Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi paino ei putoa? Ei grammaakaan?

Vierailija
09.07.2010 |

Kaksi viikkoa ja tässä esimerkki mun päivän syömisistä:

Aamu: Kaksi leipää (Realin tyäsjyvä, on yksinkertaisesti parasta leipää päällä maan!), päällä kinkkua (reilusti) ja 1 viipale juustoa, kurkkua, rasvaton maito.

Välipala (ei joka päivä): Banaani tai omena tai kiivejä

Lounas: Pari leipää taas, samat päälliset ja sama juoma

Välipala: Joku lämmin voileipä tai hedelmä tai tomaattikeitto raejuustolla.

Iltapala (kun pääsen töistä välillä klo 20-01, tiedän että on tosi myöhään!!!!): Jotain lämmintä ruokaa mitä nyt miesystävä laittanut, eilen keitettyä kanaa ja keitettyä riisiä ja rusinoita + salaatti (ja annos ei todellakaan ole iso!). Nyt kesähelteillä olen saattanut syödä jäätelöä jossain välissä päivää.

Töissä on asteita +35 (keittiö) ja saatan työpäivän aikana juoda viisikin litraa vettä ja johonkin väliin lasillisen sokeritonta colaa että jaksaa vähän paremmin.

Nyt oon kaksi viikkoa syönny just niinku on neuvottu, pieniä annoksia useaan otteeseen (eli toi mun lista on vain suuntaa antava!). Liikun pelkästään työn merkeissä kilometrikaupalla + työmatkat 2 km suuntaansa kävellen. Muuta ei kerkeä ainakaan työpäivinä harrastamaan koska käyttännöllisesti katsoen asun työpaikalla.

Mitat on 165 / 112 (viim. 10 kiloa tullu parissa kuukaudessa tähän kroppaan), eli todellakin on mistä ottaa. Ja tuossa aamulla kun hyppäsin vaa'alle, TAASKAAN ei viikon aikana mitään tuloksia, ei gramman grammaa. Ekan viikon jälkeen ajattelin et se on jotain alkuhankaluutta, tms.

Karppaamisesta en halua kuulla, thanks but no thanks, mutta voisko joku kertoa mulle mitä tehdä?

Niin ja laitanpa tähän esimerkkinä yhden normaali päivän syömsiet entisajoilta:

Aamupala: Kanakastiketta kermassa ja riisiä

Välipala: Tuplajuustohampurilainen ja colaa + pirtelö

Lounas:Sama kuin aamulla

Päivällinen Sama kuin lounas

Iltapala: Billy's pannupizzoja esim 3.

Väliin sipsiä ja suklaata ja munkkeja.

Noi mut lihotti. Miks niitten poisjättäminen ei laihduta? Auttakaa mua :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kroppasi kerää nestettä, mikä kumoaa syömisten vähentämisellä aikaansamaasi painon laskun? Aika paljon syöt edelleen, mutta aiempaan verrattuna toki sata kertaa paremmin ja tuolla pudotuksella pitäisi painon kyllä lähteä tippumaan. Jatka samaa rataa vain, älä ainakaan lyö hanskoja tiskiin, kyllä se paino alkaa pikku hiljaa tippua. Ja jos mahdollista, lisää liikuntaa.

Vierailija
2/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutko yhtään? Minulla on sellainen aineenvaihdunta, että se jumittaa jos en harrasta liikuntaa. Teoriassahan asia on niin, että pitäisi laihtua jos syö vain tietyn määrän kaloreita, mutta minun kohdallanikin pätee vähän heikosti.

Kaikki laihat eivät liho, vaikka vetävät takuulla tuplaten kaloreita päivässä, kuten siskoni joka on tikkulaiha ja saattaa syödä mäkkärievästäkin joskus kaksikin kertaa päivässä, kun siltä tuntuu. Jos itse tekisin saman, painaisin kanssa 100 kiloa.

Minulla ainakin keho vaatii tietyn määrän liikuntaa, esim. tunnin reippaan kävelylenkin, pyöräilyä, uintia, metsässä tarpomista koiran kanssa tms. Nyt kuumalla kun on tullut liikuttua vähemmän, niin pelkkä nestekin jumiutuu kroppaan ja paino nousee heti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin helteellä ja sen takia tulokset eivät näy. Kyllä tuolla ruokavaliolla pitäisi ilman muuta laihtua, kun lähtöpaino on päälle 100 kg. Jatka vain sitkeästi samalla linjalla, niin helteiden päätyttyä saatat yhtäkkiä huomata painon laskeneen useita kiloja.

Vierailija
4/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painopäivyrin mukaan n. 1238 kaloria ja laitoin aika reilulla kädellä niitä tuotteita mitä masuun oon laittanu... Sen mukaan mun tavoitekalorimäärä on joku 2100 kaloria. Että HUHHUH!!!! :o Ja vähintään 1800 kaloria mun pitäis syödä päivässä...?

ap

Vierailija
5/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun leipäpalat olivat puolet niiden nykyisestä koosta...

Vierailija
6/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa yksi leipäateria päivässä purkilliseen maitorahkaa, johon laitat max. desin kaurahiutaleita sekä marjoja. Saat enemmän proteiinia, vähemmän rasvaa ja sopivasti hyviä hiilareita. Tämä sopii myös iltapalaksi silloin jos kotoa löytyvä ruoka on liian tuhtia

Lisäksi syö välipalaksi hieman pähkinöitä, jotta saisit myös hyviä rasvoja. Kiivit ovat kyllä hyviä, mutta aika hiilaripitoisia, joten niitä ei kannata montaa syödä.

En karppaa, mutta koitan välttää huonoja hiilareita kokonaan, ja hyviä syön vain kohtuullisesti.

Vierailija
7/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein tuosta sun syömästä vähentäisin niin, että en söisi kahta kertaa kahta leipää päällikkeillä (luulen melkein, että saat noista jo 800Kcal täyteen, ellet enemmänkin!).

Lisäksi tomaattikeitoissa on eroja - joissakin on vain 80Kcal/pikku lautasellinen, mutta toisissa jopa 200Kcal samassa annoksessa. Jos syöt sitä tomaattikeittoa isosta kulhosta (500ml), niin siitä tulee äkkiä uskomaton kaloripommi, joissakin valmiskeitoissa on kermaa lisättynä.

Mä syön tyyliin aamupala, lounas, illallinen ja iltapalaksi keksi ja tyynesti välipalat pois. Ei aikuinen ihminen niitä tarvitse. Mun verensokeri ei heilu mihinkään, ei edes 12h paastolla, kun on siis sokerirasituksessa mitattu.

Vierailija
8/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kokeile huviksesi että syöt näin:

aamupala: kahvi+lasi vettä(ei sokeria/maitoa)

lounas: omena

iltapala: banaani/muu hedelmä

kahvia ja vettä niin paljon kuin jaksat. Tämä dieetti on tosi raskas mutta laihdut takuulla kun et lipsu YHTÄÄN. Saatat laihtua kilon PÄIVÄSSÄ:-)

Vierailija
9/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein tuosta sun syömästä vähentäisin niin, että en söisi kahta kertaa kahta leipää päällikkeillä (luulen melkein, että saat noista jo 800Kcal täyteen, ellet enemmänkin!).

Kalorilaskuriin kokeilin niin 4 palaa realia on 304 kcal?

Päällikkeillä ei saa millään 500 kcalia aikaan.

Vierailija
10/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten ravitsemusterapeutilla vai mikä nimitys hällä nyt onkaan ja hän sanoi sillon mulle, että 6leipäpalaa pitäis syödä vuorokaudessa.

Kuusi palaa leipää kuului siihen aikaan kun leipäpalat olivat puolet niiden nykyisestä koosta...

Vierailija
11/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää omaakin järkeä.

Vierailija
12/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse laipää mielelläni ja muistan, että painareiden pisteitä kun laskin, kaksi leipää päällikkeillä muodosti yli puolet laihduttajan KOKO päivän energiansaannista.

Vierailija
13/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos ei halua laihtuakkaan niin so what...

t. nro14 "omena päivässä"

Vierailija
14/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten ravitsemusterapeutilla vai mikä nimitys hällä nyt onkaan ja hän sanoi sillon mulle, että 6leipäpalaa pitäis syödä vuorokaudessa.

ainakin. Ja minä kyllä muistan kun se fazerin paahtoleipä, se minipaketin näköinen, oli sellainen "tavallinen" leipäpala. Joku Vaasan täysjyvä on ainakin kaksinkertainen kooltaam. Ohje on OK, mutta ei ole pysynyt ajassa mukana.

Vierailija
15/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itse laipää mielelläni ja muistan, että painareiden pisteitä kun laskin, kaksi leipää päällikkeillä muodosti yli puolet laihduttajan KOKO päivän energiansaannista.

mulla kaksi palaa leipää päällikkeillä oli 3 pistettä

Vierailija
16/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla tuollaisella ruokavalion muutoksella ja 4km paivassa kavelemalla pitaisi painon alkaa tippumaan. Mutta se voi kestaa aikansa, ennekuin elimistosi tottuu uuteen systeemiin. Lisaksi juot paljon, mika tietysti helteella kuumassa keittiossa on ymmarrettavaa.

Yrita lisata hedelmien ja kasvisten maaraa syomisiisi, sekin voi auttaa.

Jos ei mitaan muutosta kertakaikkiaan tapahdu seuraavan parin, kolmen viikon aikana, ehka voisit kayda laakarilla/terkalla, jos vaikka on joku ongelma miksi paino ei putoa.

Tsemppia, ja hienoa etta olet ottanut terveellisemman elamantavan asiaksesi !!

Vierailija
17/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä sitä jauhoista känttyä pitää vääntää...ja vielä kuusi kertaa päivässä..ei hitto mitä ohjeita...

Vierailija
18/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän proteiinia ja rasvaa, että näin mä tuumaan..

Vierailija
19/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt tosi yksipuolisesti!

Tässä olisi hyvä esimerkki

aamulla: pala leipää päällisineen,hedelmä TAI puuroa

lounaaksi paljon salaattia +tai lämpimiävihanneksiä,lihaa kanaa tai kanaa eri muodoissa

välipala jugurttismoothie tms maitotuote

päivällinen: keitto

iltapala välipalan kaltainen

ja jos et karpata halua niin ehdottomasti kevyt tuotteet. mutta se hiilari on se mikä lihottaa.jos edes kokeilisit karppausta viikon niin voisit sitten sanoa jatkatko vai et.et menetä mtn,pelkkä kokeilu.

oma karppi ateriani (ja laihdutan)

aamulla: 2 munaa voissa paistettuna(ei tarvitse uittaa voissa)

Lounaaksi: Kananrinta filee uunissa kasvis nyytti uunissa jossa loraus kuohukermaa,aurajuustoa,kesäkurpitsaa,porkkanaa,sipulia,nam. on siis oikeesti mega hyvää vaikken itse ole koskaan ollut suuri kasvisten kuluttaja

iltapala: rahkaa,kuohukermaa,tuoreita mansikoita,makeutus ainetta, tai vielä joku ruokaisa salaatti

on virkeä,kylläinen ja hyvä olo,iho voi paremmin ja paino putoaa.olen 166 ja 90kg

Vierailija
20/26 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyttuotteita, ne eivät ole terveellisiä. Eikä tarvitse myöskään karpata, mutta huonot hiilarit pois eikä liikaa niitä hyviäkään.

Ja miksi ihmeessä sinä joka kirjoitit tuon lainauksen laitat makeutusainetta rahkaasi? Mansikat tuovat siihen jo ihan tarpeeksi makeutta, suu tottuu äkkiä eikä tarvitse käyttää keinotekoisia myrkkyjä.

syöt tosi yksipuolisesti!

Tässä olisi hyvä esimerkki

aamulla: pala leipää päällisineen,hedelmä TAI puuroa

lounaaksi paljon salaattia +tai lämpimiävihanneksiä,lihaa kanaa tai kanaa eri muodoissa

välipala jugurttismoothie tms maitotuote

päivällinen: keitto

iltapala välipalan kaltainen

ja jos et karpata halua niin ehdottomasti kevyt tuotteet. mutta se hiilari on se mikä lihottaa.jos edes kokeilisit karppausta viikon niin voisit sitten sanoa jatkatko vai et.et menetä mtn,pelkkä kokeilu.

oma karppi ateriani (ja laihdutan)

aamulla: 2 munaa voissa paistettuna(ei tarvitse uittaa voissa)

Lounaaksi: Kananrinta filee uunissa kasvis nyytti uunissa jossa loraus kuohukermaa,aurajuustoa,kesäkurpitsaa,porkkanaa,sipulia,nam. on siis oikeesti mega hyvää vaikken itse ole koskaan ollut suuri kasvisten kuluttaja

iltapala: rahkaa,kuohukermaa,tuoreita mansikoita,makeutus ainetta, tai vielä joku ruokaisa salaatti

on virkeä,kylläinen ja hyvä olo,iho voi paremmin ja paino putoaa.olen 166 ja 90kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme