Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjesalaisuus ja moraalinen ongelma

Vierailija
09.07.2010 |

Mitä arvon raati tuumii tällaisesta moraalisesta kädenvääntötilanteesta?

Olen ollut poikkeuksellisessa kaukosuhteessa exäni kanssa jo pitkään. Minulla on hinku ylläpitää suhdetta luonani asuvan 3-vuotiaan lapsemme takia, mutta exääni ei lapsi tunnu liikaa kiinnostavan. Alkuvuodesta exäni ei ollut soitellut lapselleen, saatikka tavannut tätä, useisiin kuukausiin!

Olin erittäin vihoissani kyseisestä tilanteesta, ja laitoin sanalla sanottuna v-tuilusähköpostin exälleni. S-postissa haukuin suutuspäissäni sekä exääni, että tämän 8-vuotiasta lasta, jonka isä en siis ole. Exäni oli päättänyt näyttää v-tuiluviestin lapselleen, joka oli, kuten arvata saattaa, suuttunut siitä minulle.

Nyt suhteemme on taas hyvällä tolalla, mutta sain kuulla, että 8-vuotias on minulle edelleen vihainen haukkumisesta.

Tekikö exäni kirjesalaisuusrikkomuksen, kun tämä ylipäätään oli näyttänyt viestin lapselleen?

Tämän mukaan

http://www.ohjearkisto.fi/uutiset/sahkopostiviestit-ja-yksityisyyden-su…

teki, mutta en ole asiasta ihan 100% varma.

Ja ennen kaikkea, millä tavoin yritän paikata välit 8-vuotiaan kanssa? :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että vierität osasyytä (kirjesalaisuuden rikkomisen verukkeella) exällesi. Raukkamaista.

Vierailija
2/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja mieti miten aikuiset käyttäytyvät? Pystytkö siihen?

Jos ajatuksia ohjaa muna, et, sen voin sanoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin pihalla kuin olla voi!

Vierailija
4/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitsekaan sinua ikävöidä niin paljon, kuin lapsi on ehkä ikävöinyt.

Hah, siinä tod. ole mistään kirjesalaisuuksista kyse, vaan siitä, että äitinsä on kertont lapselleen, että olet paha ihminen pohjimmiltasi.

Vierailija
5/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetunlaisia vastauksia... Jos olisin esitellyt itseni naisena, olisin kyllä saanut sympatiaa puolelleni. :)

Vierailija
6/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetunlaisia vastauksia... Jos olisin esitellyt itseni naisena, olisin kyllä saanut sympatiaa puolelleni. :)

Et siis yksinkertaisesti osaa katsoa peiliin. Niin kauan kun uskot että kaikki tekosi ovat perusteltuja ja naisia voi syyttää jopa siitäkin pahasta mitä itse omilla teoillasi aiheutat, olet aika toivoton kumppani kenellekään.

Vierailija
7/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samaa mieltä, enkä olekaan hakemassa puolusteluja omalle mokailulleni, mutta en näköjään saa vastausta noihin alkuperäisiin kysymyksiini tältä foorumilta.

Vierailija
8/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sähköpostin eteenpäin lähettäminen tai näyttäminen jollekin on laitonta ilman lähettäjän lupaa. Tätä lakia sitten kyllä rikotaan jatkuvasti toimistoissa.

Mutta muutoin... Harva aaveella saa sympatiaa, oli mies tai nainen.

Vierailija
9/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tunnevammainen ihmishirviö. Nyt pelkään, että mielipuolisuuteni tarttuu myös lapseeni. Ehkä minun kannattaisi toimittaa tyttäreni sossun tätien huostaan ja mennä kallonkutistajalle. Vai suositteletteko jotain muuta?

PS. aaveella? Tarkoittaa mitä?

Vierailija
10/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun järkeni sanoo, ettei ex rikkonut kirjesalaisuutta. Hän siteerasi saamaansa kirjettä lapselleen, joka vieläpä mainittiin kirjeessä. Kirjesalaisuus olisi rikkoutunut, jos joku ulkopuolinen ihminen olisi saanut kirjeen käsiinsä ja lukenut sen.

Vrt. tilanne, jossa olisit haukkunut exän ja lapsen suusanallisesti suoraan päin naamaa. Mitä lakia ex olisi rikkonut, jos hän olisi kertonut asiasta lapselle? Ei mitään.

Saat paikattua välit 8-vuotiaaseen pyytämällä häneltä anteeksi. Outoa, että tuollaista edes pitää kysyä.

Vierailija
11/11 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välien paranemiseen auttaa aika, keskustelu ja välittäminen. ELi teet lapsen kanssa jotain kivaa, alkuun vaikka väkisin. Kyllä se siitä. Selität, että olit vihainen, kyllä aikuisetkin joskus suuttuvat ja kerrot huolesi nuoremmasta lapsesta. Kyllä 8-vuotias jo jotain tajuaa. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän