Päiväkodista sanottiin että pojan tukka pitäisi leikata
..Kun näyttää kuulemma liikaa tytöltä. Ikää pojalla on kohta 5-vuotta ja ihan itse on oikein halunnut kasvattaa tuollaista pitkää tukkaa, ei anna leikata.
En itsekään enää raaskisi leikata, kun pojalla on niin ihanan paksut hiukset. :(
Eikä noi mun mielestä ees kovin pitkät ole! Sellaiset vähän korvien yli ulottuvat.
Minusta päiväkodin olisi aiheellista ilmoittaa asiasta vasta silloin, kun lapsen hiukset on niin pitkät, että ne sotkeentuu ja haittaa normaalioloa.
Toki hiukset siis leikataan mikäli poika itse haluaa, mutta en kyllä haluaisi väkisin leikata vaan sen takia että päiväkodissa ei tykätä.
Kommentit (51)
"pitkätukkaset pojat on hirveitä..
äiti yrittää tehä saamatta jäänyttä tyttöään vai.."
Fiksuja mielipiteitä :)
Meillä iskällä on pitkä tukka, äidillä on pitkä tukka ja kaikki kolme poikaa haluaa kasvattaa "miesten tukan" eli pitkähkön tukan kuten iskällä, joka ei tosiaankaan ole neiti-tyylinen vaan erittäinkin äijämäinen mies ja komea vielä.
Kolmannella lapsella on nyt pisin tukka (kasvaa nopeiten ja on paksuin), esikoista aloin käyttämään parturissa 3 vuotiaasta lähtien ja nyt hän kadehtii jatkuvasti kuopuksen tukkaa. Samoin keskimmäinen.
Joten annan heidän kyllä itse vaikuttaa hiustensa pituuteen, itselleni jäi ainakin traumoja kun oli pienenä aina polkka/poikatukka vaikka olisin niiiin kovasti halunnut kasvattaa pitkän tukan.
En halua mokomasta vähäpätöisestä asiasta tehdä pahaa mieltä ihanille poikamaisille pojilleni. Kasvattakoon vaan "miesten tukat"!!!
hänellä oli vihreät sortsit ja t-paita päällä, hiukset oli pitkät ja hieman kihartuvat. Mutta että vaatteiden perusteella poika.
Vastataan nyt vanhaan viestiin, mutta kyllä meidän pojalla on ollut pitkä tukka niin kauan kuin tukka on kasvanut. Joitakin sivullisia se ärsyttää mutta tarhasta eivät noin törkeästi kommentoineet kuinka ketjun aloittaja antoi ymmärtää. Nykyaikana voi ihan hyvin olla minkä näköinen haluaa ja kyllä täytyy myöntää että pojan pitkät, vaaleat hiukset ovat hyvän näköiset. Joskus joku on luullut tytöksi, mutta asiaan on kyllä huomautettu aika pian minun tai mieheni toimesta..
Kai tajuat että olet vähäsen vanhanaikainen
Varmaan ole joku modernia aikaa ei ymmärrä
Mutta Älä raivoa nyt tukan pituudesta
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ketään ole sanonut, että PAKKO leikata.
On vissiin sanottu, että "Homo-Petterin hiukset ovat niin pitkät, että näyttää ihan tytöltä."
Tästä sitten on vedetty johtopäätös, että joku on kehoittanut hiusten leikkuuseen. Eihän kyse ole moisesta vaan havainnon sanomisesta ääneen.
Tämä on sitten olettamus ja perustuu siihen mitenkä on nähnyt ihmisten vetävän herneitä aivoihin omilla olettamuksillaan toisista ihmisistä.
Homo-Petteri oli lainaus Pasila TV sarjasta.
Muistaakseni Homo-Petteri oli kumminkin tyttö.
Älytön provoamisotsikko taas jostain aivan olemattomasta tapauksesta, jota nyt ei tietenkään ole missään tapahtunutkaan....
Provota vaan pitää täällä ja provoilla riitaa haastaa- joulunakin
Aloitus on vuodelta 2010. Eiköhän ap:n tenava ole jo päässyt päiväkodista.
Vitun idiootti, ne kuuluu kaikkille
Ja varmaan yritit kasvattaa tukkaas mutta ei onnistunut
Päiväkodeissa on paljon töissä huonosti koulutettua väkeä, yksi osoitus siitä ajatus että"tytön näytettävä tytöltä ja pojan pojalta". Älä suostu tuohon ap! Miksei poika saisi olla sellainen kuin on?!
Kyseessä varmaan joku keskustalainen pieni paikka.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa on paljon töissä huonosti koulutettua väkeä, yksi osoitus siitä ajatus että"tytön näytettävä tytöltä ja pojan pojalta". Älä suostu tuohon ap! Miksei poika saisi olla sellainen kuin on?!
Kyseessä varmaan joku keskustalainen pieni paikka.
Olisi kiva tietää mikä on pojan tukan pituus nyt kun tämä on jo koululainen. : )
Poika halusi kasvattaa pitkää tukkaa ekan kerran jo 5 vuotiaana ja kasvattikin olkapäille asti. Silloin sain vielä puhuttua että leikataan siisti poikatukka. Tokalla luokalla alkoi taas kasvattaa pitkää tukkaa. Ihan on hänen oma päätös. Minä olisin valmis leikkaamaan sen vaikka heti.
Mitä traumoja voi tulla jos luullaan tytöksi? Mietin pakotanko leikkaamaan? mitä traumoja voi tulla jos pakotan leikaamaan jos itse poika haluaa pitää pitkän tukan? Missä iässä menee itsemääräämisoikeus omaan tukkaan?