**LOKAMASUT - UUSI VIIKKO - MAANANTAI 10.10**
Unta odotellessa...
Tänään olisi sitten aika sairaalaan, ultraan tarkistamaan, että vauva on kunnossa! Eli siis, että vauvan mahanympärys on varmasti normaalin kokoinen, eikä liian pieni.
Kovasti vauva jaksaa mahassa taas möyriä! =)
Eilen oltiin sitten siskon luona, kun hänen miehellä oli synttäri kahvit. Mentiin sinne 13 aikaan ja tuli oltua siellä sitten koko päivä. Kotiin jaksettiin lähteä vasta 19 jälkeen. Mutta eipä sieltä olisi aiemmin päässyt lähtemään, kun tuli taas sellainen outo " kohtaus" .
Tuli tosi huono olo, rupes oksettaan ja tuntui et maha kuralla, mutta en pystynyt pöntölle meneen, enkä onneksi oksentanut. Selkään rupes sattun ja närästään!!! Eihän siinä auttanut muu, kuin mennä siskon sängylle makaamaan ja nuorempi siskoni (meitä on kolme ja oon keskimmäinen) painoi selkääni kuumavesipulloa, kun ei ollut kauratyynyä heillä. Ja aika kauan meni, kunnes olo alkoi helpottamaan, mutta onneksi olo kuitenkin parani.
En tiedä sitten johtuiko tuo olo ruuasta mitä olin syönyt?!! Kun tarjolla oli ollut sellaista, hieman tulista, suolasta piirakkaa.
Sairaalakassi mulla onkin jo pakattuna, kaiken varalta ;) Ja vauvallekin olen katsonut jo vaatteet valmiiksi.
Piti oikein katsoa siskon luona valokuvia siitä, kun hän sai (4 vuotta sitten) poikansa. Miten suloinen ja pieni hän olikaan ja miettiä et kohta meilläkin on tuollainen nyytti täällä...aaah <3
Mutta enköhän tästä lähde koittamaan, jos unta saisin. Tulen sitten kertomaan kuulumisia, miten sairaalassa meni. Tosin se aika sinne on vasta klo 13:30, eli menee iltapäivään, kun tuun kertoman!
Kaisa 38+1
PS. Onnea Kuukirsikalle pienestä vauvasta! :)
Kommentit (71)
Heräsin tuossa klo 4 pirteänä (niin " pirteänä" kuin tähän aikaan nyt voi olla). Illalla nukkumaan mennessä pelkäsin, että jos synnytys käynnistyykin yöllä, kun lastenhoitaja olisi pitänyt hälyttää n.200km:n päästä... Noh, eipä käynnistynyt, joten siinä mielessä kaikki ok ;) Unen seassa olin tuntevinani taas sellaisia ennakoivia supisteluja (mulla ollut niitä nyt siis muutamana päivänä vasta), mutta muuten nukuin ihan kohtalaisesti klo 22.30 lähtien sinne neljään. Pikkusiskoni tulee taas tänään tänne ja pystynee olemaan loppuviikkoon asti, jonka jälkeen mieheni vanhemmat pääsevät tulemaan. Joten nyt loppuraskauden ajan pitäisi tuo lastenhoitohomma olla järjestyksessä! Onneksi, sillä se on ollut mulle suuri huolen aihe, että jos joutuu lapsia raahaamaan keskellä yötä jonnekin puolituttujen luo...Meillä siis nuo lähimmät sukulaiset asuvat yli200km:n päässä ja täällä nykyisellä paikkakunnalla ei vielä kovin hyvä tuo sosiaalinen verkosto, kun vasta vuosi asuttu täällä. Toki tuttavia, työkavereita ym. on, mutta ei niin läheisiä vielä (varsinkaan lapset eivät heitä tunne)...
WAIMO72: toivottavasti päänsärkysi hellittää. Mullakin alkoi eilen illalla jomottelemaan (yleensä harvoin särkee päätä, vaikk niskat kyllä aina ihan kestojumissa!) ja otinkin heti kahdeksan aikaan kaksi panadolia, eikä sitten äitynyt kovaksi se särky. Nytkin on vähän lievää jomotusta, mutta se johtunee ainakin osittain vähäisestä unesta.
KAISA1977: Toivotaan, että ultrassa selviää kaiken olevan hyvin! Tsemppiä sinne. Mullakin tulee hetkittäin sellaisia huonon olon kohtauksia. En tiedä liittyykö supisteluihin, verensokerin heittelyyn vain yleisesti vain siihen, että vauva on jo niin iso, että painaa kaikki sisäelimet lyttyyn -höh!
Vauva alkoi möyrimään masussa nyt siihen malliin, että " äiti pois koneelta lepoasentoon!" ...Ihan melkein sattuu sen liikkuminen jo, kun taitaa olla niin ahdassa hänellä. Vatsanahka ihan hellänä viime päivien supisteluista ja vauvan liikkumisen takia. Voikun se sieltä nyt päättäisi tulla mahdollisimman pian. On jo ihan senkin takia malttamaton olo, että pääsisivät nuo isommat lapset tutustumaan pikkuiseen, kun hekin häntä niin kovasti jo odottavat!
Nyt täytyy pakottaa itsensä vielä nukkumaan...Jos saisi pari tuntia unta vielä, niin hyvä...
t.Sinisiipi rv41+1
Empulle myöhästyneet synttärionnittelut!!
Mutu ja Kuukirsikka paljon onnea vauvoista.
Ponnyt: Kyllä täällä vielä ollaan, on ollut vaan jotenkin kiirus tjs. Kaverin muksu oli lauantaina hoidossa ja se vei kaikki meuhut musta. Eilinen meni maatessa ja filmejä kattellessa;) tänään ei sitten kamalasti ole tekemistä.
Mua ei supistele ollenkaan, ei ole varmaan kertaakaan mitään supisteluja ollutkaan. Mulla on fiilis et meidän vauva ei ilman käynnistystä ulos tule.
Mä olen asennoitunut et meillä on vauva ylihuomenna kainalossa, poli käynti on silloin ja päätin etten lähe pois ilman vauvaa, saa nähä. Jos mua ei täällä ke illalla näy/kuulu ni olen nyytinhaku reisulla. Miten jaksan vielä odottaa pari päivää??
Palaillaan taas myöhemmin.
Tsemppii Kaisalle polille. Kyllä kaikki on ihan hyvin
annu 39+5
...vieläkin täällä. ARGH! :(
Onnea kuitenkin kaikille nyyttinsä lunastaneille. *kade*
Eilen illalla käytiin saunassa, mutta ei siis niin mitään vaikutusta. Taisi saunatonttu varastaa mun supparit tällä kertaa nukkumatin nenän edestä. :D Voisin sanoa että melkein parempi olo kuin pariin päivään. Yökin kun tuli nukuttua makoisasti.
Waimo72: Mulla on nyt kanssa ollut kahtena päivänä/iltana päänsärkyä. Ihan on pitänyt tabletti napata kun ei tuntunut menevän ohi. Pari kolme kertaa on tään raskauden aikana iskenyt myös jonkin lainen migreenikohtaus, vaikka ennen sitä oon kärsinyt ehken kaksi kertaa koko eliniän aikana.
Tänään sitten naikkarille yliaikaiskontrolliin kun ei toi ' iilimato' näytä osaavan itsekseen tulla. Aika on onneksi jo 10.30 eli ei tarvii koko päivää kotona sitä odotella. Varoittelivat että jos on ruuhkaa niin voi mennä sisällä kauankin. Mielenkiinnolla odotan mikä on tilanne, kun nyt en tiedä yhtään mitään. Kotiin sieltä on kuitenkin tultava (sairaalakassin otan varmuudeksi autoon), mutta jospa antaisivat edes käynnistyspäivän, niin tietäisi varman loppupisteen tälle odotukselle. Tulen kertomaan iltapäivällä miten kävi.
Tänään oiskin hyvä päivä syntyä sais sekä kivat numerot sekä ainaisen liputuspäivän synttärien kunniaksi.
Mukavan supparirikasta maanantaita kaikille lokamasuille!
syysmasu j + ' iilimato' beibi 41+3
Viikonlopun aikana olikin taas vauvauutisia tullut kovasti ilmi. Nyt mieleeni muistuu ainakin EMMA-LEENA, MUTU ja KUUKIRSIKKA!! Paljon onnea pikkuisista tuhisevista nyyteistä! *pikkuisen kateutta ilmassa* :)
Mä en viikonlopun aikana oikein ehtinytkään pinoutua, mutta lueskelin kuuliaisesti kaikki pinot ja elin mukana. Monilla näkyy olevan suppareita ja muita oireta runsaasti, mutta mulla nuo oireilut jää lähinnä käsikipuun eli ne sormet ne sormet. Öisin sormien nivelkipu on aika hurjaa ja samoin käsien puutminen, ja niin oli myös tänä yönä :( Lääkäri totesi vaivan saattavan jatkua imetyksenkin ajan joten " hyvällä tuurilla" vauvanhoito vaikeutuu. Luojan lykky mies on ottanut alustavasti isyyslomaa marraskuun 2 ekaa viikkoa!!
MARJO33 onpa kurjaa että mies mursi sääriluunsa juuri tällaiseen aikaan. Pärjäilkäähän molemmat!
ms82 KÄÄK! Mulla todellakin menisi hermo jos mies ilmoittaisi jotain vastaavaa eli isyysloma otettaisiinkin ihan oikeana LOMANA että pääsee harrastamaan, matkaamaan ja tekemään omia juttuja. Eikös se tarkoitus kuitenkin ole jotain ihan muuta!!
Muutenkin täällä tuntuu olleen kiukkuisia mammoja ja miesten kanssa on tullut kränää enemmänkin ;) No niin täälläkin. Eilen vaan meni yhtäkkiä hermo kun lapset oli ensin riehuneet, olin hermostuneena lajitellut vauvan vaatteita ja sitten mies hetkeksi meni pitkälleen töllöä katsomaan (omasta mielestäni väärää ohjelmaakin vielä) niin johan paloi pinna. Tosin tää oli vain pikkupurkaus ja kesti ehkä 10min että ei onneksi mikään paha lajissaan. Eli SUSKU kyllä - tällä hetkellä tuntuu että kaikki asiat ärsyttää huomattavasti helpommin!! ;)
EMPULLE myöhästyneet synttärionnittelut!!!! Toivottavasti jätit hieman kakkua meille matti myöhäisillekin ;)
KAISALLE onnea matkaan ultraan ja täälläkin kaikki mahdolliset ulokkeet pystyssä että kaikki näyttää hyvältä ja pikkuinen on kunnossa. Tuosta huonosta olosta tuli mieleen että mullakin on noita " ahdistuskohtauksia" edelleen päivittäin. Eli oireet vähän samoja kun sulla. Pitää painaa pitkäkseen mutta välillä kumassakaan kylkiasennossa ei silti hyvä :/
Vauvan sängyn laitoin eilen sitten valmiiksi. Laitoin siis pinasänkyyn äitiyspakkauksen johon tein ensisängyn. Näyttää niin MAHDOTTOMAN suloiselta :) Samaan syssyyn pakkasin sairaalakassiakin sltä osalta mitä vauvalle mukaan. Pakkasin siniseen kassiin kotiinlähtövaatteet pojalle ja punaiseen tytölle. Mies sitten tietää tuoda mukanaan kun aika koittaa ja tietää kumpi sieltä tulee :) Pitäisi vielä se oma kassikin saada valmiiksi, vaikka en nyt uskokaan että tämä beibi ihan vielä syntyykään.
Nimiäkin saatiin eilen mietittyä ja nyt olisi suht varma nimi jo pojalle keksittynä (tai kaksi vaihtoehtoa joista jompi kumpi tulee etu- ja toinen toiseksi nimeksi). Tytölle löytyi 4-5 kivaa vaihtoehtoa joten siinä vielä miettimistä. Joko muilla alkaa olemaan nimet valmiina?
Ohhoh tulipa tekstiä koko vk-lopun edestä. Muavaa päivää kaikille masukkaille.
Sinilainen 37+5
Mutta ei sen takia, et synnytys ois lähdöillään käyntiin, vaan poika on tulossa kipeäksi. Edellinen kerta olikin joskus ennen kesää ja tottakai tää piti just tähän väliin tulla tää tauti. Tyypillistä! Viimeksi pari päivää ennen käynnistystä mies oli kovassa kuumeessa ja ripulista ja oli huoli,et saako/jaksaako tulla ollenkaan synnytykseen mukaan. Mut onneks se parani just sopivasti. Nyt sit taas huolena, ettei ois kyl kiva jättää poikaa kipeänä hoitoon. Onneksi on oma äitini, joka häntä hoitaa ettei tarvi mihkään vieraampaan paikkaan viedä, vars.jos on puolikuntoinen. Eipä tuolla vielä ole muuta ollut kun pikkuriikkisen lämpöä ja limaa (jota oksensi pariin otteeseen yön aikana).
Saas nähdä miten ens yönä uni maittaa, kun huomenna on se äitipolikäynti, jossa arvaillaan taas uudemman kerran meijän juniorin kokoa. Toivottavasti se on sit ihan normaaleissa lukemissa, ettei tule taas jotain tosi isoa heittoa yläkanttiin ja sen takia käynnistystä.
No, eipä mulla asiaa taas ollutkaan. Sen takia en ole pariin päivään pinoillutkaan, kun ei mitään uutta ja ihmeellistä, vaikka kaikki sitä jo päivittäin kyselee ja jahkaakin. Saa nähdä soittaako äippä tänäänkin. Oon ollut joka päivä puheissa tai nähnyt sen...
Mut nyt halimaan tota pikku potilasta. Saapi nähdä miten hermot kestää olla koko päivän sisällä, kun mieskin menee sopivasti iltavuoroon, et päivällä ei oo mitään saumaa lähteä mihkään, jos ei soita jostain lapsenvahtia (mitä en jaksais tehdä.)
rv39+4
Olipas taas yö!?
Panadol (1g) ei sitten auttanut kipuihin ala eikä yläpäässä :/
Vauva oli kivasti plokannut pissarakon ja piti sitten istua yöllä veskissä pitkään ja hartaasti.
Taidankin napata heti aamusta uuden särkylääkkeen.
Tahtoo shoppailemaan!!! Siihen voikin sitten olla pitkä aika kun seuraavan kerran kaupunkiin pääsee/ jaksaa lähteä!
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee pian synnyttämään!!
Onnittelut muillekkin tasislaisille!
Waimo72 & masuli 39 tasan!
Olipa inhottava herätys tähän aamuun :( Tuossa puoli seittemän heräsin oikean puolen kovaan kipuun. Soittelin siitä äitipolillekin, mutta oli vähän typerä olo soittaa, kun en tiennyt, että oliko ihan mun " oma" kipu vai tuliko tuolta massun alueelta. Oli sellainen viiltävä ja repäisevä kipu ehkä just mahan yläosassa. Olisin muuten ajatellut, että vauva siellä monottaa, mutta kun peppu on aina oikealla puolella. Onneksi kuitenkin vauva liikuskelee, joten pitää vaan seurata tilannetta.
En ole ehtinyt sitten torstain seurata pinoja, joten olen ihan pihalla mitä täällä on tapahtunut. Pitää alkaa käymään läpi kaikki päivät. Melkoinen urakka siitä tuleekin, kun pinot venyyyyyyyyyyyyy...
EMPULLA oli kuitenkin ollut synttärit. Paljon onnea! Jätitkö tosiaan meille myöhäisille yhtään kakunjämiä? Tekis niin mieli jotain hyvää!
SINILAINEN meillä on kovasti nimiä mietitty, mutta ei vielä päätetty. Tytölle on jotain 3-5 nimeä, joista pitäis valita. Pojannimiä ei olla pähkäilty yhtään, kun ollaan luotettu ultran tyttöarvioon. Jos tulee yllätyspoika niin onhan siinä vielä kuukausi aikaa miettiä pojannimiä. :)
Pinon sisäinen GALLUPPI: Miten päin teillä vauveli masussa asustelee? Kun luin jostakin, että on yleensä peppu oikealla puolella. Mistähän tämä johtunee? Mullakin on näin. Peppu oikealla ja pikkuvarpaat kutittelee vasenta kylkeä. Välillä takapuoli saattaa muljutella keskellä tai vähän vasemmalla, mutta jalat on varmaan sitten jossain " sisällä" sillä niitä en ikinä oikealla puolella tunne. Kuinka aikaisin teillä vauvat on asettuneet tähän asentoon missä he nyt ovat? Itsestä tuntuu, että meidän ipana on ollut jo jostain rv:sta 30-32 asti näin.
Kielo ja vauveli 37+1
BEIBI0905: huomasin, että olet tullut vieraisille syyskuisista. Tervetuloa vain! Yhdessä on mukavampi odottaa. Mullakin on la niin tän kuun lopussa (30.10), että varmaan saan sitten lopussa heittää itekseni keikkaa tuonne marraskuisten puolelle kun kaikilla muilla lokakuisilla on jo vauvat kotona.
TIIKERIKALA: toivottavasti poika paranee nopeasti ja jaksat itse levähtää jossain välissä!
KAISA1977: onko sulla jo olo normaali? Saattaahan se olla, että tulee huono olo tulisesta ruoasta jos ei ole kovin tuliseen tottunut.
WAIMO72: ota rauhallisesti siellä kaupungilla, ettei olo huonone. Onko sulla ne supparit lopahtaneet, kun muistelen lukeneeni aikaisemmin, että niitä tuli aika paljonkin (on siis jäänyt joitain pinoja lukematta, kun en ole torstaista lähtien päässyt koneelle)?
No höh, tulipa muka " tietoviisasta" kommenttia, kun luen näin jälkikäteen.. :/
Kielo edelleen 37+1
[color=red]♥ &hearts: ♥[/color] Onnittelut tasiksille [color=red]♥ &hearts: ♥[/color]
Ja huomenia vaan itse kullekin! Täällä ihan ok yö takana. Tosin... olisin mä voinut mielelläni ottaa jotain suppareitakin, mutta kun ei niin ei :´
No se omasta navasta, heitän äkkiä pari kommenttiakin kehiin!
[b]Kaisa1977:[/b] Tsemppiä matkaan!! Toivottavasti vauvan masu on ihan normaalimitoissa *bd*
[b]beibi0905:[/b] Aaaargh, todellakin :-/ Mitä sä VIELÄ täällä teet?! Toivotaan sinunkin pian saavan sen oman nyytin :)
[b]annu777:[/b] Niin... sanopa se.. mites sitä jaksat vielä pari päivää.. Mutta mites mä jaksan vielä kaksi viikkoa?! :-O Ja siihen päälle vielä muutama lisää, jos ei vauva ymmärrä että aiemminkin saa maailmaan tulla! Tsemppiä kuiteskin, eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka jo tänään.... ;D
[b]Mattimyöhäisille[/b] on vielä kakkua tarjolla ;D Sitä tuli tehtyä sen verran reippaasti ettei kaikkea saatu vielä tuhottua :)
[color=darkviolet][b]Emppu 38+0
Onnea kaikille pienen nyyttinsä saaneille! Me täällä kärvistellään pinoissa aikaamme kuluttamassa, ei sitä koko ajan jaksa siivota ja laittaa ruokaa ja lenkkeillä! Eilen oli puhetta että aina siivoaa viimeisen siivouksen ja vaihtaa viimeiset lakanat jne. Sitähän tää on ollut, vaikka olenkin varautunut yliaikaisodotteluun. Ja näin kun lapsia on jo ennestään, se siivouskaan ei juuri pitempään kuin päivän verran näy kodin yleisilmeessä.
No, ompahan tekemistä... Sinne shoppailemaan kyllä vois lähteä, sinne ei ihan heti vauvan synnyttyä pääsekään. Kiitos vinkistä!
Minä olen jo suuntautunut ensi viikon tiistaihin (41+5), kun pääsen yliaikaiskontrolliin. Kys:ssa se tehdään synnytyssalissa, ja silloin katsotaan onko kaikki vielä hyvin äitillä ja vauvalla, ja jos on niin vielä 2 päivää kotia ja uusi reissu sitten tasan rv 42. Silloin kuulemma otetaan jo osastolle ja aletaan houkutella vauvelia ulos. Eli sitten alkaa taatusti jo jotain tapahtua. Eilen olin jo ihan masentunut kun ei minkäänlaista merkkiä synnytyksen käynnistymisestä ilmene, mutta sitten päätin että jaksan odottaa vielä tuon reilun viikon. Jos suunnittelis jotain kivaa jokaiselle päivälle ennen sitä niin ois jotain muutakin kivaa odotettavaa ja aikakin menisi mukavammin.
Tänään siis shoppailemaan!
Päippy rv 40+4
Vitsi mikä aamu! Tyttö on nukkunut 4:stä saakka koko ajan itkien ja huutaen, liekö korva tms. tulossa kipeeksi :(. Sitä sitten ollaan siitä asti oltu hereillä - ja arvatkaa, ollaanko molemmat kuin persuksille ammuttuja karhuja tytön kanssa???!!! Oispa jo tää päivä O.H.I!!!
KAISALLE tsemit polille, samoin NASULILLE tsemppiä!
GALLUPPIIN: Vauva RT, selkä tai peppu tai molemmat ;) oikeella, jalat viiltää vasemmalla kyljessä vauvan potkiessa.
Huoh, olen kyllä ihan rikki. Pakko lähtee suihkuun, että piristyn.
Onnittelut EMPULLE rv 38:sta ja tietty KAIKILLE TASISLAISILLE!!!
*Vallu ja ' paavo' 37+6*
Nyt sitten mentiin yli niinkun epäilin, en vaan haluis luottaa seuraavaan epäilyyn että menee yli 10 päivää, sais jo tulla vaikka ei tää odottaminen ole vaikeeta (siis raskaus) mutta tekemisen puute ja tylsyys.
Mieskin nipottaa ettei sitä ja sitä saa tehä eikä sinne ja sinne saa mennä. Eilen se alkoi kun laskettu aika oli, heti oli niin että ollaan kotona neljän seinän sisällä. No mä sanoin että kuule minä en täällä kotona kärvistele jos ei yhtään supistustakaan tule. Mutta siis kovin on varovainen mies, tänään olis tyttöjen ilta, ollaan menossa syömään ja sekin on vähän kyseenalaista mutta luulen että pääsen lähtemään, se ei voi ymmärtää et tää voi tosiaan vielä kestää ennen kun syntyy. En tiiä onko se leikillään vai tosissaan, toisaalta ihana että se alkaa tajuumaan tän raskauden (jo on aikakin) ja osoittaa et välittää.
Ei meillä auta S:ät tässä raskaudessa, kaikkea tuli harrastettua viikonloppuna ja ei oikeestaan mitään oireita tullut. Ei kai auta muu kun jatkaa vaan. Imurointia joka päivä (tuntuu kyllä et tarvettakin olis) ja onhan tota hommaa ulkonakin, lehtiä riittää.
Alkaa ärsyttää jo sekin et soitellaan ja viestitellään että joko on tullut, mikä vointi. Kyllä mä sitten ilmotan kun se syntyy. Oma isäkin, eilen se oli soittanu kolme kertaa ja sitten systerille kun en vastannu, ei reppana tajua että tottakai se on ensimmäinen jolle ilmotetaan kun vauva syntyy. Ei vaan jaksais joka päivä jutella että ei se vielä, eikä edes tunnu että olis tulossa.
Ei se kyllä helppoa ole elää epätietoisuudessa mutta rajansa kaikella. Kaverinkin meni sairaalaan perjantaina ja sanoi että jää sisälle, nyt en ole vieläkään kuullut mitään mutta yritän olla viestittämättä ja luotan että se ilmottaa mulle kun ehtii että kumpi on syntynyt.
No mutta onnea kaikille nyyttinsä saaneelle ja voimia supistuksista kärsiville. Kyllä me kaikki aikanaan.
T.Silja rv 40+1
Uusi viikko alkoi, juu. Kuvottaa, tuntuu, että aamupuuro tulee ylös. Päätä särkee kuten Waimolla ja Sinisiivelläkin, mutta mä en voi edes syyttää huonoja yöunia tästä. Pitänee rämpiä lääkekaapille Panadolia etsimään, tosin ei siellä taida olla kuin Panadol-mikstuuraa - HYI.
KAISAlle ultraan peukutuksia! Samoin tsemppiä NASULIlle ja yliaikakontrolliin menevälle BEIBIlle.
VALLU, meilläkin on esikoinen yöitkeskellyt ja päikkäritkin on menneet aivan pieleen viime päivinä. Pinna on pienellä kireellä. Ajattelen, että tämä jotenkin liittyy tulossa olevaan vauvaan, esikko ehkä aavistaa edessä olevan elämänmuutoksen ja jännittää. Hän tuntuu ahdistuvan kaikista asioista, tänä aamunakin tuhersi kovasti itkua, että ei olisi halunnut lähteä mummolaan kyläilemään, mikä sentään on yleensä ihan ykköspaikka. Onneksi pahamieli kuitenkin väistyi, kun päästiin perille, ja tyttö jäi hyvillä mielin mummolaan. Mä saan näin muutaman tunnin lepäillä ja mummo jaksaa kuskata lapsukaista leikkipuistoon yms.
- Toivotaan nyt kuitenkin, ettei teidän lapsukaiselle tule korvatulehdusta juuri tähän syssyyn. Särkylääkettä kehiin, josko se auttaisi.
KIELOlle vielä vastaan, että mun masulius onkin sitten vissiin semmoinen vastarannankiiskivauva, sillä tämä on jo pitkään makoillut peppu vasemmalla ja jalat oikealla puolen :) Onneksi pää on joka tapauksessa alaspäin!
Uh, nyt en jaksa enempää tässä istua, palailen iltapäivällä kuulumisia kurkkimaan.
t. IdaA rv38+2
Yökukkujiakin taas liikkellä ollut....;9
Jotain kommenttia ekaks ettei unohtuis....KAISAlle Tsemppiä polille! Samoin BEIBIllekin, jospa saisit ajan sieltä mukaasi. Ois ees mukavampi sitä ootella. Niin ja TSEMPPIÄ kaikille muillekin jotka menossa kenties polille tms. TULKAAHAN KERTOMAAN KUULUMISET!!!!
SINISIIPI: Meillä asuu sukulaiset ja ystävät kans 300 km:n päässä ja täällä vasta puolitoista vuotta asuttu. Joten ei sos.verkosto kovin kasvanut täälläkään. Mä olen ajatellut sitäkin, että kun vauva syntyy, niin eipä ole paljon ketä vois joskus pyytää vaikka lapsenvahdiks tai jos muuten tartteis jotain apua. Muutama kaveri on kyllä töistä tuttuina, mutta ei heihin ole kovin kunnolla kuiteskaan tutustunu, että vois tukeutua heihin. Että välillä tämä asia ainakin minua masentaa. Jospa sitä pikkuhiljaa tutustuisi paremmin ihmisiin.
ANNU: hyvä yrittää rohkaista sua jaksamaan vaan odottelemaan, kun tietää, että se on hankalaa. ROikut täällä pinossa vaan koko päivän :)
Hmmm...no nyt sitten en enempää muistakaan. Joku kysyi vauvan asennosta masussa. Mulla on viikolta 28 ollut rt:ssa ja yleensä peppu oikealla kyljellä ja varpaat vasemmalla. Mutta muljuaa välillä sen verran, ettei aina erota kummalle kyljelle peppua työntää tai jalkoja.
Sitten olisikin hieman nolo KYSYMYS. Eli mä huomasin eilen, että olen saanut vaivoikseni peräpukaman, YÖK!!! Onko teillä muilla? JA voiko raskaana ollessa hoidattaa? Saako noin vaan apteekista jotain? Olin valmistautunut, että synnytyksessä vois sellanen vaiva tulla, mutta nyt jo?!!!! No, välillä maha luirulla ja välillä taas kovalla, että johtuisko siitä. KIITOS etukäteen, jos joku viitsisi vastata.
ONNEA tasislaisille JA ONNEA NASULILLE MATKAAN!!!
T:Hemulii_i 39+0
Meidän vauva on suurimmaksi osaksi ajasta peppu ja selkä vasemmalla ja jalat oikealla, mutta vielä nytkin vaikka pää on alhaalla, vaihtaa välillä kylkeä. Sitten muutaman päivän päästä tähän pitempiaikaiseen asentoon takaisin. Vieläkö teillä muilla kääntyilevät?
Päippy
Niin vaan tuli meidänkin vauvasta täysiaikainen ihan virallisesti. 38 rasahti siis täyteen mittarissa tänä aamuna ja mielenkiinnolla odotamme, milloin vauva päättää kohtuelämän riittävän ;) Olo on silti vielä ihan siedettävä, joten jaksamme vielä olla kärsivällisiä..
Eilen menin kaverin luo kestovaippaesittelyyn, joka olikin naamioitu sitten yllätys-BABY SHOWERiksi mulle! Kaverit olivat piilossa sinisten ilmapallojen, maljojen ja kakun kanssa toisessa huoneessa, ja oli tosi hupaisaa, kun ne sit pomppasivat sieltä yhtäaikaa kaulaan :D Kaikki tosiaan oli kyllästetty sinisellä värillä: kakku (jossa luki BOY!). onnittelu- maljat, pöydänkattaus, ilmapallot jne. Minähän olen siis yrittänyt siedätys- hoidattaa itseäni sinisen suhteen, (joka ei todellakaan ole kuulunut lempiväreihini) että kestäisin kaikki ne siniset vaatteet ym. mitä mahd. pojan syntyessä voi tulla lahjaksi ;)
Kestovaippa/kantoliinaesittely siis kuului illan ohjelmaan, muttei ollut koko totuus illasta. Olikin ihana nähdä niin monta kaveria yhtä aikaa ja jutella vielä kunnolla ihan ' aikuisten' kesken. Seuraavan kerran kun joitakin kavereista nään, meillä on tod näk jo se nyytti viemässä kaiken huomion... :)
Sellaista tänne tällä hetkellä. Ulkona näyttää olevan ihanan kuulas, aurinkoinen syysilma. Jospa sitä lähtisi vaikka ulkoilemaan!
Palaan lukemaan viestejänne vielä monta kertaa tän päivän aikana. :D
Suppareita niitä toivoville, Onnea vauvan saaneille ja kärsivällisyyttä meille, jotka vielä odotamme....
Precious 38+0
yö meni ihan hyvin,en edes jännittänyt niin että olisi yöuniin vaikuttanut se tämänpäiväinen käynnistysarvio..mutta nyt kyllä jännittää!!
kiitos vain kaikille tsempistä,sitä tarvitaan! :)
saa nähdä olenko seuraavan kerran kotona nyytti kainalossa..
jos en tänä iltana enää ole pinossa niin kärvistelen tod.näk.synnytyksessä.
samoin peukutukset TIIKERIKALALLE huomiseen ja BEIBILLE yliaikaiskontrolliin.taisi olla joku muukin(sinisiipi?)joten sinne kans!!
EMPULLE ja muille tasislaisille onnea!! :)
HEMULII_I kyseli peräpukamista:mulla on kans ollu vaivana,etenkin esikoisen syntymän jälkeen.inhottavaa kyllä!meni kyllä ohi itestään.
nyt mulla onkin kaunistuksena tuommoinen suonikohju alapäässä.. :/
puhelin soi,palaan..
-nasuli 38+6
Meillä kans ollaan yleensä peppu vasemmalla ja niitä harvoja potkuja satelee oikealle kyljelle. RTssä vauva on onneksi viihtynyt jo hyvin pitkään, toivottavasti pysyykin näin loppuun asti! :)
Precious TASAN 38 edelleen :D
Kerrankin hyvin nukuttu yö takana ja sai nousta kohtuu pirteänä aamukahvin keittoon :) Iltaisin on täälläkin alkanut jomotella päätä, mutta aamulla olo ihan ok. Saas nähdä keskiviikkona jos pääsee vielä neuvolakäynnille niin missä nuo verenpaineet oikein huitelevat..
Eilinen päivä meni reippaillessa seurasaaren kauniissa maisemissa.. oli kyllä aivan ihana ilma ja sisälle ei olisi viitsinyt tulla takaisin millään. Miehet on kyllä ihan hassuja.. Ennen kävelylle lähtöä sanoin miehelle, että nyt lähdetään lenkille jos vaikka vaavikin saisi sieltä vauhtia lähteä ulostautumaan. Siellä lenkillä sitten ressukka veteli koko ajan vauhtiani hitaammaksi ja muistutteli että pitäisi levätä ja rentoutua eikä rempottaa eteenpäin kuin viimeistä päivää :) Taitaa tuo mies jännittää lähdönhetkeä paljon enemmän kuin minä.. (kaikesta rempotuksesta huolimatta supistussaldo täysi nolla)
Hmm... jotakin minun piti kysyä teiltä.. Kaurapusseista, saakos niitä ihan tavallisista marketeista vai onko niitä myynnissä vain joissakin pikkuputiikeissa? Ajattelin vielä semmoista metsästää matkaan synnärille, kun niin monet ovat kehuneet sen lämmön positiiista vaikutusta.
Ja sitten vielä kyssäri synnyttämäänmenosta erityisesti Kättärin puolelle menijöille: Kun lähtö sitten tulee niin olikos se nyt niin, että ensin mennään sinne päivystysosaston puolelle ja sieltä sitten synnärin puolelle? Sitten soittamallahan tuo selviää, mutta kun jo nyt miettii kaikenlaista :)
Nyt kun vielä muistan niin vastailen HEMULI__I:n kysymykseen: Täällä kärsittiin pukamasta joskus rv 20 tienoilla.. Oli aivan pienen herneen kokoinen, mutta aivan mielettömän kipeä. Apteekista saa helpotukseksi Scheriproct nimistä rasvaa/suppoja, joissa jonkin verran puudutusainetta ja helpottaa näin oloa. Itse käytin aina wc-reissujen yhteydessä perusvoidetta ja pukama hävisi itsestään. Toivottavasti pysyykin poissa!
Kaisalle: Peukutuksia ultraan!
Nyt siivoilemaan, kun ukkokullan kaverit tulossa iltapäivällä kyläilemään..
Päivänjatkoja vaan kaikille!
- Minski - rv 39+5
Minäkin olen yhä hereillä,vaikka aamulla pitänee nousta seitsemän aikaan ylös :/
Koululainen pitää viedä koululle ja sitten valmistella kerholainen matkaan. Ois ittelle tiedossa shoppailuhetki kaupungissa...
Tää ikävä päänsärky vain jatkuu ja jatkuu :( Toivottavasti paranee nukkumalla ja herään pirteenä aamuun!
Waimo72 & masulainen 39+0 (JIPPII!!! TÄYDET VIIKOT TAAS)