessa miehen nimi ;)

Pitooaikkana oli eräs 300v vanha majatalo, kirkon välittömässä läheisyydessä.

Vierailija
14/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tila+ ruoka + ohjelma oli vähän yli 4000 e, juomat noin 1500 e, kampaus, vaatteet jne, noin 5000 e. Sormus maksoi 150 e.

Vierailija
15/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältäen vaatimattoman häämatkan joka päätettiin ihan ex tempore. Oltiin 3 päivää Köpiksessä 4:n tähden hotellissa.

Juhlapaikka ja ruoka ja juoma 1500. Siihen sisältyi Välimeren buffe´(hyvää ruokaa, vieraat kehui), 5 lasia viiniä per nokka, ja sen jälkeen maksullinen baari, hääkakku, kahvi ja avec.

Ei bändiä, oltiin nauhoitettu hyvää musiikkia cd:lle 4-5 tuntia.

Mun uusi puku Englannin Ebaystä, jota tosin piti korjailla sopivaksi ompelijalla 400 eur.

Mun silkkikengät samoin Ebaystä 20 eur, tiara, korut, huivi, hanskat kaikki Ebaystä.

Miehen tavallinen musta puku HM:stä! 100 eur.

(onko vähän nuukaa).

Sormukset teki meille kultaseppä Kalevala Korun mallin mukaan. Sileät kultasormukset, sentin leveät, ja painaa 10 gr, yhteensä 220 eur.

Tosi halvat!

2 valokuvaajaa mukana 3 tuntia, ennen kirkkoa, siellä ja sen jälkeen. Hääalbumissa jotain 150 kuvaa. Maksoi muistaakseni 400 eur.

Päästiin siksi niin edullisesti että meillä oli niin vähän vieraita, vain joku 25. Mun puolelta vain mutsi, sisko ja täti. Mun isä kuoli 5 kk ennen häitä, ja se oli kamalaa. Itku tuli molemilla kun mutsi tuli onnittelemaan. Mulla on niin vähän sukulaisia, enkä jotain serkkujani ole nähnyt kymmeniin vuosiin. Kaikki haluamani ihmiset oli kutsuttu. Parhaat ystäväni, 7-8 naista

miehineen, (ne jotka huoli miehensä mukaan).

Sitä en muuten ymmärräkään miten joillain on niin hirveesti vieraita, monta sataa ihmistä. Mä edes tunne niin paljon ihmisiä!

Näin siis vuonna 2004 Tukholmassa.

Vierailija
16/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormus oli kallein hankinta, 250 euroa.

Mekkoon minulla meni alle 100 euroa.

Polttoainekulut naapurikaupungin maistraattiin jonkin verran.

Mihinkään muuhun ei sit rahaa mennytkään. Äiti osti kakun kaupasta ja tarjosi meille kahvit. Vieraina miehen äiti, omat vanhempani ja siskoni.

Vierailija
17/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät pidettiin ravintolassa, joten niihin kuluihin upposi suurin osa. Vieraita oli viitisenkymmentä.

Muita kuluesimerkkejä:

Hääpuku (teetetty) 400e

Sulhasen kengät 350e (uudet bootsit, joita on siis käytetty myöhemminkin)

Meikki + kampaus 120e (sis. koeversiot)

Valokuvaus 300e

Olimme erittäin tyytyväisiä =)

Vierailija
18/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita meikin ja kampauksen, ne maksoi 150 eur. Mun kukat 40 eur. Sain puolet alennusta kun kukkakauppa mokasi pahasti. Mulla oli kuva kimpusta jonka halusin, niin ne perkeleet oli tehnyt ihan erilaisen kimpun, ja tosi ruman. Vituttaa vieläkin!

Nyt tekisin toisin sen, että vuokrattais miehelle se sellainen brokaditakki, (en muista sen nimeä), ja liivi, ja se solmio.

Siihen olen tosi tyytyväinen, että päästiin niin edullisesti. Jos häät maksaa sellasen 10000, tai enemmänkin, niin odotukset on jättiläissuuret, ja pettymys mitä hirvein jos ei kaikki mene nappiin.

Vierailija
19/19 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illallishäät ravintolassa + majoitus, 14 vierasta.

Sormukset vielä tuohon päälle n. 1000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan