Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUT - UUSI VIIKKO - MAANANTAI 10.10**

10.10.2005 |

Unta odotellessa...

Tänään olisi sitten aika sairaalaan, ultraan tarkistamaan, että vauva on kunnossa! Eli siis, että vauvan mahanympärys on varmasti normaalin kokoinen, eikä liian pieni.

Kovasti vauva jaksaa mahassa taas möyriä! =)

Eilen oltiin sitten siskon luona, kun hänen miehellä oli synttäri kahvit. Mentiin sinne 13 aikaan ja tuli oltua siellä sitten koko päivä. Kotiin jaksettiin lähteä vasta 19 jälkeen. Mutta eipä sieltä olisi aiemmin päässyt lähtemään, kun tuli taas sellainen outo " kohtaus" .

Tuli tosi huono olo, rupes oksettaan ja tuntui et maha kuralla, mutta en pystynyt pöntölle meneen, enkä onneksi oksentanut. Selkään rupes sattun ja närästään!!! Eihän siinä auttanut muu, kuin mennä siskon sängylle makaamaan ja nuorempi siskoni (meitä on kolme ja oon keskimmäinen) painoi selkääni kuumavesipulloa, kun ei ollut kauratyynyä heillä. Ja aika kauan meni, kunnes olo alkoi helpottamaan, mutta onneksi olo kuitenkin parani.

En tiedä sitten johtuiko tuo olo ruuasta mitä olin syönyt?!! Kun tarjolla oli ollut sellaista, hieman tulista, suolasta piirakkaa.

Sairaalakassi mulla onkin jo pakattuna, kaiken varalta ;) Ja vauvallekin olen katsonut jo vaatteet valmiiksi.

Piti oikein katsoa siskon luona valokuvia siitä, kun hän sai (4 vuotta sitten) poikansa. Miten suloinen ja pieni hän olikaan ja miettiä et kohta meilläkin on tuollainen nyytti täällä...aaah <3

Mutta enköhän tästä lähde koittamaan, jos unta saisin. Tulen sitten kertomaan kuulumisia, miten sairaalassa meni. Tosin se aika sinne on vasta klo 13:30, eli menee iltapäivään, kun tuun kertoman!

Kaisa 38+1

PS. Onnea Kuukirsikalle pienestä vauvasta! :)

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tuntuu riittävän.

piti vielä avautua äidistäni taas;oon kertonut aiemminkin että on alkoholisti.nyt sitten taas lupasi lopettaa(viikko sitten) ja oli jopa viikon mukana kuvioissa ja odotuksessa.

sovittiin myös että tulee nyt maanantaina meille lasten kanssa kun mulla on se ä.pölille meno.perjantaina puhuttiin puhelimessa ja oli hönössä(ylläri,ylläri)sanoi että kohtuudella vaan ja yksi päivä.(joo joo uskotaan)tiesin tietenkin että ei siitä ole tulijaks tänään.

yritin eilen illalla soittaa eikä vastannut,eikä soittanut takaisin.

tänä aamuna mieheni päästyä töihin(hotelliin) soitti mulle että äitis oli yrittäny yöllä varata huonetta jonkun äijän kanssa.eivät tietenkään ollu huonetta saanu siinä kondiksessa.kiva kiva!

no onneksi sain sitten kodinhoitajan lasten kanssa iltapäiväksi.

miettikää miten pohjalla voi ihminen olla!!!

ainoastaan miehet ja viina vie,ei liikuta pätkääkään lapsenlapsen syntymä.

kaverini kysyi oonko kuinka suuttunu siihen.totta puhutaan niin en yhtään.ei enää yllätä eikä liikuta.ihmettelen vaan mikä tekee ihmisestä tuollaisen..olisi niin ihanaa jos olisi lapsillakin oikea mummi!

mieheni äitikin on kuollut.

huoh,no ainakin sain kirjoitettua niin jopas helpotti..

nyt muita asioita pohtimaan!

-nasuli taas

Vierailija
22/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostin kaurapussin vapaa valinnasta.

samoja näytti olevan myös sokoksella(luontaistuote puolella) ja hong kongissa..

-nasuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vaavi on pysynyt rt:ssä viikolta 31 asti ja asento on ollut kokoajan tämä: selkä ja peppu vasemmalla (musta katsottuna ;)) ja jalat oikeassa kyljessä. Nyt rv 38+0 menossa.

Vierailija
24/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koossa vielä visusti.

Eilen kun käytiin lenkillä, niin oli eka tuskanen lenkki. Jouduin lepäilemään välillä.

Harjoitussupistuksia satelee aina kun olen pystyssä.

Ekan kerran mun raskauksien historiassa huomasin eilen turvotusta jaloissa? Mistä se johtuu?

Parina viime yönä olen nukkunut vaan noin 3h. Alkaa vähän olla univelkaa. Jos nämä vielä jatkuvat, niin kohta pitää kirjautua Jorviin öiksi, jotta saa unilääkettä.

Ei jaksa kohta synnyttää jos unettomuus jatkuu ja päiväunia en osaa nukkua.

Kaurapussista: Mä ostin sellaisen joskus Anttilasta.

Auts. Jätkä yrittää ihan omin voimin taas ulos, eli mylläys alkoi...

Urkki ja Aarre rv 39+5

Vierailija
25/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vastailen siihen galluppiin ja sit muita jutskuja :)

Meillä vauva viihtyny RT:ssä varmaan jo viikosta 20 , peppu on oikealla ja jalat jytäilee vasemmalle , eilen tuli jopa nyrkkiäkin tonne ala oikealla ;)

Juups eli kasassa ollaan täälläkin vielä :( Alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää tää ainainen odottelu ja oonki jo asennoitunu siihen et ei se sieltä tule puis koskaan :(

Neuvolaan olis vaihteeks aika tänään ja huomenna olis äippäpoli aika et jos ne sit siellä sais jotain aikaseks tai sitte ei ->käskevät kuitenkin vaa odotella ku mulla ja vauvalla kaikki hyvin ,mitä ny välil iskee masennus nykyään päälle :(

Eilen ku lin pinoa ja kaikki tai aika moni oli saanu riitaa aikaseks miehensä kanssa ni eiköhän meilläkin sit mökötetty eilen...rupes vaan ottaa päähän ku laittelin ruokaa ni toinen kattoo telkkaa tai on tietokoneella vaik olis voinu senkin ajan siivota tms...Laitoin sit telkkarin kiiinni (eka kävin vähä lepäilemäs makkaris) ja jatkoin hommia ni meni se sillekin jakeluun et en mä jaksa kaikkea yksin tehä...Loppu ilta menikin sit paremmin :)

Ulkonakin on nyt niin synkkä ilma et ei paljo huvittais lähteä mihinkään,mut kaipa se tekee hyvää...Suppareita ei ilmeisesti oo täällä näkyny ja vauva senku kasvaa ja on kohta jättiläinen :/

Mut hyvät päivän jatkot muille ja palaillaan asiaan illemmalla :)

Pulina ja (möhö) masu 41+2

Vierailija
26/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielläki saa ravata nyt joka viikko, + siihen vielä päälle meillä alkaa synnytysvalmennukset (ei mitenkään myöhään!!!!) joita on 2x viikossa. No eipähän pääse neuvolatätiä tulemaan ikävä :)

Kaikki oli siis hyvin, pissa puhdasta, verenpaineet normaalit, vauvan syke 131-141 ja liikkuu hyvin. Th meinas että olis jo kiinnittyny melko hyvin lähtöasemiin ja siltä kieltämättä tuntuukin. Sf-mitta silti noussu 36 cm! Hemoglobiinissa oli nousua, onneks! Oli nyt 112, viikko sitten 107.

Urkki: täälläki vauva kairaa parasta aikaa taas tonne alas niin että käy tosi kipeetä välillä. Peppua nostelee ja samalla painaa päällä tuonne tosi alas. Ja siihen päälle vielä rappaa sormilla nivusia. Jee mikä tunne!

Eilen kokeiltiin miehen kans sitä mukavinta ässää, muttei mitään vaikutusta, ei supistuksen supistusta!!! Sais kai niitä pikkuhiljaa alkaa tulemaan että tietäis että kaveri aikoo joskus poistuakin tuolta yksiöstään.

Mä saan edelleen nukutuksi ihmeen hyvin, kymmenen tuntiakin saattaa mennä yhellä vessareissulla höystettynä. Sen jälkeen kyllä kylkeä ja lonkkaa hiukka kolottaa :)

Vauvan asennosta oli ollut puhetta: rt:ssä ollu jo pitkään, vissiin 32 viikolta asti, selkä ja peppu tossa vasemmalla, jalat heiluupi tuossa oikealla kyljellä. Joskus se oikein punkee itteensä tuonne vasemmalle tosi kovaa, ei vissiin meinaa jaloille olla tarpeeks tilaa. Meinas lääkäri äitipolilla että ois pitkäjalkainen jätkä tulossa. Reisiluun mitta sen verran reilu.

tulipas taas tekstiä, mutta hyvää vointia kaikille ja koitetaanpa räjähdellä kahteen osaan!

T. Misuli rv 38+1

Vierailija
27/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Strategiset mitat: 3100g, ja 49cm, pää 35.5cm.

Suunnitellulla sektiolla tuli synnytyspelkoni takia.

Kaikki sujui aika hyvin, ja lapsi kasvaa äidinmaidolla...

Synnytyksessä/leikkauksessa vaan vuosin verta kovasti, ja kohtu ei meinannut supistella takaisin, joten paljon meni lääkettä ja tippaa ja vaikka mitä, mutta niin sitä vaan ollaan urheilijalitkuilla pystyssä ja virkeänä kuin peipponen, nyt kyllä jo alkaa väsyttää kotona tuo huono hemppa. Lisää lapsia? Ei enää, en halua vaarantaa itseäni jos seuraavassa vuodan vielä pahemmin, ja sitten on jo oikeasti hätä. Mukavinta on kun saa ISTUA ja alapää sekä yläpää toimii niin kuin ei mitään ja lapsi on terve... :)

rv0+0 ja poika 4 päivää

Vierailija
28/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.10. oli siis tuo syntymäpäivä. Ja olis varmaan syntynyt itsekseen 6. tai 7. päivä itsekseen supisteluiden kasvavasta määrästä itse päätellen joten ei hetkeä liika aikaisin sinällään leikattu. :)

Vierailija
29/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

*SINILAINEN: Meillä on tytölle ja pojalle ollu nimet valmiina jo varmaan raskauden puolesta välistä saakka. Tytölle oli helpompi keksiä nimi kuin pojalle ja tämä siitä syystä, että miehelleni ei käynyt juuri mikään. Aina sattui, että juuri sen niminen poika, jota ehdotin, oli esim. koulussa tai lapsuudenaikana ollut ärsyttävä. Annoin sitten miehelleni vallan listata poikien nimiä, jotka hänelle sopi ja minä sitten valkkasin niistä parhaat. Tytölle tulee kolmanneksi nimeksi minun toinen nimeni ja pojalle tulee toiseksi nimeksi mieheni toinen nimi. Saadaan sukuun jotain jatkuvuutta. ;) Itselläni on sama toinen nimi kuin äidilläni.

* KIELO77: Meillä vauva asustellut masussa n.rv34 lähtien rt:ssa ja erityisen matalla. Peppua tosiaan tykkää mieluusti pitää oikealla puolella ja jalat heiluvat usein miten vuoroin vasemmalla tai sitten tuonne sisälle päin. Päätä pyörittelee tuolla aivan häpyluun? yläpuolella, tuntuu, että ilmakuplia vaeltelisi. Hassun tuntoista!

Sitten omaa napaa: Kävin neuvolassa, lähinnä siitä syystä, että verenpaineeni oli korkealla viime viikon lopusta, kuten kerroinkin jo aikasemmin. Nyt paineet oli hyvät; th mittasi ensin vasemmasta kädestä ja sai 130/76 ja sitten heti perään oikeasta, josta sai paineeksi 138/78. HB 116. Th ehdotti, että voisin silloin tällöin ottaa 2XObsidania/pvä vaikka eihän tuo aneeminen arvo vielä olekaan. Käsikopelolla vatsan päältä th arvioi tämän hetkiseksi vauvan painoksi 3100g, mutta tarkemmin se selviää huomisellä äitipolikäynnillä. Syke tasainen 150 ja liikkeet reippaat. Lauantaina vauvalla olikin aivan armoton villi tuolla masussa; tuntui, että justiin tulee nahkojen läpi. eilen sitten viettikin rauhallisemman päivä, että jouduin illasta laskemaan liikkeet. Painoa oli tullut kahdessa viikossa 1kg/vko. Nyt yhteensä kiloja tullut n.17kg, mutta se ei meikäläistä haittaa, koska olen muutenkin hoikan puoleinen, ei haittaisi vaikka kiloja jäisikin raskauden jälkeen.

Päivänjatkoja!

-Pepca rv 37+5-

Vierailija
30/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galluppiin: vauveli on ollut rt:ssa varmaan about rv30:sta. Peppu on vaihtelevasti molemmin puolin, enemmän potkuja ehkä satelee oikealle puolelle mutta esim.tällä hetkellä pikku käpistelijän jalat tepsuttaa vasempaan kylkeen. Vauveli on semmonen " punkeeja" , työntää peppuaan välillä keskellä masua ja vaihtaa asentoa puolelta toiselle, enemmän on ollut möyrimistä kuin varsinaista potkiskelua. Sitten pikku kätösillään käpistelee jonnekin alas..-hassun tuntoista :)

Omaa napaa:

Yöt on edelleen unettomia ja vessassa joutuu ramppaamaan vähän väliä. Viime yönä oli omituinen vaiva joka on ollut vain kerran aikaisemmin tän raskauden aikana: peräaukkoa (!??!) pakotti aivan mielettömästi että piti ottaa panadol joka onneksi auttoi. Onko muilla ollu tämmöstä vaivaa? Vatsa ei toimi ihan niin normaalisti kuin pitäisi mutta joka päivä oon saanu jotain pihalle. Ihmetyttää tommonen pakotus...

Mullakin sormia turvottaa niin että niveliin sattuu, varsinkin aamuisin. Eipä sillä, turvotusta nyt on muuallakin ja reippaasti. Tänään olis neuvola iltapäivällä, paino on taas noussu sen verran että vähän hirvittää joko täti alkaa osoittelemaan sormella...

Nasuli:

mulla äidin kanssa sama tilanne. Olen jo pitkään toivonut että lapsen syntymä toisi jotain muutosta tilanteeseen mutta pahoin pelkään ettei niin tapahdu. Ja kauhulla odotan kun hän pääsee eläkkeelle 1,5 vuoden päästä mitä sitten tapahtuu...No, hän tietenkin itse vastaa elämästään mutta ei ole todellakaan mukavaa vierailla " mummolassa" jos meno on mitä on. Ei auta kuin jaksaa itse kukanenkin!

Nyt kahvin keitolle! Onnea vauvansa saaneille ja suppareita niitä toivoville :) Kyllä meidänkin vuoro vielä tulee :))

Kesälaituri +neiti nyppynen rv 38+2

Vierailija
31/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana, ennakoiva supistuksia oli eilen mutta loppuivat sitten yöllä niinkuin on ollut viime päivinä. Nyt tuntuu taas lupaavalta, mutta kipeitä ne eivät ole edelleen. Anoppi soitti eilen ja kuulusteli jos voivat lähteä miehen veljen märyräkoiraa vahtimaan tänään, oli ollut kiirellisessä istukkasyöpäleikkuksessa eilen, koiraparka. Ilman muuta sanoin minä, vaikka ei ole hajuakaan milloin näistä maha- ja selkäjomtuksista muuttuu oikeiksi, mutta eiköhän sitten tiedä! Yksi huolenaihe on hirveä yskä, saisi loppua ennen kun mennään synnyttämään!

Päivän olen aloittanut ahkerasti, leipä oli loppu joten leivottiin tytön kanssa sämpylöitä. Pesukone on pyörimässä, en jaksa uskoa että se olisi " viimeinen" , siitä kun oli eilen puhetta. Viiimeiset lakanat kyllä vaihdettiin eilen!

Ainakin PÄIPPY ja WAIMO olivat lähdössä shoppailemaan, minäkin olen suunnitellut että lähden Stokan Hulluille päiville loppuviikosta jos ei päästä tositoimiin ennen sitä, jos se vaikka olisi hyvä käynnistyskeino.

BEIBIlle peukkuja polille jos vaikka saisit jäädä sinne, pakkohan sen vauvan on tulla ulos jossain vaiheessa!

GALLUPPI Vauva on ollut rtssä kauan, peppu on aikas keskellä, taitaa olla selkä vasemmalla ja jalat siinä jossain oikealla? Vaihtaa kyllä välillä kylkeä tämäkin masukas, on aika liikkuva tyyppi. Nyt on kyllä hiljentynyt vähän, jos olisi vaikka merkki jostain!!

Ja kiitos vaan kakusta Emppu, ajattelin just että kahvin kanssa pitäisi olla jotain hyvää :)

MINSKI kyseli kaurapusseista, ostin omani sokoksesta, eiköhän myös citymarketeista ja muista isoista tavarataloista löydy pusseja. On kyllä hyvä sijoitus, minä nukahdin eilen pussin kanssa, helpottaa kyllä ihmeesti ristiselkäkipuihin.

Ja Lokaäiti-05 onneksi olkoon pikkupojan syntymän johdosta!

Nyt ruoanlaittoon!

Lovisa rv.39+2

Vierailija
32/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

URKKI: Sama juttu, univelkaa alkaa olla ja turvotusta mm. jaloissa ja sormissa. Sormus mulla on viimeksi ollut sormessa joskus heinäkuussa, lenkkareita tai muita kenkiä en ole aikoihin käyttänyt, sandaalit on ainoot jokka menee jalkaan, eli niillä myös lenkit on tehty.

Gallup: Meidän vauva on ollut n. 10 vk raivotarjonnassa, peppu oikean kyljen alla. jalat vasemmalla aika alhaalla.

NASULI: otan osaa. Mulla on anoppi ongelma, tai ei se ole ongelma kun en enää välitä. Se valehteli meille, puhui *askaa musta, jätti kertomatta totuuden vain uuden miesystävän takia. Se ei voi myöntää olevansa väärässä koska miesystävä ei pitäisi asiasta ja hänen pitää olla mielin kielin sille ukolle. Oman poikansa kassa ei ole ollut tekemisissa sitten viime vuoden huhtikuun. Eli ei tullut edes häihimme, saati kirkkoon kun ei viitsinyt kuulemma puolen tunnin takia laittaa itteensä kuntoon. Mä en myöskään voi ymmärtää tollasia ihmisiä joilla menee jotkut *aatanan äijät omien ja lastenlasten edelle. Nyt alkaa helpottamaan kun me ei enää asiasta juuri puhuta, eli se on niinkuin ilmaa meille, olkoon *askapää ihan rauhassa, mut yksin ja piste. Ja tuu sitte kertoo mitä polilla sanottiin, jänskättää sun puolesta.

MINSKI ja HEMULII: mulla oli kans jossain vaiheessa pukama, mut se lähti itellään pois?? Aika karsee vaiva on kyllä...

EMPPU: Onnea täysiaikaisuudesta, nyt voin/uskallan toivottaa sulle suppareita.

VALENCIA: toivotaan ettei lapsellasi ole korvatulehdusta, ne on kuulemma niin kurjia. Paljon pusuja pienelle.

SILJA: eikös tehä niin et laitetaan puhelimet kiinni;)?? Muakin ottaa päähän ne joko jo puhelut.

SINISIIPI, IDA Ja WAIMO: helpotusta päänsärkyyn

HEMULII: Joo taidan roikkuu täällä pinoissa koko päivän;) Ei kais, meen kaverille puolenpäivän aikaan ja sitte kahen maissa saisin ripsien värjäyksen, nice, on sitte sairaalassa(jos jään sinne) nättinä, heheh.

PRECIOUS: Voi ettäkun ihanan yllärin olivat kehittäneet sulle, kateeksi käy. Sain mäkin synttärilahjaksi vyöhyketerapia lahjakortin mikä oli ihan sairaan siisti ylläri, vaikka olin kieltänyt että mitään ei saa tuoda.

Meillä on kai nimet jo mietittynä, helppoa kun ei tarvi kuin pojan nimiä vaan miettiä, olen kyllä miehelle paria muutakin nimeä ehdottanut mutta ei kelpaa...

annu

Vierailija
33/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visusti yhdessä koossa. Meidänkin vauva on muuten selkä vasemmalla ja potkii oikeaan kylkeen minua..

olo on niiiin tukala ja karsee, koko viikonlopun on supistellut epämääräisesti ja -säännöllisesti, alkaa olo olla jo ihan poikki. Mutta ei kait se auta synnärille mennä valittaan, tuskin ne mitään tekee kun ei viikot ole edes täynnä :/ Vaikka itse olen kyllä jo toosi täynnä koko odotusta, mulle riittäis jo ihan varmasti.

Eilen oli tuo meidän kaksivuotias niin liikuttava kun taputteli mun mahaa ja sanoi että " tuolta vauva syntyy ja sitte nukkuu vaunuissa ja mennään lenkille." Ja osoitteli vaunuja..Aikoi itse kuulema kävellä. Onhan poju jo kävellyt koko kesän ei enää rattaisiin suostu. Pitkiäkin matkoja jaksaa. :) :)

No, vielä ois tämä viikko, ensi maanantaina mulla on kontrolli äitipolilla ja jotenki kyllä aion hienovaraisesti vihjata käynnistyksen suuntaan, on tämä sen verran iso. Niin ne kyllä sanoi jo viimeksi että jos näyttää isolta niin ehkä voidaan käynnistellä. oishan se ihana! Jos sitte viimein tämä möhkö-olo helpottais..No, aika näyttää ;)

Nyt taidan lukaista loput tästä pinosta ja sit päikkäreille nuhaisen kuopuksen kanssa. Onnitteluja kaikille vauvansa saaneille!toivottaa kateellinen

Lokari 39+1

Vierailija
34/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi SUURET ONNITTELUT KAIKILLE, JOILLA ON JO VAAVINSA KAINALOSSA! Ainakin EMMA-LEENA, MUTU, KUUKIRSIKKA ja LOKAÄITI tulee mieleen. Mahdoinkohan jonkun unohtaa?

Eilen oli taas itsellä sen verran masis-päivä, etten jaksanut pinoutua, joten tässä pääsee nimet unohtumaan.

Niin ja EMPULLE myöhäiset synttärionnittelut!

Ei oireile taas ei. Mihinkähän ne perjantain tuntemukset kaikki katosi?

Noh, uusia odotellessa. Jospa sitä tänään jaksaisi vaihteeksi olla positiivisemmalla mielellä. Alkaahan tässä pikkuhiljaa päivät käydä vähiin, ei tuo toukka ikuisesti voi mahassa piileskellä, vaikka eilen ajattelinkin kiukuissani, että tuolla se viettää varmaan 18-vuotissynttäreitäänkin... ;)

Eipä tässä muuta. Perjantaina vasta saan lähetteen yliaikaiskontrolliin, jos ei ole sitä ennen synnärille päästy. Eli ensi viikolla vasta pääsisi siellä käymään ja tod.näk. seuraavalla viikolla vasta käynnistäisivät. Peukkuja pitelen itselleni, että jospa hyvinkin tämä viikko tuottaisi tulosta.

Tsempityksiä myös muille! Siirryn vaakatasoon.

-Coppola ja Nuutti rv 39+5-

Vierailija
35/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kateus jo iskeä.

Mä en halua olla enää yhtää viikonloppua raskaana.

Toivottavasti ei tartte.

Mun kaikki syksy suunnitelmat alkaa mennä myttyyn kun ei tää jätkä suostu syntymään.

Ärsyttävintä on se että viikosta 31 lähtien on lääkärit ja neuvolantäti varotellu että " syntyy ihan kohta" ja ei. Siis en olis halunnukkaan että ennen rv 37:ää syntyy, mut miks ei NYT?

Kuopus oli tässä vaiheessa jo 3 päivää...

TUU JO POITSU!!

39+5

Vierailija
36/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut taas kaikille nyyttinsä saaneille! Toivottavasti tuo omakin kohta on sylissä. Ja synttärionnittelut myös juhlineille!

Galluppiin: Meidän vauva nyt onneksi pysynyt rt:ssä, mutta pyllyä heittää vieläkin puolelta toiselle. Yleensä kotona pylly vasemmalla ja jalat oikeella (Tietää kuulemma tyttöä), mut neuvolassa sit aina pylly oikeella. Kaverihan oli vielä 35-36 viikolla perätilassa aina välillä.

Pukamista: Anteeksi tarkka kuvaus! Mulla on taas tullu se vaiva, vaivaa siis muulloinkin kuin raskaana ollessa aina välillä. Terkkari vain oli sitä mieltä, et mitään voiteita ei sais käyttää yhtään pidempi aikasesti, mut et jos kerran pari laittaa, ni ei ois haittaa. No minä kokeilin sit eilen Bebanthenia, ku jo pelkkä pytyllä istuminen pissatessa otti niin kipeetä, ja se on mulla kyllä nyt auttanu. Ei tullu tänä aamuna ees haavaumia ku pitkästä aikaa sain isomman hädän tehtyä. Eli ummetuskin vaivaa. Ja tosiaan pari sormenpäänkokosta paukamaa löytyy....

Muuten oma olo on ihan hyvä. Viime yönä sain nukuttuakin vaihteeks hieman paremmin. Aamuyöstä valvoin pari tuntia ja sit taas sain unen, kunnes heräsin puhelimeen. Oli jääny yöks päälle, yleensä sammutan. No mies soitti, et saatiin meidän " kakkosautoon" takapäähän uutta peltiä, ku joku oli miehen töihin mennessä ajanu perään:( puskuri oli menny kai aika pahasti ja takaluukkukin vääntynyt. Mies vähä valitteli alaselkää ja patistin sitä meneen tarkastuttaan sen, ettei tuu sit mitään pahempaa. Toinen osapuoli oli ollu joku nuori poika, joka oli ollu niin säikähtänyt, ettei ollu meinannu saada tietojaan kirjotettua, ku oli kädet niin tärissy ja kauheesti oli anteeks pyydelly.

PEPCA: Mistäspäin sinä täältä pohjanmaalta oot, ku oot kans tulossa Kokkolaan synnyttään? Mä Kokkolasta ja mun la on 18. 10. Eihän sitä tiä vaikka synnärillä törmättäs?

Mutta nyt laittamaan ruoka uuniin ja sit vähä ulkoilemaan!

Aurinkoista päivää kaikille! Ja suppareita....

Jensku rv 38+6

Vierailija
37/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas melko ikävästi mennyt yö. Alkaa asennot nukkumisen suhteen olemaan vähissä. Oikealla kyljellä ollessa vauva painaa hermoja niin paljon, että useimmiten iskee kova lantio/selkäkipu ja on pakko nousta ylös. Selällään/ puoli-istuvassa asennossa alkaa närästämään (ja on pakko nousta ylös, että loppuu) ja vasemmalla kyljellä puutuu alempi jalka ja käsi, kun yrittää koko yön samassa asennossa nukkua (ja taas on pakko nousta ylös veryttelemään). Iltaisin jännittää ja tuntuu ikävältä mennä nukkumaan, kun tietää ettei siitä oikein mitään tule. Ja vaavikin on jo niin iso, että kylkeä kääntäessä säälin vaan masua, kuinka se joutuu venymään vaavin painon alla ja tuntuu siltä kuin painavaa palloa kääntäisi. Uh..en haluaisi että vaavi tästä enää paljon kasvaisi (nyt arviolta 4,2kg).

Muutoin olo on hyvä, eikä (valitettavasti) ole tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä. Olisin niin halunnut, että olisi tänään syntynyt/lähtenyt syntymään. 10.10.05, kun olisi hieno syntymäpäivä tai huomenna kun on rv40 täynnä.

Vaavin asennosta: meillä on ollut Rt:ssa viikon 30 paikkeilta ja suurimmaksi osaksi viihtyy peppu vasemmalla ja jalat oikealla. Toisaalta viime päivinä on punkenut peppuaan ylös, keskelle ja välillä oikeallekin. Pää on niin alhaalla, ettei sitä tunne kuin alakautta kokeilemalla. Luulisi ettei sitä paljon enää liikuskella, mutta kyllä meillä ainakin pungetaan kovasti ja muussataan mun sisuskaluja. :) Vaikka se nyt tuntuukin ikävältä, niin suren jo etukäteen sitä aikaa, kun masussa ei enää olekaan ketään potkimassa ja työntämässä jalkaa kyljestä läpi. Mulle tulee varmaan ihan kauhea masuikävä synnytyksen jälkeen.

Tsemppiä kaikille käynnistykseen, synnytykseen tai polille meneville!

Jokojoko-soittelua on täälläkin ihan riittämiin. Ollaan luvattu jo hyyyyvin monta kertaa soittaa/lähettää viesti perheille kun alkaa tapahtumaan, mutta se ei ilmeisesti riitä. Ja synnärille kun lähetään, niin kierretään vielä heittämässä koira hoitoonkin äidilleni, mutta sekään ei rauhoita. Jokaisesta supistuksesta ja vihlasusta pitäisi olla heti raportoimassa. :) Onhan se oikeasti aika ihanaa, mutta alkaa hermoja kiristää kun niitä soittoja tulee useampi päivässä ja mitään ei oikeasti tapahdu. Meillä koko suku jännää, samoin kaverit. Taidan olla ainoa lähipiiristä, joka ei jännitä. Ehkä se on esikoistaan odottavan sinisilmäisyyttä, kun ei tiedä mikä on edessä.

Peräpukamista: tänne iskenyt myöskin ikävänä loppuraskauden vaivana. Käytän ihan Valkovaseliinia hoitona ja se kyllä ainakin mulla auttaa.

Onnea vielä nyyttinsä jo saaneille!

Rv 39+6 (tulisi jo!)

Vierailija
38/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa näköjään kroppa väsyä tähän raskaana oloon, ja lisäks rasittaa viikon kestäny flunssa.. kurkku on tosi kipeä ja ääni käheänä.

Verenpaineet nousseet entisestään, nyt oli jo 132/87 ja pissaan oli ilmestyny valkuaista kahdel plussal. Huomen aamul vien aamu pissa näytteen ja mitataan uudelleen verenpaine.. taitaa tulla yhtä neuvola ravaamista täst loppuajasta! Turvotusta tullut myös lisää, mut ei nii paljo ku viikko sit. Oli meinaa nyt paino noussu 700g/vk. Paras hoito tähän olis vauvan syntymä..

Lauantai aamuna huomasin vessa käynnil alhaalt valuvan sitkeää limaa, olin aika varma että kyse oli limatulpasta tai ainakin osasta siitä, nyt neuvolas sano että kuulostaa kyllä juuri siltä ja sano että viikon sisäl yleensä synnytys sit käynnistyykin.. Kävisiköhän niin onnekkaasti?!

Rosmari ja masukki 38+0

Vierailija
39/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Kokkolastahan minäkin. Mulla la vasta 26.10., mutta eihän sitä tosiaan tiedä vaikka satuttas synnärillä samaan aikaan olemaan. =) Th on nimittäin veikannut, että saattaisi tulla jo ensi viikolla, mutta paremmin sen varmaan selviää huomisen ä-polikäynnin jälkeen. Kiinnostaa oikeen itteenikin tietää, onko kohdunkaulalla/-suulla tapahtunu edistystä... =)

Vierailija
40/71 |
10.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Kielo77:[/b] Mulla on vauva ollut kanssa rt:ssä aika kauan jo, mut en nyt muista mistä viikoista lähtien. Ja tuntuu myös olevan selkä/peppu oikealla puolella ja jalat potkimassa vasenta puolta.

[b]Hemulii_i:[/b] Mä epäilen kanssa, että olis peräpukamia. Kun torstaina kakkiessa tuli verta sekä vielä perjantaina kolmena kertana. Maha ollut kovalla ja kuralla. Ja siitä johtuen joskus hieman arkanakin, kun on joutunut käymään niin usein pöntöllä, yhden päivän aikana, ettei ole aina kunnolla voinut edes pyyhkiä. Mut onneksi on suihkuttaminen vettä auttanut.

[b]Päippy71:[/b] Mulla vauva ei enää varsinaisesti kääntyile, mut tuntuu et kylkeään yrittää vaihtaa... :)

[b]nasuli78:[/b] Tsemppiä sinulle tälle päivälle! Kurja kuulla äidistäsi, että alkoholi vie.

Todella paljon onnea teille [b]Lokaäiti-05 ja koko perheelle[/b] pienestä [b] [color=blue] pojasta [/color] [/b].

Kaisa 38+1