Mä en ymmärrä eräiden kirkkoon kuulumattomien
halua viettää kuitenkin kirkollisia juhlia. Miksi pitää matkia kirkon perinteitä, jos ei halua kristillisiä arvoja muuten noudattaa.
Ei meillä tullut mieleenkään mitään kastemekkoa hommata nimiäisiin. Ei ne muutenkaan olleet sellaiset mitä yleensä ristiäiset.
Kommentit (5)
Meillä vain täytettiin paperi ja palautettiin Maistraattiin. Ei juhlia.
vaikka Jeesus tuomitsee moisen ylimielisen ja vittumaisen käytöksen. Hän ei olisi koskaan hyväksynyt moisia aloituksia av:lle omiensa käsistä.
Elkää suututtako Jeesusta.
Monet nykyiset tavat voivat olla kristillistä alkuperää, monet kristilliset tavat taas pakanallista alkuperää. Mitä väliä? Jos kristillisyydestä kohta on enää jäljellä joidenkin halu avioitua kirkossa, olkaa kirkkoon kuuluvat tyytyväisiä.
Joskus sadan vuoden päästä ihmetellään, mistä tuokin tapa on peräisin. Joku historiaa tunteva muistuttaa silloin, että aikanaan kirkkoon kuuluminen oli tavallista. Ja sitten pähkätään, että on outoa, miksi ihmeen takia...
Ei meilläkään mitään juhlia. Lapsi ei sitä kaipaa ja vanhemmilla muutakin (parempaa) tekemistä kuin kestitä sukulaisia.
eivät ole Raamatun mukaisia? Ei siellä puhuta lapsikasteesta tai kastemekoista. En itsekään nimiäisiin laittaisi mitään ihmeellisiä mekkoja lapselle, mutta kukin tehköön kuten haluaa.