Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon muuttosiivous - miten huolellisesti kannattaa tehdä?

Vierailija
07.07.2010 |

Sueraavat asukkaat hiovat heti parketin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin vuokranantajakohtainen. Yksi vuokranantaja voi hyväksyä perussiivotun asunnon, toinen taas voi vaatia, että ikkunat on pestävä täydellisesti jne. 

Kannattaa ottaa kuvat varmuuden vuoksi siivouksen laadusta ja vähän yksityiskohtiakin. Ja sitten tottakai tarkistuttaa asia vuokranantajan kanssa. Näin vuokranantaja ei voi jälkikäteen tulla vaatimaan korvauksia.

Vierailija
22/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin onneksi paikalla, kun isännöitsijä kävi tsekkaamassa vuokra-asunnosta muuton yhteydessä asunnon. Isännöitsijä katsoi kaikki mahdolliset paikat: hellan takaa löytyi aika läjä moskaa, vaikka oltiin asuttu uudessa asunnossa vain vuosi ja pesuhuoneen lattialla olevat ritilätkin avattiin. Olis tullut lasku perässä, jos en olisi siivonnut noita. Kuulema vähintään 50 €/h!!

Oikeasti, joku ei siis vuoteen siivoa lieden takaa tai lattiakaivoa?! Itse siivoan sieltä neljä kertaa vuodessa. Jääkaapin taustan kerran vuodessa, kun sinne kertyy vaan pölyä. Muuten koko asunto käydään läpi kerran vuodessa on ikkunoita ja kaappeja myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali siivous riittää, eli kunhan muutaman metrin etäisyydeltä katsottaessa ei sotkua ole havaittavissa, niin pitäisi riittää. Lattiakaivot ja kaapinpääliset putsataan toki myös

Siitä olen monen kirjoittajan kanssa eri mieltä, että ikkunoille ei tarvitsisi tehdä mitään. Jos ikkunoita ei ole esimerkiksi vuoteen pesty ja ne ovat silmin nähden törkyiset, niin on törkeää jättää laiminlyönti korjaamatta! Toki jos edellisestä pesusta on vain sen verran vähän aikaa, että eivät näytä likaisilta, niin sitten ei tarvitse.

Vierailija
24/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussiivous riittää. Muutossa tulee likaa kuitenkin ja jokainen normaali muuttaja pesee kuitenkin uuden asunnon ennen kuin "asettuu taloksi".

Omituinen väite! Kyllä asunnon pitää olla edellisen jäljiltä siinä kunnossa, että ei tarvitse kuin kevyesti mopilla pyöräyttää lattiaa kamppeiden sisään kannon jäljiltä, plus toki vessan pinnat oman hygieniamielirauhan takia. Usein laitetaan lattialle pahvit, ettei ole varsinaisesti sitäkään ongelmaa. Koskaan en ole järjestänyt suursiivousta omaa sisäänmuuttoa varten, on ollut fiksut edelliset asujat loppusiivouksia tekemässä.

Vierailija
25/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi koskaan tehdä liian hyvin. Valitettavasti monet vuokranantajat jättävät takuuvuokran kokonaan tai osittain palauttamatta, jos vain suinkin keksivät jonkin tekosyyn, jonka varjolla voivat pitää rahat. Kannattaa siivota mieluummin liian tarkkaan kuin liian huolimattomasti. Eikä tämä koske ainoastaan yksityisiä vuokranantajia, vaan nykyään jopa kaupungin asunnoissa saattaa olla yhtä tiukka linja (tässä voi toki olla paikkakuntakohtaisia eroja).

Vierailija
26/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikosti siivottu on ikävä vuokra-asunnon omistajalle. Ellei ole asuntopula-alueella, se on pakko omistajan siivotuttaa. Myyntiin menevissä asunnoissa sama juttu, siivottomasta ja jälkiä täynnä olevasta asunnosta, et täyttä hintaa saa, jos alueella on muutenkin tarjontaa.

Pakko SIIVOTUTTAA? Miksei omistaja itse voi siivota asuntoaan? Ymmärrän poikkeustapauksissa, mutta ei kai sitä nyt aina ole pakko siivotuttaa muilla, vaikka vuokralainen ei olisikaan siivonnut. Halvemmaksihan tulee siivota itse kuin tilata joku firma siivoamaan.

Vierailija
27/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen asuu normaalisti siivoten niin ei kai se nyt kummempi ole kuin tavallinen huolellinen siivouskaan? Tietty hellan taus pestävä, jääkaappi, ikkunat, hanat jne.

Vierailija
28/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin onneksi paikalla, kun isännöitsijä kävi tsekkaamassa vuokra-asunnosta muuton yhteydessä asunnon. Isännöitsijä katsoi kaikki mahdolliset paikat: hellan takaa löytyi aika läjä moskaa, vaikka oltiin asuttu uudessa asunnossa vain vuosi ja pesuhuoneen lattialla olevat ritilätkin avattiin. Olis tullut lasku perässä, jos en olisi siivonnut noita. Kuulema vähintään 50 €/h!!

Oikeasti, joku ei siis vuoteen siivoa lieden takaa tai lattiakaivoa?! Itse siivoan sieltä neljä kertaa vuodessa. Jääkaapin taustan kerran vuodessa, kun sinne kertyy vaan pölyä. Muuten koko asunto käydään läpi kerran vuodessa on ikkunoita ja kaappeja myöten.

En minäkään ole koskaan siivonnut jääkaapin taustaa, koska en saa sitä vedettyä pois paikaltaan. Teoriassa se olisi varmaan mahdollista, mutta en tiedä miten. On varmaan liian painava enkä saa siitä otetta oikein mistään kohdasta. Lieden takaakaan en ole kyllä siivonnut, koska liesi ei ole irrallinen vaan tiskipöytään "upotettu".

Vierailija
29/29 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin HOASin kämpän etuajassa, koska uusi asukas soitti monta kertaa ja pyyteli avaimia että saisi oman muuttonsa järjestettyä. Tein niinkuin hän pyysi ja kiirehdin siivouksen kanssa muutettuani.  Loppusiivouksen tein, toki asunto oli jo valmiiksi tasoa läävä muutenkin. HOASilta joku oli käynyt asunnossa kääntämässä  sähköt pois pääkytkimestä ja jääkaappi oli siivousta aloittaessani homeessa. Hinkkalin parhaani mukaan ja jätin asiasta vielä pahoittelulapun. Lopputuloksena mulle 90 e lasku kun uusi asukas valitti mm. ikkunoiden ja seinien pesusta ja ne teetettiin siivousfirmalla ja perittiin takuuvuokrasta. En olisi itse kehdannut, enkä aio enää koskaan olla joustava muuttoasioissa ellen saa siitä itse rahallista hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi