Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

totuus lestaodilaisista

Vierailija
08.07.2010 |

kyllä tämä porukka on sellaista. että hirvittää

tuntomerkit , hieno auto. talo, saa polttaa

kaikki muut ihmiset ovat kadotukseen meneviä

tyypillinen lahkon merkki

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mitä lahkosta kirjoitetaan on totisinta totta. Esimerkiksi omien suosinta ei ole yleistä, se on lähes pakollista.

Esimerkki 1:

Kaveri oli Oululaisessa leipomossa kesätöissä kolmatta vuotta. Varasi työnhakuvaiheessa vapaata yhdeksi viikoksi rock festivaalia varten ja tämä myönnettiin. Viikkoa ennen tulee päivitetyt työlistat joissa kaveri on merkattu töihin ja seuroille menijät saavat automaattisesti vapaata.

Esimerkki 2:

Oulun kaupunki siirtää jatkuvasti erittäin suuria palvelukokonaisuuksia suoraan lestadiolaisjohtoisiin yrityksiin. Yritykset eivät ole mitenkään merkittäviä eivätkä loogisia valintoja palvelun tuottajaksi. Tuottajia ei ole kilpailutettu mitenkään ja koska osa palveluista on vakiohinnoiteltuja ei hinnassakaan ole eroja.

Esimerkki 3: Seurojen aikaan lähiseudun kaupoissa ja huoltamoissa näkyy selvä piikki muutaman tuotteen myynnissä. Yllättävää on tietenkin että kyseisessä kokoontumisessa kenenkään ei pitäisi tarvita kyseisiä tuotteita. (Kalja ja kumit) Tarina kertoo että maamme ehkä tunnetuin 18 lapsen isä on myös nuoruudessaan ollut kyseisten tuotteiden suurkuluttaja. Niitä ei vaan voinut itse ostaa.

Esimerkki 4: Oululaiset ovat taas saaneet huomata yhden erinomaisen tontin täyttyneen RY rakennuksella. Tonttia ovat tavoitelleet vuosia monet terveysalan yritykset mutta Rauhanyhdistyksen rakennus siihen nousi.

Esimerkki 5: Kielletty hedelmä-elokuva vaikkakin on täysin fiktiivinen ja ihan viihdyttävä, kuvaa melko raadollisen tarkasta liikkeen sisäiset tavat. Eksyneet lampaat pidetään erossa omista etteivät vaan muutkin herää transsistaan. Lapsuuteeni kuului useita eriasteisia lestaadiolaisperheitä joilla oli samassa koulussa samanikäisiä lapsia. Yksi perhe on täysi epäonnistuja ja lapsista tuli aivan samanlaisia. Toinen perhe oli ahkera ja rakastava ja lapsista on tullut kunnon kansalaisia. Kaikki ovat perineet uskonsa ja jatkaneet lisääntymistä mutta muuten kelpo ihmisiä.

Esimerkki x: Jos joskus erehtyy kommentoimaan kalevan nettisivuille jotain negatiivista lestaadiolaisista, viestiä ei koskaan julkaista.

Jokainen on lukenut lehdestä Mel Gibsonin huonosta käytöksestä ja antisemitistisistä syytöksistä. Faktaa on että yhdysvaltojen suurimmat ja merkittävimmät median ja viihteentuottajat ovat täysin juutalaisten hallinnassa ja jos et ole heidän kanssa, et ole julkisuudessa. Todennäköisesti Mel on nämä syytökset lausunut kännipäissään, mutta yllättävän kauan niitä pidetään mediassa esillä. Suomessa lestadiolaiset ovat kunta ja kaupunkitasolla samassa asemassa. Se joka heitä vastaan julkisesti hyökkää, tulee huomaamaan olevansa hyvin pian melkoisessa epäsuosiossa.

Lestadiolaiset - nuo maamme "juutalaiset". Valtio valtion sisällä - ja se on mielestäni väärin

Vierailija
2/33 |
14.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa hoono soomi ja välimerkkivirheet.

Katkeruus myrkyttää ihmisen sisältäpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nimimerkki "vierailija" panettelee tahallaan lestadiolaisia. Nuo väittämät eivät pidän alkuunkaan paikkaansa. Uskovaise lääkärit taatusti tervehtivät kaikkia kollegojaan. Kyseinen viesti on niin törkeä, että sen voisi hyvinkin ilmoittaa asiattomana ja rienaavana viestinä, mutta onneksi ajattelevat ihmiset eivät usko ihan kaikkea.

Vierailija
4/33 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kyllä toisenlaista viestiä Kaivuri-Jukan uskosta, mutta antaa hänen olla mitä on - ei kai se kenellekään kuulu. Hänellä on joka tapauksessa hyvä yhteys kotiväkeensä ja muihinkin lestadiolaisiin. Näin olen kuullut.

Vierailija
5/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma työpaikalla kun joku lesta pääse pomoksi

alkaa omien suosiminen,kaikke vilppiä saa käyttää

ja veli julistaa synnit anteeksi

Vierailija
6/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tyypilliset lahkot, tuntomerkki vain meihin kuulumalla pelastut

mormoonit, jehovalaiset,

Vierailija
7/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmitön viha VL:a vastaan?

olkoon lahko taikka ei,se ei kuulu muille :O

tällä on paljon pahempiakin lahkoja,mm amwayn toiminta pahimmillaan on aivan järkyttävää. nimim eräs sisälle vedon välttänyt...

Vierailija
8/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi lestst kuuluu kirkkoon , jos pitää olla omat tilat ja omat papit, taitaa olla niin pimeää porukkaa että ei voi käydä samoissa tilaisuuksissa.

Vierailija
9/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on niin että naiset ja lapset ovat heikoilla tässä lesti porukassa. miehet ovat keksineet hyvät säännöt, ihmisoppeja, eivät liity mitenkään Jumalaan mm, ehkäisykielto

Vierailija
10/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksi lestst kuuluu kirkkoon , jos pitää olla omat tilat ja omat papit, taitaa olla niin pimeää porukkaa että ei voi käydä samoissa tilaisuuksissa.

Ja mun mielestä on kummallista kuulua kirkkoon jos ei ole uskossa.Silti suuri osa suomalaisista on tämmöisiä.

Vierailija
11/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas (alkuperäinen) mistä lestadiolaisesta suuntauksesta puhut, kun näkyy olevan niin paljo tietoa asiasta? Miten auto ja talo liittyy mihinkään? Muut väittämät kuulostavatkin sitten ihan vierailta.

Vierailija
12/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirkko-väiteki oli kyllä NIIN hatusta vedetty ja paljasti viimeistään, että ei tiietä yhtään mistä puhutaan. En osaa sanoa muista lestadiolaissuuntauksista, mutta ainakaan siinä, johon itse kuulun, käydään kyllä kirkossa, mutta käydään ilolla myös esim. seuroissa kuuntelemassa Jumalan sanaa!

Lestadiolaisia syytetään aina vähän jos mistäkin, ja itse ollaan kuitenkin noin mustavalkoisia? Samanlaisia ihmisiä kaikki ollaan, uskotaan ehkä vain erilailla ja ehkä eri asioihin...

Vierailija
13/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kertonut, että nämä lestadiolaiset heidän työyhteisössä tervehtivät vain omiaan. Olivat viileitä ja etäisiä kaikkia muita lääkäriyhteisön ihmisiä kohtaan. Mitäpä näiden kadotukseen joutuvien kanssa olisi kannattanut olla tekemisissä.

Ystäväni omistaa ns. halpakauppaketjun. Kuulema, kun näillä kaikilla kauppaketjuilla on yhteisiä kokoontumusia, niin nämä lestadiolaiset kauppiaat on kaikista pahimpia viinanottajia ja sikailijoita. Mut mikäs siinä, kun voi sitten käydä seuroilla ja synnit saa taas kuitattua :D

Vierailija
14/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä porukka on sellaista. että hirvittää

tuntomerkit , hieno auto. talo, saa polttaa

kaikki muut ihmiset ovat kadotukseen meneviä

tyypillinen lahkon merkki

miten auto ja talo liittyy mihinkään? Eikös ihan kenellä vaan voi olla hieno talo ja auto? Ja kyllä lestadiolaisia käy ihan ev. lut. perhekerhoissa ainakin meidän kirkolla.

Ja minä en oikeesti ole tyyppi, joka käy nettipalstoilla jäkättämässä kenenkään pilkkuvirheistä, mutta kyllä tää sun viestisi on kirjoitettu varmaan aikamoisen raivon vallassa ja kiireessä, kun et oo yhtään niitä pilkkuja ees aatellut. Varmaan munkin viestini on kieliopillisesti vähän väärin (saa korjata, jos jotakuta kiinnostaa).

Vierailija
15/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kertonut, että nämä lestadiolaiset heidän työyhteisössä tervehtivät vain omiaan. Olivat viileitä ja etäisiä kaikkia muita lääkäriyhteisön ihmisiä kohtaan. Mitäpä näiden kadotukseen joutuvien kanssa olisi kannattanut olla tekemisissä. Ystäväni omistaa ns. halpakauppaketjun. Kuulema, kun näillä kaikilla kauppaketjuilla on yhteisiä kokoontumusia, niin nämä lestadiolaiset kauppiaat on kaikista pahimpia viinanottajia ja sikailijoita. Mut mikäs siinä, kun voi sitten käydä seuroilla ja synnit saa taas kuitattua :D

Minä taas tunnen kouluajoiltani monta iloista, sydämellistä ja mukavaa lestadiolaista, joidenkin perheisiinkin olen tutustunut ja pitänyt. Yksi perhe on säilynyt tuttavina vielä 290 vuotta lukion jälkeen. Toki osa uskovaisista perheistä on jotenkin kireän ja ahdasmielisen tuntoisia, mutta onhan tavallisissakin perheissä eroja.

Itse olen ateisti, juon joskus viinaa ja kuuntelen (myös) metallimusiikkia. Näistä ollaan joskus juteltu ko. ystävien kanssa, ja todettu, että kukin tyylillään ja jos kerran ei usko jumalan olemassaoloon, on luotellava omaan arviointikykyyn siitä, mikä on haitallista ja mikä vain hauskaa.

Vierailija
16/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i Yksi perhe on säilynyt tuttavina vielä 290 vuotta lukion jälkeen.

[/quote]

Piti olla siis 20 vuotta...

Vierailija
17/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä on paljon pahempiakin lahkoja,mm amwayn toiminta pahimmillaan on aivan järkyttävää. nimim eräs sisälle vedon välttänyt...

ei mitään vihaa, mutta totuus täytyy kertoa mitä raamattu sanoo, voi teitä ette voi pelastaa edes itseänne, koska ette tiedä että kaikki ihmiset on kutsuttu pelastukseen Jeesuksessa ja vai Hän voi antaa synnit anteeksi

Vierailija
18/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne voi olla mukaviakin , mutta sitä ne ei sano muuta kuin omassa porukassa , että sinäkin vääräuskoinen joudut kadotukseen . he itse ovat olevinaan (Jumalan lapsia) on omakohtaisia kokemuksia

Vierailija
19/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään vihaa, mutta totuus täytyy kertoa mitä raamattu sanoo, voi teitä ette voi pelastaa edes itseänne, koska ette tiedä että kaikki ihmiset on kutsuttu pelastukseen Jeesuksessa ja vai Hän voi antaa synnit anteeksi

en ole VL,vaan ev.lut :)

Vierailija
20/33 |
08.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne voi olla mukaviakin , mutta sitä ne ei sano muuta kuin omassa porukassa , että sinäkin vääräuskoinen joudut kadotukseen . he itse ovat olevinaan (Jumalan lapsia) on omakohtaisia kokemuksia

Jumalan lapsia,uskomme tai emme,ja aivan sama mitä uskoa/katsantokantaa edustaa:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi