Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko 12-vuotiaan pelata 18-v ampumispeliä?

Vierailija
05.07.2010 |

??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys.

Vierailija
2/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi vaikka itse seuraisin vierestä pelaamista, noi k-18 merkinnät on siinä syystä ja jotta sellaisen saa niin täytyy olla aikamoinen peli koska kriteerit ovat "kovat" että siihen kastiin pääsee. Siksi monet pelivalmistajat hieman "siistivät" väkivaltaisimpia pelejä ja siten välttävät tuon merkinnän joka rajaa markkinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä tuo 18-vuotias ampumispeli on. En tiedä, mitä kaikkia pelejä vuonna 1992 julkaistiin, mutta varmaan sieltä joitain 12-vuotiaalle kelpaavaakin löytyisi.

Vierailija
4/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne edes ole mitään kummoisia pelejä mielestäni.

Kyllä 12-vuotias on mielestäni riittävän kypsä ymmärtääkseen, että se on vain peliä.

Leikkiväthän 5 vuotiaatkin pyssyillä jne.

Vierailija
5/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

grand theft auto san andreas. Kuulemma kaikki saavat pelata tuota!! No- meillä ei todellakaan.

Vierailija
6/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy kyseinen peli hyllystä mutta ollaankin miehen kanssa yli 18v.

Se ei vaikuta heti alkuun k-18 peliltä mutta usko pois siihen on hyvät syyt. Vaikkakin epäilen että 12v ymmärtää englantia niin hyvin että kaikki menis perille niin silti...

Ja 12v ja 5v pyssy leikit on kuulkaa ihan eri asia kuin leffojen kattominen ja pelien pelaaminen. Itse pelkäsin mörköä vielä 10v joten ei se parin vuoden lisäikä aikuiseksi tee.

Vierailija
7/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältääkö peli seksiä, näitten tappamisten lisäksi? Kahdella kaverilla kuulemma peli on!!!!!

Vierailija
8/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi ei anna lapsensa pelata K18-pelejä 12-vuotiaana!

Eikös tuo ole juuri se peli, jossa on mm. huoria, käytetään järkyttäviä tappovälineitä, huumediilereitä ym.

Vierailija
9/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan.

Tuon ikäinen erottaa jo mikä on totta ja mikä ei.

Kukkahattutätien ikärajoilla en päätäni vaivaa.

Vierailija
10/23 |
05.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan.

Tuon ikäinen erottaa jo mikä on totta ja mikä ei.

Kukkahattutätien ikärajoilla en päätäni vaivaa.

Lastensaanti pitäisi lailla kieltää tällaisilta "lapsukaisilta". Sakkoa jokaiselle, joka kurittaa lastaan henkisesti sallimalla huorat, moottorisahat, huumeet 12-vuotiaana ja vielä kuvittelemalla sen olevan OK!

Säälin näitä lapsia, joiden vanhempina on "lapsia".

Vierailija
11/23 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin saa katsoa k-18 leffoja, esim. Kill Bill.

Sen sijaan BB, Idols ym. suoranainen paska on kiellettyä.

Vierailija
12/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pelannut GTA sarjan pelejä jostain 8-vuotiaasta lähtien ja minusta kasvoi ihan normaali nuori mies. En oo tappanu tai hakannu ketään, en ryyppää tai käytä huumeita. Hienon harrastuksen pelien parissa olen saanut.

Vierailija
13/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pelistä. GTA-pelit jäävät kauppaan vastenmielisen maailman takia, mutta Watchdogsin ostin 9-vuotiaalle pojalle ja yhtä fiksu tenava hän on sen läpipelattuaan kuin ennenkin.

Vierailija
14/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se aloituksen 18 v tulee täyteen, töttakai! Etkö itse aio antaa pelata?

Vierailija
15/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan. Mikä ongelma? 12v poika saa joululahjaksi gta:n. Aion myös itse pelata tuota peliä.

Vierailija
16/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla tyhmä lapsi, jos mieli järkkyy jonkun videopelin takia.

Vierailija
17/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"noi k-18 merkinnät on siinä syystä ja jotta sellaisen saa niin täytyy olla aikamoinen peli koska kriteerit ovat "kovat" että siihen kastiin pääsee"

"Se ei vaikuta heti alkuun k-18 peliltä mutta usko pois siihen on hyvät syyt."

Itse taas sanoisin, että K18 on todella usein myös ihan turhanpäiten. Koko peli voi olla ihan normaalia ampumispeliä, mutta yhden parin sekunnin välikohtauksen takia peliin lätkäistään K18. Mielestäni tämä on huono asia.

Jos osa K18-peleistä on "normiampumispelejä" ja osa yksityiskohtaisesti kuvattua raajojen silpomista, vanhempien on vaikea pysyä kärryillä, mikä on hyvä peli lapselle. Osa voi hyväksyä ruumismättöpelin luullen sen olevan samaa kauraa kuin Call of Duty. Osa taas ei hyväksy 12-vuotiaiden suosimaa Call of Dutya luullen sitä raakalaismaiseksi peliksi ja antaen lapselleen kavereiden keskuudessa nössön maineen.

Vierailija
18/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:49"]

Jos osa K18-peleistä on "normiampumispelejä" ja osa yksityiskohtaisesti kuvattua raajojen silpomista, vanhempien on vaikea pysyä kärryillä, mikä on hyvä peli lapselle. Osa voi hyväksyä ruumismättöpelin luullen sen olevan samaa kauraa kuin Call of Duty. Osa taas ei hyväksy 12-vuotiaiden suosimaa Call of Dutya luullen sitä raakalaismaiseksi peliksi ja antaen lapselleen kavereiden keskuudessa nössön maineen.

[/quote]

Sitä varten on peliarvostelut. Pari sivua tekstiä jaksaa lukea ennen ostopäätöstä.

Vierailija
19/23 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:49"]

[/quote]

Sitä varten on peliarvostelut. Pari sivua tekstiä jaksaa lukea ennen ostopäätöstä.

[/quote]

Niin, ongelma on nyt se, että vanhemmat tukeutuvat ikärajamerkintään ostopäätöksessään ja eivätkä jaksa selvästikään ottaa enempää selvää, mistä se ikäraja on tullut.

Viestisi siis pitäisi olla: "Pari sivua pitäisi jaksaa lukea ennen ostopäätöstä, mutta kun jotkut eivät näköjään vain jaksa".

Vierailija
20/23 |
25.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuolkaa mun persvakoa vitun rasistit mä ammun teidät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi