Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten arki tulee sujumaan kun lapsilla on 3 vuoden ikäero?

Vierailija
11.07.2010 |

Ollaan pähkäilty että noin 3 vuoden ikäero olisi meille hyvä. Kertokaa kokemuksia, niin hyviä kun huonojakin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yhdessäleikkimisen kannalta vähän iso ero, mutta taas toisaalta isompi on jo fiksumpi "esikuva".

Isompi jo syö itse ja voitelee leivänkin itse.

Myöskin vaipparalli kohdistuu vain yhteen käyttäjään.

3-vuotias voi olla jo ihan oikeanakin apuna vauvanhoidossa.

Jos ei muuten, niin viihdyttäjänä ;-)

Vierailija
2/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat leikkineet yhdessä jo tosi pienestä pitäen. Toinen tykkä olla iso ja toinen oppii kokoajan isommalta jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat leikkineet yhdessä jo tosi pienestä pitäen. Toinen tykkä olla iso ja toinen oppii kokoajan isommalta jotakin.

Juuri tälläisen suhteen haluaisinkin lapsilleni.

ap

Vierailija
4/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä 3 lasta ja juuri noin se on meilläkin toiminut. Minustä hyvä ikäero, ei liian pieni eikä suuri.

Vierailija
5/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi lapsi, mutta haluaisin toisen juurikin tuolla 3:n vuoden ikäerolla, jos mahdollista.

Minulla ja veljelläni on ikäeroa 3 vuotta. Lapsena oltiin ihan parhaat kaverit. Opin veljeltä vaikka mitä ja hän katsoi vähän perääni, kun teini-iän kuohuissa olisin mennyt melkein miten vaan (vanhemmat eivät tajunneet tilannetta, mutta veljeni kyllä).

Äiti kertoi, että oli helppoa, kun toinen oli jo vähän isompi.

Olen nähnyt lähipiirissä liian monta sellaista, joka "tekee" lapsen liian pienellä ikäerolla. Sitten täällä palstoilla ja ihan livenä maristaan, kun ei jakseta ja odotetaan vaan niitä vuosia, kun "on jo vähän helpompaa".

Minä haluan keskittyä nyt ihan tuohon ensimmäiseen pikkuiseen ja haaveilen toisesta vasta vähän myöhemmin.

Vierailija
6/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä ikäero. Isompi vähän pystyy jo katsomaan pienemmän perään mutta ovat silti leikkikavereita toisilleen. Voin suositella!

Vierailija
7/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on ollut ideaalin ihana alusta asti! Meidän perheelle sopivan passeli.

Isompi oli jo pois vaipoista, osasi itse pukea, riisua, käveli ei istunut rattaissa enää, ossasi itse syödä sekä viihdyttää itseään tarpeen tullen (kun oli vaikka syöttö tai nukutus menossa) askarrellen, piirtäen, videoita katsoen jne.

Aika nopeasti tuli jo vaihe, jolloin oli yhteistä leikkiä ja touhua ja mitä isommiksi ovat kasvaneet, on leikkiseuraa aina ollut kotona mukavasti ;).

Toki osaavat nyt jo riidellä ihan päivittäin, mutta samalla myös jakavat asioita ihanasti keskenään. Molemmilla on nyt jo omia kavereita (5 ja 8v siis, syksyllä syntyneet) eli omaakin tekemistä piisaa. Jakavat toistaiseksi vielä saman huoneenkin - ovat siinä nukkuneet yhdessä jo 4 ja puoli vuotta.

Vierailija
8/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ehkä yleisinki vaihtoehto.

Itse päädyimme kuitenkin pienempään, koska en haluaa aloittaa vauvavaihetta alusta heti kun on edellisestä päästy ja toivon että lapsista on toisilleen seuraa jo hieman aiemmin.

Vierailija
9/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas on ollut ihanaa, että on tullut kunnolla uusi vauvakuume, kun ikäeroa lasten välissä on 3 vuotta. Ja 3 -vuotias ymmärtää jo kivasti puhetta ym, eikä esim mustiksena kiusaa vauvaa niin herkästi.

Meillä lapset ovat leikkineet todella hyvin keskenään (3 lasta ja kummassakin välissä kolmen vuoden ikäero). Juurikin niin, että isompi näyttää mallia ja pienempi on innokkaana oppimassa. Tosin nyt kun kaksi vanhinta lasta ovat 4 ja 7 niin leikkivät tasavertaisesti.

Sehän on ehkä yleisinki vaihtoehto.

Itse päädyimme kuitenkin pienempään, koska en haluaa aloittaa vauvavaihetta alusta heti kun on edellisestä päästy ja toivon että lapsista on toisilleen seuraa jo hieman aiemmin.

Vierailija
10/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäeroa noin 2,5 vuotta jokaisen kolmen välillä. Olen tykännyt ikäerosta! Hyvin leikkivät yhdessä, on aina kaveri omasta takaa, ei tarvii välttämättä soitella kavereiden perään kauempaa. Lapset nyt 2, 4 ja 7 v.

Vierailija
11/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten välillä ikäeroa 2v 10kk ja loistavasti on sujunut. Ovat leikkineet hienosti yhdessä siitä asti, kun nuorempi alkoi kävellä. Nykyisin (ovat 2,5 ja 5,5 v) voivat touhuta keskenään jopa 1-2 tuntia kerrallaan, sulassa sovussa. Riitoja toki tulee joskus, mutta se kuuluu asiaan.

Olen iloinen, että meille on tulossa kolmas lapsi samalla ikäerolla :)

Vierailija
12/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsosilla on 3v 3kk ikäeroa. Pienin on nyt puolivuotias. Hyvin menee. :) Just passeli ikäero.

Vierailija
13/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valtavan hienosti on mennyt.

Lasten luonteet kyllä vaikuttaa paljon. Meillä vanhempi tykkäsi vauvoista ihan pienestä pitäen ja oli ihan haltioissaan, kun sai pikkuveljen. Pulassa olisin ollut, jos lapset olisivat syntyneet toisessa järjestyksessä. Pienempi nääs inhosi vauvoja ihan sydämensä pohjasta.

Vierailija
14/14 |
11.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheissä ollut nämä 3 vuoden ikäerot, kun oltiin lapsia. kaikki sisarukset ovat olleet oikein läheisiä. niinpä meillekin tuli lapsille se ikäero ja hyvin on toiminut.