Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat taas valittaa kuumuudesta, on tää niin hauskaa

Vierailija
08.07.2010 |

vuodesta toiseen. Ymmärrän, jos pitää jotain töitä tehdä, mutta lomalla / kotona ei pitäisi olla niin väliä

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissa pärjäävät, kun sitä lämmintä pikkuisen enemmän kuin pari viikkoa vuodessa. Suomalainen av-mamma on kyllä aika kauhea narisija.

Vierailija
2/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruikuti ruikuti vaan. Jos oma asenne on valmiiksi negatiivinen, niin kyllä kaikki on sitten niiiiiin vaikeaa!

Jos sisällä on liian kuuma, pitää sisätiloja viilentää. Pöytätuulettimia saa parilla kympillä, hieman enemmän kun panostaa (alle 100€ saa) tuulettimen joka ei vaan liikuta ilmaa vaan myös jäähdyttää sitä.

Ja rannalle voi mennä vaikka taksilla (ellei kukaan tuttu viitsi heittää), mies voi hakea kun pääsee töistä.

On OMA VALINTA istua kotona asunnossa joka on kuuma kuin pätsi ja missä kukaan ei pysty nukkumaan! Jos teillä omaa pihaa (okt/rivari) voit hankkia pihaan lapsille pienen uima-altaan. Toki vesi lämpiää nopsaan, mutta ottaa osan pois ja lisää kylmää tilalle.

Tuntuu että ne jotka helteestä valittavat ovat niitä, jotka eivät osaa elää lämpimässä. Esim. jos aurinko paistaa ikkunoista suoraan sisään, kannattaa pitää verhot kiinni aina niissä ikkunoissa mihin aurinko osuu. Päivällä ovet ja ikkunat kiinni (jos pakko pitää auki niin aina varjon puolella) ja yöllä kaikki mahdolliset ikkunat auki ja kunnon läpiveto päälle, aamulla aikaisin sitten kaikki kiinni.

Millähän rahalla minä mitään jäähdyttäviä tuulettimia ostan tai kuskaan itseni ja kakarat rannalle taxilla. EI ole kaikki niitä suurituloisia joilla on rahaa kaikkeen... ja kyllä, vietämme lasten kanssa aikaa pihalla, allas löytyy ja monta pöytätuuletinta sisältä. PIdän aina ikkunat ja verhot suljettuna päivällä, oviakin suljen lasten perästä ja muistuttelen heitä sulkemaan... silti sisällä 28 astetta lämmintä. En valita ulkolämmöstä, nautin siitä, rakastan ottaa aurinkoa ja touhuta lasten kanssa pihassa... lähtisin rannallekkin jos pääsisin. Sisälämpö kuitenkin vituttaa suunnattomasti eikä se kovasti yöksi viilene... tottakai avaamme ikkunoita mahdollisuuksien mukaan, mutta kaikki akkunoita ei voi samaan aikaan auki pitää kutienkaan nuorimmaisen allergioden takia... pahenee vaan jos koko yön nukkuu avoimen ikkunan alla... sekä naapurin kissoilla on tapana käyttää tilaisuutta hyväkseen ja tulla meille sisälle. Ja olemme kyllä asiasta ilmoittaneet ja verkot on ikkunassa, mutta silti jollain konstilla pääsevät (verkkoa repimällä yms.) sisälle.

Ja ihan tiedoksi vaan että minä kyllä osaan elää lämpimässä, vietin suurimman osan lapsuudestani vanhempieni mukana afrikassa asuen. Eli lämpöön olen kyllä tottunut... en tosin silloinkaan pitänyt liian lämpimästä nukkuessani.

eikä yöksi viilene. Kannattaisiko harkita muuttoa vähän paremmin varusteltuun/rakennettuun asuntoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niihin jotka eivät voi sietää hirveesti yli 20 asteista säätä olin raskaana tai en mutta tällä vatsalla tämä on jo tuskaa

Vierailija
4/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikea tajuta, ettei kaikki nauti näistä keleistä???

Itse en voi sietää yli 20 asteen lämpötiloja ja tällaiset 25-28 astetta, mitä nyt on ollut viime päivinä on myrkkyjä!

Mulla on astma eli koko ajan on veto pois ja mitään ei jaksa tehdä.

Iho ei tykkää auringosta, vaikka rusketunkin helposti (atooppinen iho).

Saan helposti migreenin kuumalla, varsinkin jos ilmassa on yhtään kosteutta.

Ei nälätä eli ei muista syödä ja verensokeri laskee.

Ulos ei voi mennä noiden ongelmien takia.

Sisällä on suht ok olla, vaikka tiukkaa tekee.

Ja siitepölyt vaivaa.

Ja, ei. En ole läski, kun sitä joku kuitenkin kysyy.

Ja juu, itikat meinas unohtua. Mulla on tällä hetkellä varmaan sata itikan puremaa, mitkä kutiaa niin helvetisti. Olen niillekkin allerginen."

Minulla on astma, ja muutenkin vikaa keuhkoissa. AINA olen ilmojen viiletessä sairaana, anbiootteja kuluu ja henkeä ei saa. Kun ilmat lämpenevät, pystyn hengittämään normaalisti!

Minulla on myös atooppinen iho, kuiva kun korppu talvella, vaan kesällä ei juuri tarvitse rasvata.

Vierailija
5/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta jotka kaikki ovat syntyneet välillä elokuu-tammikuu. Mä olen nauttinut täysillä siitä että saanut olla vaan ja löhöillä koko kesän. Toki isompien perään täytynyt katsoa mutta on ollut kiva kun vauva syntynyt sitten lomailun päätteeksi samalla kun koulu ja rytmit alkaa:)

raskaus päättyi ennätyspitkän hellejakson päättyessä, siis ennätyspitkän Suomessa kai ikinä. Ja nautin joka hetkestä! Kerrankin sai vain istua rannalla ja liota järvessä eikä tarvinnut tehdä mitään. Ja mainittakoon, että sain kyllä hoidettua pari isompaa (2- ja 3-vuotiaat) lasta ja tehtyä ruuat ja pidettyä kodin kunnossa, ongelmitta! Asennekysymys. valitus seis nyt, mammat!

Vierailija
6/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin nautitaan näistä keleistä! :) sisällä on kyllä tosi kuuma mutta ei se meidän menoa haittaa. tyttö ei yhtään kiukuttele, nukkuu hyvin ja viihtyy äidin kanssa rannalla viltillä :) ammeessa käydään välillä polskuttelemassa pihalla. Hoidan ihan kyllä siivoukset, ruuanlaitot niinkuin kylmälläkin ilmalla. Elämä on ihanaa ja nautin täysillä!! :D

Vierailija
7/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole talvisin hirveesti sairaana. Ainoastaan yks tai kaks poskiontelotulehdusta alkutalvella. Mutta ei flunssia tms. Eikä ole ikinä ollut, lapsenakin olin poissa koulusta vaan korvien putkituksien takia, kipeä en ollut ikinä.

Ja kyllähän se kuiva pakkasilma on pahasta, mutta ei mulla silloin mene hirveesti kohtauslääkkeitä.

Ja eikä todellakaan ole veto pois, päin vastoin.

Talvellakin iho on kuiva, mutta en näin kuin ja kutiseva kuin kesällä. Koska kesällä pitää käydä joka helvetin ilta suihkussa ja pestä hiet pois kunnolla. Talvisin riittää pari kertaa kunnon pesu suihkussa ja jos on tarvis, niin pikasuihkut. Katsos, kun jollain se AURINKO kuivattaa ihoa, vaikka kuinka rasvailis ja pysyis poissa auringosta.

Katsos, kun ihmiset ovat erilaisia. Mikä sulle on pahasta, ei toiselle ole jne.

Vierailija
8/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruikuti ruikuti vaan. Jos oma asenne on valmiiksi negatiivinen, niin kyllä kaikki on sitten niiiiiin vaikeaa!

Jos sisällä on liian kuuma, pitää sisätiloja viilentää. Pöytätuulettimia saa parilla kympillä, hieman enemmän kun panostaa (alle 100€ saa) tuulettimen joka ei vaan liikuta ilmaa vaan myös jäähdyttää sitä.

Ja rannalle voi mennä vaikka taksilla (ellei kukaan tuttu viitsi heittää), mies voi hakea kun pääsee töistä.

On OMA VALINTA istua kotona asunnossa joka on kuuma kuin pätsi ja missä kukaan ei pysty nukkumaan! Jos teillä omaa pihaa (okt/rivari) voit hankkia pihaan lapsille pienen uima-altaan. Toki vesi lämpiää nopsaan, mutta ottaa osan pois ja lisää kylmää tilalle.

Tuntuu että ne jotka helteestä valittavat ovat niitä, jotka eivät osaa elää lämpimässä. Esim. jos aurinko paistaa ikkunoista suoraan sisään, kannattaa pitää verhot kiinni aina niissä ikkunoissa mihin aurinko osuu. Päivällä ovet ja ikkunat kiinni (jos pakko pitää auki niin aina varjon puolella) ja yöllä kaikki mahdolliset ikkunat auki ja kunnon läpiveto päälle, aamulla aikaisin sitten kaikki kiinni.

Millähän rahalla minä mitään jäähdyttäviä tuulettimia ostan tai kuskaan itseni ja kakarat rannalle taxilla. EI ole kaikki niitä suurituloisia joilla on rahaa kaikkeen... ja kyllä, vietämme lasten kanssa aikaa pihalla, allas löytyy ja monta pöytätuuletinta sisältä. PIdän aina ikkunat ja verhot suljettuna päivällä, oviakin suljen lasten perästä ja muistuttelen heitä sulkemaan... silti sisällä 28 astetta lämmintä. En valita ulkolämmöstä, nautin siitä, rakastan ottaa aurinkoa ja touhuta lasten kanssa pihassa... lähtisin rannallekkin jos pääsisin. Sisälämpö kuitenkin vituttaa suunnattomasti eikä se kovasti yöksi viilene... tottakai avaamme ikkunoita mahdollisuuksien mukaan, mutta kaikki akkunoita ei voi samaan aikaan auki pitää kutienkaan nuorimmaisen allergioden takia... pahenee vaan jos koko yön nukkuu avoimen ikkunan alla... sekä naapurin kissoilla on tapana käyttää tilaisuutta hyväkseen ja tulla meille sisälle. Ja olemme kyllä asiasta ilmoittaneet ja verkot on ikkunassa, mutta silti jollain konstilla pääsevät (verkkoa repimällä yms.) sisälle.

Ja ihan tiedoksi vaan että minä kyllä osaan elää lämpimässä, vietin suurimman osan lapsuudestani vanhempieni mukana afrikassa asuen. Eli lämpöön olen kyllä tottunut... en tosin silloinkaan pitänyt liian lämpimästä nukkuessani.

eikä yöksi viilene. Kannattaisiko harkita muuttoa vähän paremmin varusteltuun/rakennettuun asuntoon?

Juu tästähän sitä äkkiä muutetaan helteitten takia juuri keväällä ostetusta rivitaloasunnosta... Meillä on ikkunoita kolmeen suuntaan (päätyhuoneisto) mikä tuntui ostaessa kivalta kun oli tosi valosaa, vaan empäs ajatellut sitä että varmaan aikas lämmintä kesällä vaikka kuinka verhot pitäisi kiinni...

Ja sille joka kommentoi niistä pöyttuulettimista, kaksi on itse ostettua jo edelliseen kämppään ja muut kolme on anopilta lainassa kun he keväällä hankkivat ilmanlömpöpumpun eivätkä enää tarvinneet... Kyllä mielummin lähden tänä kesänä sukulaisiin lappiin lasteni ja mieheni kanssa kun ostan kunnon jäähdyttävät ilmastointilaitteet. Ensi kesänä ehkä sitten...

Vierailija
9/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset valittaa helteistä, toiset taas niistä helteistä valittavista. Ihan luvallisia ratkaisuja kumpikin. Onni yksillä, kesä kaikilla, vai miten se meni.

Mammat taas valittaa kuumuudesta, on tää niin hauskaa vuodesta toiseen. Ymmärrän, jos pitää jotain töitä tehdä, mutta lomalla / kotona ei pitäisi olla niin väliä

Vierailija
10/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huutaa väsymystään koko ajan helmassasi roikkuen. Mun puolestani nää helteet sais todellakin jo loppua!

Vierailija
11/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota 1-vuotias rannalle ja nauti lämmöstä. EI luulisi olevan niin vaikeaa. Osta ilmastointihärveli ja nuku itsekin kuin tukki. Tai osta ilmastoitu auto!

Vierailija
12/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus päättyi ennätyspitkän hellejakson päättyessä, siis ennätyspitkän Suomessa kai ikinä. Ja nautin joka hetkestä! Kerrankin sai vain istua rannalla ja liota järvessä eikä tarvinnut tehdä mitään. Ja mainittakoon, että sain kyllä hoidettua pari isompaa (2- ja 3-vuotiaat) lasta ja tehtyä ruuat ja pidettyä kodin kunnossa, ongelmitta! Asennekysymys. valitus seis nyt, mammat!

Vierailija
13/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7km päässä, mulla 3 lasta ja miehellä auto :D eikä siihen lapsen väsyitkuun ranta auta eikä varsinkaan siellä aamusta iltaan asuminen! Mut hei älä välitä ethän sä voi noin pienillä aivoillas kaikkea tajuta. Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu....

Vierailija
14/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun vietin loppuraskaudet välillä sairaalassa ja välillä kotona oksentaen niin eipä siinä helteistä päässy nauttimaan. Esim silloin 2002 loppukesästä...se on taitolaji se objektiivisuus.

Vierailija
15/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme, että valitat kuumuudesta jos tossa on sun helletouhut =)

Vierailija
16/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät näe kuin sen oman pikkuruisen maailmansa. Mitäpä ap sanoo esim mun siskolleni joka näillä helteilläkärsii epilepsiasta ja aivokasvaimesta? Neuvotko relaamaan ja löysäämään pipoa?

Vierailija
17/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulta tais mennä vellit ja puurot sekaisin?

Vierailija
18/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"naurelee"

Vierailija
19/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vaikuttaa hellekeli aivokasvaimeen...ei jessus ja sulla ikää oli? Huomaan ettet sinä tai kukaan läheisistäsi ole siitä sairaudesta joutunut kärsimään. HUH

Vierailija
20/39 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ed. ei pääse rannalle ja valittaa sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme