Onko jo poliisijuttu? Hoitaja levittelee potilastietoja sairaalan ulkopuolella.
Minusta rikkoo kyllä työsopimusta.
Kertoo mm.kuolevien asioita ym.Kenellä on hiv,kenellä silikonit jne.'
Minusta tässä liikutaan hyvän maun rajamailla.
Eipä lääkärit ainakaan näin tyhmiä ole!
Kyseinen hoitsu työskentelee TYKSISSÄ.Teenkö poliisille ilmoituksen?
Kommentit (29)
terveystietoja. Minusta aika halpamainen tapaus.
eli tee ilmoitus.En mä ainakaan haluis et kukaan huutelis mun asioita ympäri kyliä
niin poliisi on turha kohde.
Laitappa viestiä Tyksin johdolle. Antavat hoitsulle varoituksen ja se saattaa riittää. Parista varoituksesta tulee sitten potkut.
rikosnimike on virkasalaisuuden rikkominen.
saatikka levittelemällä noita tietoja. Onneksi nyky potilashallintojärjestelmät logittavat kaikki käyttäjät jotka katsovat kenenkin tietoja. Eli jos ilmiannat niin varmaan todisteitakin löytyy sieltä...
Jos ei ole näyttöä -> loukkaat hoitajan kunniaa.
alainen juttu. Näkeehän nuo nyt sokea reettakin ja ei niitä missään terveystiedoissa mainita.
että tämä kyseinen hoitsu kantoi itse hiv-virusta johon sai estolääkityksen.Katsotaan ottiko opikseen.
ettei työasioita kuulu kertoa sairaalan ulkopuolella.
Tiedän niin hurjia juttuja joita ko.hoitsu on kertonut että siltä katoaisi lapsensa kummitäti jos vaan tietäisi!!
alainen juttu. Näkeehän nuo nyt sokea reettakin ja ei niitä missään terveystiedoissa mainita.
potilaan tietoja!
paitsi tietysti jos on töissö jollain yksityisellä kauneusklinikalla.
tai totuus toisesta seuraa sakot!Soitan itse poliisille jos sen hoitsun turpa ei pysy kiinni!
Ihmettelen vain kenellä on käyttöoikeudet lukea noin monien eri alojen tietoja?
tietokoneelta katsottu luettu sänkyn päädyssä olevasta kaavakkkeesta.Hoitsut voi mennä mihin huoneeseen tahansa ja katsella potilaan tietoa.Kuka sitä tietää miltä osastolta käydään katsomassa.
Itse tiedän ja olen kuullut ja nähnyt,vituttaa todella paljon.
saatikka levittelemällä noita tietoja. Onneksi nyky potilashallintojärjestelmät logittavat kaikki käyttäjät jotka katsovat kenenkin tietoja. Eli jos ilmiannat niin varmaan todisteitakin löytyy sieltä...
seiskan lehden otsikoissa olleita ihmisiä.
amerikkalaisia tv sarjoja vissiin katsellut, kun jostain sängynpäädyn kirjoituksista puhut.
Mutta oikeesti sun kannattaa kyllä tehdä tietojentarkistuspyyntö, ihan sen hoitajankin oikeusturvan vuoksi. Ja poliisia ei kyllä kannata vaivata, ne ei sun vaahtoamisees korvaansa lotkauta.
niin mun mielestä hoitaja ei saa kertoa kenellekkään että tällä ja tällä on silikonit. Olenko väärässä vai oikeassa?
Törkeää käytöstä hoitajalta!!
t. Hoitsu