muutto tampereelle tai mikkeliin..
Tilanne tämä: mies pääsi ammattikorkeakouluun, tampereelle tai mikkeliin. Tampereelle ollaan ajateltu lähteä. Asutaan tällä hetkellä pikku kaupungissa,kaikki sukulaiset täällä,siellä olis vaan muutama tuttu :(
mulle tää on tosi kova paikka, oon yrittäny ajatella positiivisesti, mut se on vaan niin kova paikka lähteä,vaikkka tiedän et takas pääsee kun haluaa.
Meillä on yksi lapsi ja toinen tuloillaan, ja pelkään masentuvani kun lapsi syntyy syksyllä, ja muuttokin silloin. (esikon syntyessä olin masentunut (synnytyksen jälkeinen masennus)Vaikka voisin olla sukulaisteni luona, mutta se ei olisi oikein miehelle, haluan että hän toteuttaa haaveensa. tää on niin vaikeaa, etten tiedä miten pitäisi olla :( mutta onneks tänne saa tulla purkamaan :)
Kommentit (34)
Tuletteko kaupungin vuokra-asuntoon? Oletko työssä? Oletko työtön? KIITOS EI! Sanoo veronmaksaja Tampereelta!
kaikista kivoista ja kannustavista vastauksista :)
oltiin muutama päivä miehen veljen luona hervannassa, ja tykkäsin kovasti :) mut mistähän mahtaa löytää rivari asunnon?tuskin mistään? :/
-ap
puolena on se, että täällä on paljon muitakin opiskelijoita ja muualta muuttaneita. Mä en ole huomannut mitään erityisiä kuppikuntia esim. leikkipuistoissa. Kun on paljon väkeä muualta, on paljon muitakin samassa elämäntilanteessa, eli pienten lasten kanssa ja kaipaa uusia kavereita uudelta paikkakunnalta.
Hervannassa on rivareita "laitamilla". Pohjoisen rivarit taitavat olla kaikki omistusasuntoja, mutta uudella Kotkansiiven alueella on mielestäni myös vuokrarivareita. Muuallakin voi olla.
Opiskelijana pääsette varmaan asumaan myös TOAS:lle? TOAS:lla on Etelä-Hervannassa luhtitaloja, joissa on omat pihat alakerroksen asunnoilla. Myös muualla noita on, mutta en tiedä kaikkia. Kannattaa kysyä sieltä.
Lielahden palvelut lähellä. On koulu ja kauppa.
Asutaan reuharinniemessä järven rannalla. Lapset ui monta kertaa päivässä. Löytyy kaikki luonnonkukat ja nokkoset.
Ainut huono puoli on lasten kyttääminen, naapurit valittaa kaikesta.
Vts vuokraa myös rivareita, mutta niihin vaikea päästä. Monet jopa hyvätasoisia.
Aso rivariin pääsee aika helposti. Nytkin yksi kolmio on vapaana.
Meillä Yh aso asunto. Katso Tampereen kaupunki.
Todella mahtava paikka, mutta aina kaikissa rivareissa on näitä kyttääjiä.
vaikee saada rivarikämppää het, mutta voihan sitä ensin muuttaa kerrostaloon ja hakea asuntoa sieltäkin ja sit on ehtinyt tutustua kaupunkiinkin paremmin. Kaupungilla on vuokrarivareita, mut niitä vapautuu harvoin. yh:lla on myös.
Siellä asuu vaan kieroja savolaisia jotka kyräilee ja puhuu paskaa selän takana.
tän päivän :) ja miettinyt asioita ihan eri näkökulmista :) ja ootte kyllä kannustanu mua kovasti, ja toivon tosiaan, et päästäis sinne tampereelle!! mua vaan askarrutti kaikki "uus"
ja totta, ei niissä sukulaisten helmoissa voi loppu elämäänsä roikkua,ja jos totta puhutaan, nii mulla on täällä kotipaikkakunnalla enää vaan muutama kaveri,ovat lähteneet eri puolille suomea,opiskelemaan ja muuta, itse jäätiin esikon odotuksen aikana paikalleen pyörimään.
Ja muutenkin mua ärsyttää täällä sekun on niin pienet piirit, kaikki tuntee toisensa ja tietää kaikkien asiat!
Mikkeli olis tosiaan lähempänä, mut mua ei oo oikeestaan miellyttäny alun alkaenkaa se kaupunki.
Ja tosiaan, mulla ei ollut vakavaa masennusta,enkä tarvinnut lääkitystä,eka synytys oli itsessään rankka kokemus ja vauva pisti elämän uusiksi. (johon olin tietenkin varautunu) mut oli se omanlaisensa shokki,mutta ihana sellainen :) -ap
maamme parhaaksi kaupungiksi!
Onko asuntoa jo katsottu? Mitä aluetta olette ajatelleet tai millaiselle haluatte?
Vuokralleko?
Älkää muuttako betonilähiöön, vaikka rivitaloon vähän sivumpaan, on kivempaa.
Mikkeli ei ole hyvä paikka jo valmiiksi masennusaralle.
Asuin siellä pitkään ja siellä on pienet piirit. Ja ahdasmieliset.
olis kiva,koska meillä on koira. Omakotitalossa asutaan tällä hetkellä vuokralla.
Ehdottakaa asuin alueita ja mistä kannattais asuntoja katsella?
ollaan yritetty netistä katsoo joitakin kohteita.
-ap
muuttanut tänne tampereelle ollessani 18v. kumpikin kiva kaupunki,mikkeli on kehittynyt nyt kauheasti ja kokoajan rempataan keskustan aluetta.on varmasti oikein mukava kun valmiiksi tulee! Mikkelissä on kaikki tarpeellinenja rauhallinen paikka lapsiperheelle. Busseja kulkee huonommin kuin tampereella ja bussit ovat vanhoja. En keksi tampereella muuta plussaa kuin paremmat bussiyhteydet,enemmän aktiviteettejä(vaikka mikkelissäkin on ihan riittämiin),paremmat työllistymis mahdollisuudet
matkaa vaan n. 4km kaupunkiin ja tää on niin perhekeskeinen alue muttei mikään kallis tampereen hinnoiksi. täällä mä olen leikkipuistoissa tutustunut uusiin mammoihin ja käynyt jopa vapaallakin yhdessä viihteellä :)