Voi jeesus tuota mun miestä ja sen "järjen" juoksua!!! :D
Lähetin miehen päivällä kauppaan ostamaan kakkutarvikkeita sillä lupasin tyttärillemme että he saavat huomenna loihtia tädilleen (siskolleni) syntymäpäiväkakun yllätykseksi.
Listassa jonka miehen kouraan lätkäsin oli ihan selkeästi:
Kakkupohja
2 x Kerma
Mansikoita
banaaneja
rahkaa
kiiwi rasia
etc.
Ja kun mies sitten kotiutui kainalossaan pelkästään valmiskakkupohja niin kysyin että missäs loput ostokset ovat, niin mies siihen vain totesi että tämähän on valmiskakku, kuvassakin on jo kaikki valmiina, antaa tyttöjen vain laittaa jotain strösseleitä pintaan.
En tiennyt että itkeäkkö vaiko nauraa ja että oliko se mies tosissaan..
No nyt se tuntuu olevan jotenkin nolona tuolla.
Huomaa kyllä kuka meillä käy kaupassa ja hoitaa muonitukset :D
Kommentit (29)
Mutta miksi valmiskakkupohjia? Nehän ovat ensinnäkin aivan järkyttävän makuisia.
Tulee halvemmaksikin tehdä se kakkupohja itse.
Voisin kuvitella, että meillä saattais käydä samalla lailla. Meillä just tulee näitä kaalin tilalla keräsalaattia jne jne. Tosin pohjat olen tähän asti väkertänyt onneksi itse
Meillä käytetty aina valmispohjaa, kaikki aina kyselevät kuinka saat kakusta aina niin hyvän makuista. Ja jos joudut ostamaan kaikki kakkupohja-aineet kaupasta niin ei se nyt paljoa halvemmaksi tule, ehkä muutaman sentin! =)
Meillä käytetty aina valmispohjaa, kaikki aina kyselevät kuinka saat kakusta aina niin hyvän makuista. Ja jos joudut ostamaan kaikki kakkupohja-aineet kaupasta niin ei se nyt paljoa halvemmaksi tule, ehkä muutaman sentin! =)
voi käyttää muuhunkin kuin siihen kakkupohjaan.
Eli jos ei ole halvempaa niin ainakin käytännöllisempää.
Meillä kyllä on aina leivontatarpeet kaapissa, eli ei niitä kaikkia aineksia joudu kerralla aina ostamaan. Jauhojakin kun tarvitsee melkolailla joka päivä.
Ja en vain pystyisi tarjoamaan mitään einespohjia vieraille. Kyllä sen maun erottaa heti ja koostumuksen. Omatekemä vain on parempaa, oli ruoka mikä tahansa.
Ja minä leivon näillä helteillä, meillä on kyllä keskusilmastointi talossa, joten elämä ei ole ollut mitenkään tuskaista talossa.
PITI tehdä "itse" koko kakku, niin tuo on se helpoin ratkaisu, en oikeasti jaksanut heilua ensiksi pimujen kanssa taikinaa vatkaamassa ja sitten kuumentaa meidän minipientä kyökkiä uunilla, niin näin piti päästä helpolla ja siististi..mutta toisin vain kävi xD
ap.
voi käyttää muuhunkin kuin siihen kakkupohjaan. Eli jos ei ole halvempaa niin ainakin käytännöllisempää. Meillä kyllä on aina leivontatarpeet kaapissa, eli ei niitä kaikkia aineksia joudu kerralla aina ostamaan. Jauhojakin kun tarvitsee melkolailla joka päivä. Ja en vain pystyisi tarjoamaan mitään einespohjia vieraille. Kyllä sen maun erottaa heti ja koostumuksen. Omatekemä vain on parempaa, oli ruoka mikä tahansa. Ja minä leivon näillä helteillä, meillä on kyllä keskusilmastointi talossa, joten elämä ei ole ollut mitenkään tuskaista talossa.
sun mies ei varmaan kauheesti oo kakkuja leiponu?:D no ei oo kyllä munkaan mies!
Mun piti tällä viikolla leipoa mansikkakakkua. Mies kävi kaupassa ja en tiedä olisiko pitänyt itkeä, kun kassista löytyi pakastemansikoita ja Puolalaisia pakastevadelmia. Jäi kakun leipominen seuraavaan päivään.
kun osaa tuoda kaupasta oikeata tavaraa. Ja jos lapussa lukee vain siteitä, niin tuo kyllä aivan oikeita ja jos sitä tiettyä ei ole, niin osaa tuoda vastaavan. Itsekkään en mikään einstein ole, mutta en kestä tuollaista että ei yhtään osata käyttää omaa päätä.
kun osaa tuoda kaupasta oikeata tavaraa. Ja jos lapussa lukee vain siteitä, niin tuo kyllä aivan oikeita ja jos sitä tiettyä ei ole, niin osaa tuoda vastaavan. Itsekkään en mikään einstein ole, mutta en kestä tuollaista että ei yhtään osata käyttää omaa päätä.
Osaa kyllä. Pointti oli just se, että ihan sama mitä siinä lapussa lukee niin osaa tuoda oikeata tavaraa kaupasta. Ja muistaa ihan itsekkin mitä tarvitaan lisää jne.
siis ne valmispohja pakkauksistahan näkee ne pohjat, eli miehesi varmaan näki ettei siellä näy banaaneja eikä kiweja eikä varsinkaan kermaa.
Sietääkin hävetä, jos on noin yksinkertainen
tule edes mieleen alkaa ihmetellä sarkastisesti sen ostoksia. Osaa kyllä tuoda juuri mitä tarvitaan, paremmin kuin minä.
siis ne valmispohja pakkauksistahan näkee ne pohjat, eli miehesi varmaan näki ettei siellä näy banaaneja eikä kiweja eikä varsinkaan kermaa.
Sietääkin hävetä, jos on noin yksinkertainen
Nauti oman perheesi kaikkinaisesta ja kaikenkattavasta älykkyydestä :))
Eiköhän ap.pärjää oman miehensä kanssa.
... ihanaa, että muillakin on toopeja miehiä, eikä vaan mulla!
Jos olen vaikka leipoessa maininnut, että eipä jääny paljon sokeria tai leivinjauhe alkaa olla loppu, se muistaa takuulla seuraavalla kerralla hommata kaupasta ko. tarvikkeet. Ja joskus on tullut esim. kotiin ja sanonut, että pitäs viedä töihin lomapullaa ja aattelin että mokkapaloja vois, tässä ois tarpeet, niin leipositko? Ja on tosiaankin tajunnut ostaa tomusokerista ja kaakaojauheesta alkaen kaiken...
tehdään monesti VALMIS torttupohjasta pieni kakku jossa kermavaahtoa,mansikoita,banskua ja kiiviä on hyvä välipalakin.
En jaksa alkaa vatkaamaan pohjaa sitäpaitsi en saa sitä aina edes onnistumaan.
Hyvää se on silti.
Mutta jos miehessä ei ole muuta vikaa niin käy antamassa suukko ja pyydä anteeksi että nauroit sille noin mitättömästä asiasta. Osaisitko itse varmasti jos mies pyytäisi hakemaan jonkin oman alansa jutun?
tiedättekö esim. miten vaihdetaan hiilet laturiin?.....voi voi tosi noloa kun ette tiedä
Mutta miksi valmiskakkupohjia? Nehän ovat ensinnäkin aivan järkyttävän makuisia.
Tulee halvemmaksikin tehdä se kakkupohja itse.