Minkävärinen Mariskooli teillä? Meillä sininen.
Kommentit (44)
xylitol-purkkaa ja se on keittiön hyllyllä
Piti kuulua että laitoin esille :)
Kun kauppaan täältä syrjäkyliltä ensi viikolla pääsen, ostan 5 läpinäkyvää.
Olen Suomi-fani ja keräilen kaikkia klassikoita.
aina kerata Iittalaa ja Arabiaa ja Pentikia. Ja sitten kaikilla on samat tylsat suomalaiset astiat. Jotka on pirun rumia, anteeksi vaan.
Kokonaisia teollisuudenaloja on kuollut tai lähes kuollut Suomesta, koska suomalaiset ostavat ulkolaista tavaraa. Suomi-tavaran ostaminen on työllisyyteko. Lisäksi raha jää Suomeen kiertämään ja arvonlisävero kasvattaa valtion tuloja. Ulkolaisen tavaran ostaminen on aina typerää.
aina kerata Iittalaa ja Arabiaa ja Pentikia. Ja sitten kaikilla on samat tylsat suomalaiset astiat. Jotka on pirun rumia, anteeksi vaan.
ja yksi vedensininen iso. Ostan vaaleanpunaisen ison seuraavaksi.
Kirkas matta. Mielestäni paras joka heijastaa lempeästi värikästä sisältöä. Tämän kun täyttää värikkäillä karamelleilla niin on hieno. Niin aion tehdä kun kauppaan ensi kerralla menen.
Mulla on niitä 16 erilaista. Eihän ne mitään arvotavaraa ole vaan käyttölasia, mutta niinpä ne ovatkin käytössä sekä esillä keittiön seinällä olevassa valaistussa avohyllyssä.
Kuka tykkää, kuka ei, mutta sepä ei mua kiinnosta mistä joku muu tykkää tai ei. Elämäni on omani, samoin kotini. Hyvää joulua ja kipot karkkia täyteen!
Hitto, että inhoan mariskoolia ja aalto-maljaa. Yöks! Vippasin molemmat roskikseen, kun sain ne perinnöksi. Kyllä helpotti!
Vierailija kirjoitti:
Enkä sellaista kotiini huolisikaan. Hirveä kammotus! Kerran sain sellaisen tuliaiseksi opiskeluaikaoina mutta jätin sen sinne opiskelukämppään, yöks!
Ei yhtään, eikä tule.
N 73 v
Mulla on kolme vihreää, säilytän niissä teepusseja. Kolmea eri laatua. Jotain feikkejä varmaan, mutta kaunissävyisiä ja ostettu kirpparilta eurolla kappale. Yhdestä taisin maksaa 2 euroa, siinä on joku i-tarra tallella
Mariskoolit oli oikeasti sokerikooleja 70-luvulla. Kaikilla naapurinmummoilla oli. En osaa kuvitella niitä missään muussa käytössä kuin palasokerin tarjollepanossa
Koboltinsininen vuodelta 1993. Pohjassa satiininen Marimekko-tarra.
Mielestäni hieman paksumpaa materiaalia kuin nykyään myynnissä olevat.
Vaaleanpunainen ja sellainen ehkä violetti pieniä. Aaltomalja on ruskea. Ei juuri tule käytettyä.
Ne on aika epäsuomalaisen näköisiä oikeasti. Liian koristeellisia jotenkin.
Mummo-vihreä löytyy jostain kaapin pohjalta ja ehkä kirkas lasi myös jostain. Mummon vanhoja.
Oon tosi tarkka jossain vintage pronssi- tai hopeakoruissa designista ja selvitän aina kaiken ja valmistajan ja suunnittelijan juurta jaksain. Mutta kipoissa ja kupeissa on tasan ihan sama, onko aito vai feikki, kun kumminkin samannäköinen ja ei ole mitään käytännön merkitystä, onko aito vaiko eikö.
-aiemmin kommentoinut kolmen vihreän skoolin omistaja
Koboltin sininen, vaalean sininen ja matta kirkas. Kaikki olen perinyt.
koboltin sininen, punainen, keltainen, vaaleanvihrea ja luumu. Ma voitin!! ...on taa ihan alytonta. eiks meilla ole parempaa tekemista?
(13 hehheee! entas, oletko koittanut pottana??)