1800e netto tuloilla 120000elainaa`?
onnistuuko?ainakin omien laskujen mukaan.ei ole lapsia ja mies ottaisi lainan yksin ja jos mahdollista minun tuloni otetaan myös huomioon...
Kommentit (8)
vai haetteko 100% lainaa ilman säästöjä, takaajia?
viime lamaa ennen, 80-90-luvun taitteessa, ostettu asunnot ja omakotitalot saavuttivat saman hintatason vasta 10-12vuoden kuluttua, ainakin me eron tultua hävisimme noin 20 000€ kun jouduimme myymään asunnon, tietysti se 20 000 voi jostakin tuntua pieneltä summalta mutta minulle se on vuoden nettopalkka.
Mutta ei ainakaan mitään säästöä tullut.
150 000 euroa (siis lainanottohetkellä) ja nettotulot tulloin lähes 5000 euroa. Nyt 3000 euroa, koska mies työtön ja minä osa-aikaisena töissä ja hoitovapaalla. Meillä on 1 lapsi.
Me pärjäämme hyvin ja olen iloinen että otimme lainaa sen verran, että olemme pärjänneet hyvin, vaikka saimme lapsen (jäin siis äitiyspäivärahalle ja osittaiselle hoitovapaalle) ja mies sai ptkut isosta pörssifirmasta.
Kannattaa katsoa, että pystytte maksamaan lainan jos haluatte lapsen, jäätte työttömäksi tms...Asunnon ostaminen ei välttämättä aina kannata!!! Asunnossa yleensä pitää asua tietty aika että myynti kannattaa ja kantsii myös miettiä et asunto on varmasti sellainen joka menee kaupaksi.
ja minunkin tuloni olisivat samaa suuruusluokkaa..mielestäni pärjättäisiin hyvin mutta en tiedä ottavatko tulojani miten huomioon kun laina ei nimiini tule..ja olen yrittäjä joten tulot saattavat vähän välillä vaihdella
Mielestäni noilla tuloilla ei pitäisi ottaa yli 100t lainaa, itse en ottaisi yli 80t.
Jos onnistuu, niin rehellisesti sanottuna olen vähän huolissani.
Pankki lupasi hänelle 120 000 lainaa, jonka aikoo ottaa yksin ostaakseen kaksion PK-seudulta. Ei takaajia eikä omaisuutta, mutta n. 20 000 euroa säästöjä.
Eli kyllä onnistuu noilla tuloilla, ja monen - esim. pk-sudulla - on tosiaan pakkokin ottaa lainaa tuossa suhteessa, jos meinaa koskaan omaa kotia ostaa. Usein lainaa lyhennetään toki parin aikuisen palkasta, mutta toisaalta perheasuntoihin joutuu täälläpäin ottamaan sitä lainaa kaksi kertaa tuon verran.
Eiko olisi viisainta laittaa se teidan yhteiseksi lainaksi..? Etenkin jos sinun palkkasi sen lyhennykseenkin vaikuttaa.
maanantaina pankkiin kuulemaan tuomio :) on se niin typerää maksaa vuokraa. omakoti niin sama ku laittais rahaa säästöön