Että raivostutti tulla kotiin. Olin ihan hyvällä tuulella kun hain lapset hoidosta
mutta kotona iski taas karu totuus. Mies meni iltavuoroon (klo 14) ja oli siis aamun ja päivän kotona.
Täällä kaikki tekemättä. Pyykit viikkaamatta, keittiö kaaoksessa, ruokapöytä täynnä lehtiä ja kamaa, sängyt petaamatta, ulkokamoja lojuu olkkarissa, pullot viemättä, roskapussi viemättä, kaikki tekemättä.
Mä kun tulen töistä, haen lapset, käyn kaupassa, laitan lapsille ruuat, raivaan paikat, katson huomiset vaatteet, pesen lapset, laitan iltapalan, laitan lapset nukkumaan, kastelen terassin ja pihan kukat. Sitten kello on noin 21 ja saan itsekin jotain iltapalaa.
Että mua kyrsii tämä touhu. Mä hoidan kaikki juoksevat asiat, huolehdin ruuat, huolehdin pyykit, maksan laskut ja teen käytännössä kaiken. Omaa aikaa mulla ei ole kuin töissä ja muuten mä vain juoksen. Ei ihme että laihduin 20 kg.
Ja se äijä on ennen töihin menoaan kotona, makaa sohvalla ja katsoo telkkua. Siinä sen hommat. Ei tule mieleenkään että voisi tehdä jotakin. Jos haluan että tekee jotain, pitää se kirjoittaa lapulle (että näkee kun herää kun olen lähtenyt seitsemän jälkeen lasten kanssa liikenteeseen). Sitten tekee jonkun jutun ja lopun aikaa makaa.
Mä olen ihan loppu, mä en koskaan lepää. Per*ele.
Kommentit (31)
sain saman tyyppisen vastauksen kun valitin mieheni töistä..:P sama mamma varmaan liiikkeellä.. onneks sillä on kaikki hyvin:)
tsemppiä sulle ap!!
varmaan silloin ennen lapsia et tiennyt, että mies on tuollainen ! Voimia ja pakota mies töihin, uhkaile ja kiristä :D
varmaan silloin ennen lapsia et tiennyt, että mies on tuollainen ! Voimia ja pakota mies töihin, uhkaile ja kiristä :D
Kusipää ei muutu kusipääksi yhdessä yössä, kyllä se on kusipää jo alunperinkin!
Ja mieti itse hetki, miltä tuntuisi olla tuossa tilanteessa kuin ap. Kaipaisitko jonkun kertomaan itsellesi, että hähää, ihan oma vika!
Tsemppiä ap! Toivottavasti saat miehesi jotenkin tajuamaan, että noin ei voi vaan jatkua vaan että miehesikin pitää kantaa vastuunsa kodin ja perheen hyvinvoinnista!
Sanoisin, että jos et kerran mitään voi tehdä täällä niin viet ainakin lapset hoitoon töihin mennessä. Sais lapsetkin lyhyen päivän.
Tai sitten jätät sinäkin tekemättä ne hommat ja jos alkaa nariseen niin sanot vaan, että ole hyvä ja ala tekemään jos et jaksa katsoa kaaosta.
Nyt enää suostu viemään lapsia tarhaan jos mies menee iltavuoroon. Ja se helpottaa vähän, saa edes aamulla lähteä rauhassa. Ja on se lapsillekin kiva nukkua vähän pidempään ja lähteä ilman kiirettä. Niin ja on kai lasten kiva olla isänsä kanssakin joskus...
Ja mieti itse hetki, miltä tuntuisi olla tuossa tilanteessa kuin ap. Kaipaisitko jonkun kertomaan itsellesi, että hähää, ihan oma vika!
Tsemppiä ap! Toivottavasti saat miehesi jotenkin tajuamaan, että noin ei voi vaan jatkua vaan että miehesikin pitää kantaa vastuunsa kodin ja perheen hyvinvoinnista!
ap:lle tsemppiä, tilanne ei paranne paskaakaan. Eikä sillä, että höpäjätte jotta "miehen pitää kantaa vastuu". Ap syyllistyy siihen, ettei ole ollut tiukkana jo alunperin vaan on passannut ukkonsa tuollaiseksi lusmuilijaksi. Mies on hyvässä päivähoidossa, ja ottaa siitä kaiken irti. Ainoa konsti on nyt, että ap antaa ukolle tasan kaksi vaihtoehtoa: a) ukko rupeaa hoitamaan osuutensa ilman mitään muttia ja ehtoja ja tilanteen on parannuttava HETI eikä viidestoista päivä TAI b) ukko saa häipyä niine hyvineen.
Sä siis viet lapset aamulla klo 7 tarhaan ja laitat ne nukkumaan ennen kuin ukko on kotona. Etkä ilmeisesti itsekkään ukkoa paljoa näe...
Mut ihmettelen miten se ukko pystyy sotkemaan koko kämpän yksikseen aamupäivän aikana vaikka vain löhöää ja katsoo telkkua. Kuka siellä sotkee?
Olen asiasta hänelle taas sanonut. Moneen kertaan. Ja aina sanoo että "huomenna". Huomenna hän imuroi. Huomenna hän leikkaa aidan. Huomenna hän vie pullot. Huomenna hän viikkaa pyykit. Huomenna hän tekee sitä ja tätä.
Vaan kun se "huominen" on liukuva käsite. Hän ajattelee, että hänellä on lupa olla vapaana siihen saakka kun menee töihin. Sehän on hänen vapaa-aikaansa. Joo, tavallaan onkin. Mutta kun minulla sellaista ei ole. Se sama aika jonka minä olen kotona, hoidan lapset ja kodin. En minä vain makaa yksin kotona.
En ole 7 vuoteen ollut yksin kotona. En ole 7 vuoteen saanut rauhassa maata sohvalla ja katsoa jotakin elokuvaa. Ei, minun on huolehdittava että on ruokaa ja vaatteita. Ja että emme tukehdu likaan. Ja lisäksi hoidan aina lasten kuljetukset hoitoon ja takaisin, harrastuksiin ja joka paikkaan.
Kerpele noita iltavuoroja. Ottaa päähän. Ja ei se seksikään nyt niin hehkeää ollut kun lapsia tehtiin, kun joku siihen viittasi. Rakkaus kun on sokea :(
ap
Meillä on sama tilanne. Mies esim. kun menee suihkuun ni heittää vaatteet lattialle. Ym. Sotkuisilla käsillään jättää jääkaapin oveen ja seiniin tahroja. Ei vedä vessaa jokaisen vessakäynnin jälkeen jne. Sika mikä sika.
Onneksi mä siedän sotkua aika hyvin. Olen lopettanut hotellin ylläpitämisen ja jätän sen paskat siihen mihin se ne jättää.
Siivoan vain omat ja lasten jäljet ja miehenkin silloin jos huvittaa.
Veikkaan että vääntelehtiessäs sen alla et tainnut valittaa. No, nyt on turha itkeä kun paskat on jo housussa. Oma valinta, pidä hyvänäsi.