Onko kaupungin vuokra-asunnot oikeasti kamalia lapsiperheille?
Olen siinä uskossa, kun olen sivusta seurannut elämänmenoa, että jos on kaupungin talo, niin siellä aina on jotain ongelmaa. Juoppoja, narkkareita, tappeluja, meteliä, tupakointia, rappukäytävät täynnä jotain rojua, lapset kulkee vahtimatta pihalla ja polttaa jo 6-vuotiaana, tekee hölmöyksiä porukalla, hirveä jengiytyminen heti lapsesta, paljon eri kulttuureja, talot usein huonossa kunnossa, asunnot tyydyttävässä kunnossa korkeintaan, halvimmat mahdolliset rakennusmateriaalit, sisällä on poltettu, ja paikat rämpsällään...
En haluaisi viedä lapsiani sellaiseen taloon, mutta elämäntilanne, ja taloustilanne muuttui radikaalisti, olisi järkevintä pyrkiä kaupungin taloon. Ylpeys ei vaan millään anna periksi, joten en ole hakenut kaupungin asuntoon. Sanokaa nyt, että teenkö oikean ratkaisun kun en vie.
Tai jos olen turhaan ennakkoluuloinen, niin kertokaa se nyt heti.
Kommentit (2)
Oli rivitalo ja siellä oli oikein ihana asua. Oli paljon lapsiperheitä, joten kavereita oli. Mun vanhemmat asuu vieläkin siinä asunnossa ja näiden vuosien (25) aikana niissä asunnoissa on asunut tasan 1 juoppo.
Toki riippuu varmaan ihan alueesta. Täällä missä mä nykyään asun on aika pahamaineinen kaupungin vuokrataloalue, sinne en muuttaisi lapsieni kanssa.
Tämä missä me asumme on hyvin siivo, rappukäytäviä myöten. Toki yksi alkkis tännekin mahtuu, mutta hänestä ei ole riesaa. Riippuu varmaan paljon alueesta ja taloyhtiöstä.
Ennakkoluuloinen olin minäkin, mutta nyt ratkaisuun hyvin tyytyväinen.