Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen huomenna ekaa kertaa hammaslääkäriin porattavaksi.

Vierailija
07.07.2010 |

Etuhampaaseen on tullut reikä, paikkaan, jossa on ollut synnynnäinen kiillekuoppa.

Kysyisin, että sattuuko paikkaus ja mitä hammaslääkärissä ylipäätään tapahtuu. Itseltä on vain leikattu viisurit ja tarkastettu aina joskus.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuhammas on tosi yksinkertainen paikka paikata, kun siihen näkee hyvin eikä tarvitse repiä potilaan suupieliä koko ajan.

Pikkujuttu viisureiden poiston rinnalla. Eikös sulla sitten pilkottu viisureita poran avulla ennen poistoa?

Vierailija
2/4 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

satu vaikka ei ole edes puudutettu. Puudutus inhottava, ku sit on monta tuntii käynnin jälkee puolet suusta puutuneena. Etuhammas helppo ja kivuton puuduttaa, pikkasen voi vihlaista välillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa niin, että olen ripuloinut tänään viidesti ja sydän hakkaa tuhatta. Aion ottaa yhden rauhoittavan ennen lääkäriinmenoa.

Mulla viisureiden juuret olivat käyrät, joten ne leikattiin ihan suoriltaan ja kokonaisina pois. Se ei tuntunut yhtään, mutta muistan puudutuspiikin sattuneen kun neula työnnettiin sisään ja muistan myös vihaisen hammaslääkärin, joka moitti minua siitä, että pelkäsin vaikka olin ihan paikallani (kyyneleitä vaan valui silmistä, ääntäkään ei päässyt).

Yhtään en ollut kipeä leuoistani leikkauksen jälkeen. Poraaminen vaan pelottaa ainan tajuttomasti. Mistä jos vihlaisee, heilautan vahingossa päätäni ja pora lipää ja irroittaa hampaan.

ap

Vierailija
4/4 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärit ja hammashoitajat ovat AMMATTILAISIA. Ymmärrätkö, että he tekevät ko. toimenpiteen useita, useita kertoja päivässä? Sinun kannattaa mainita lääkärille jo aluksi, että jännität, niin hän osaa kyllä ottaa sen huomioon. Ja tosiaan, ehkä sinun tapauksessasi suosittelen sitä puudutusta. Sinun ei tarvitse pelätä vihlontaa ja lääkäri saa työrauhan. Hän kyllä osaa myös seurata reaktioitasi ja liikkeitäsi.

Onnittelut muuten helpoista viisureista, mulla toipumiseen meni viikko molemmilla kerroilla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä