Miten saatte ihonne pysymään hyvännäköisenä?
Olen 30-vuotias nainen, jolla on ollut koko ikänsä jotain ongelmia kasvojen ihon kanssa. Nuorena oli finnejä ihan reilusti ja nyt kun murkkuiän pitäisi olla jo taakse jäänyttä elämää, niin finnejä vaan puskee tasaisella tahdilla sinne tänne. Silmien ympärillä rupeaa olemaan jo joitain juonteita ja muutenkin ihoa kiristää, niin ei ole kovin hehkeä olo!! ;( Pesen kasvoni aamuin illoin puhdistusgeelillä ja rasvaan tarpeen vaatiessa. Silmänympärysvoidetta käytän joka ilta. Miten ihmeessä te hoidatte ihoanne, että pysyy kunnossa...?
Kommentit (4)
niin itse sain siihen avuksi Differin-geelireseptin lääkäriltä. Muista myös kasvojen säännöllinen puhdistus vaikka kosmetologilla (ultraääni/mikrohionta).
Itse laitan talvisaikaan iholle iltaisin Weledan manteliöljyä, pehmentää kivasti. Silmänympäryksille suosittelisin vaikka Louis Widmerin silmänympärysvoidetta. Samalla sarjalla hyviä kasvovoiteitakin.
Toisekseen käy kosmetologilla selvittämässä ihotyyppisi. Osta ihotyypisi mukaisia hoitotuotteita; jokin puhdistusemulsio tms, kasvovesi, päivävoide, yövoide ja silmänympärysvoide ja käytä niitä joka ilta elää vain "tarpeen vaatiessa". Jos ihoasi kiristää niin selvästi sinun rasvaamisesi on ollut liian vähäistä.
Satunnaisesti laitan perusvoidetta (jos on kuiva iho suihkun jälkeen). Ehkä mulla on vaan luonnostaan hyvä iho? Tai sitten johtuu siitä, etten käytä mitään ylimääräisiä aineita, meikkejä ym, enkä polta/juo jne.
osta kosteuttavampaa kosteusvoidetta (esim apteekista aqualan plus tai vastaavaa) ja käytä sitä oikeasti pari kolme kertaa päivässä, ainakin kaikkien pesujen jälkeen.
Samalla voiteella voit myös pestä kasvosi, niin puhdistaminen ei kuivata. Se on se pintakuivuus, joka saa niitä finnejä vieläkin tulemaan - se kiristää ihoa niin että rauhaset ei pysty kunnolla toimimaan vaan tukkeutuvat ja tulehtuvat. kosteuta, niin tilanne paranee.