Mitä helvataa varten sinne Pride-kulkueeseen piti ottaa lapsia??!!!
Ihan totta, mua ihmetyttää. Kyse on kuitenkin seksuaalisuudesta, joka nyt ei ole pikkulasten asia mitenkään. Jos aikuiset haluavat osoittaa mieltään / muistuttaa seksuaalivähemmistöistä, niin OK, mutta miksi asiaan pitää sotkea lapsetkin?! Lapset eivät missään olosuhteissaan perhettään valitse, joten he ovat mun mielestä noissa asioissa ihan ulkopuolisia.
Homoja ja lesboja vastaan mulla ei ole mitään, ei tosiaankaan. Mielenosoitukset ovat yleensäkin mun mielestä aikuisten juttuja (pl. sellaiset tapaukset joissa nimenomaan osoitetaan mieltä lasten asioiden vuoksi). Lasten turha käyttö rekvisiittana pitäis kieltää.
Kommentit (24)
Aleksanterinkatu on vilkas ostoskatu, täynnä väkeä muutenkin. Loukkaantuneet lapset eivät olleet kulkueessa mukana. Kuka tahansa, meidänkin perhe olisi voinut olla kadun varrella.
Enpä provosoidu minäkään, vaikka vähällä se oli!
Mutta mun mielestäni muutenkin homoilla ja lesboilla on usein moraali vähän heikohko. Tampereella homobaarissa esim panohuoneita ihan sitä itseään varten...
kyseessä on paraati, ei mielenosoitus. Sitä oli myös katsomassa monia aivan ulkopuolisia ihmisiä kadun varrella.
Höpsö.
Kyllä mä myös olen ollut vanhempieni mukana monet marssit. Ja se jos mikä avasi silmiä globaaleille ilmiöille ja sille, että elämänpiiri ei pyöri ainoastaan oman napani ympärillä..
Aleksanterinkatu on vilkas ostoskatu, täynnä väkeä muutenkin. Loukkaantuneet lapset eivät olleet kulkueessa mukana. Kuka tahansa, meidänkin perhe olisi voinut olla kadun varrella.
kimppuun vaan ihan yleisesti muutenkin. Paraati, mielenosoitus, what ever, miksi lapset piti raahata rekvisiitaksi...
Eikä tämä ollut mikään provo, vaan keskustelun aloitus. Lasten asiat lasten asioina, aikuisten asiat aikuisten asioina!
ap
Mikä olisi ihanampaa, kuin tarjota lapsille mahdollisuus marssia tasa-arvon ja vapauden puolesta!
transseksuaalien paraatissa? Vai missä se raja kulkee?
"Mutta mun mielestäni muutenkin homoilla ja lesboilla on usein moraali vähän heikohko. Tampereella homobaarissa esim panohuoneita ihan sitä itseään varten..."
Ai mitä, missä? :D Kun en ole törmännyt. Puhutaanko nyt Pinkistä, joka lopetti vai Mixeistä?
Kummassakin olen useasti käynyt mutta ei ole tullut vastaan. Oot varmaan seikkaillut siellä sitten useamminkin kun on tullut noin tutuksi.
joten miksipä he eivät voisi osallistua tähän kulkueeseen, joka todellakin on enemmänkin hauskanpitoa kun mitään ilme vakavana tallustamista mielenosoitussotahuudot samalla raikuen..
Ei ne lapset siitä transseksuaaleiksi muutu, vaikka samassa paraatissa tallustaisikin.
Sinä se varmaan opetat lapsillesi, että homous on syntiä ja että auktoritteetteja on aina toteltava..Se on mulle kauhistus!
jos yrität saada faktat kohdilleen, ennen kuin "aloitat keskustelun". Kyseessä ei ollut mikään mielenosoitus vaan paraati.
Ihan totta, mua ihmetyttää. Kyse on kuitenkin seksuaalisuudesta, joka nyt ei ole pikkulasten asia mitenkään. Jos aikuiset haluavat osoittaa mieltään / muistuttaa seksuaalivähemmistöistä, niin OK, mutta miksi asiaan pitää sotkea lapsetkin?! Lapset eivät missään olosuhteissaan perhettään valitse, joten he ovat mun mielestä noissa asioissa ihan ulkopuolisia.
Homoja ja lesboja vastaan mulla ei ole mitään, ei tosiaankaan. Mielenosoitukset ovat yleensäkin mun mielestä aikuisten juttuja (pl. sellaiset tapaukset joissa nimenomaan osoitetaan mieltä lasten asioiden vuoksi). Lasten turha käyttö rekvisiittana pitäis kieltää.
että seksuaalivähemmistöt nähdään yleensä seksin kautta. Kysehän on ensisijaisesti rakkaudesta (ihan niin kuin heteroidenkin suhteissa), ja lapsillekin varmasti on hyväksi nähdä jo pienestä alkaen, että rakkaus on hyväksyttävää sukupuolesta riippumatta.
Ei kai se pussailun näkeminen lasta vahingoita, vaikka äidin ja isin asemesta pussaakin kaksi äitiä :)
kun jaksoi taas kerran provosoitua.
Niissä kulkueissa on yleensä pointtina se, että lapset kulkevat vanhempiensa mukana. En ollut tänä vuonna mukana, mutta viime kerralla oli esimerkiksi oma "osansa" sateenkaariperheille ja omansa sukupuolivähemmistöille, kuten transsukupuoliset (huom. ei -seksuaalit, sukupuolella ei oo mitään lähtökohtaista tekemistä seksuaalisuuden kanssa).
Ja jos transsukupuolisilla on lapsia, vaikka aiemmista avioliitoista (sitäkin hei tapahtuu!), mikseivät lapset saisi kulkea mukana olemassa ylpeitä vanhemmistaan?
Pride-kulkue ei ole niinkään mielenosoitus, se on vähemmistön yhtenä päivänä tekemä rauhanomainen katujenvalloitus, hetkellinen roolienkumoaminen heteronormatiiviselta yhteiskunnalta.
Huomaa, miten ahdistunut ja epävarma itsestään (ja seksuaalisuudestaan, kenties) geneerinen av-mamma on, kun tänne on tullut parin päivän sisällä suunnattoman paljon homovastaisia kirjoituksia. Jos Pride ei kiinnosta, anna olla.
Ja miksi homojen pitää pitää niin paljon meteliä itsestään?
a) miksi heterojen pitää? Te teette sitä vain paljon hiljaisemmalla, jatkuvammalla tavalla. Meidän vähemmistömme on paljon suurempi kuin tunnutte luulevan, noin 10% väestöstä on seksuaali- tai sukupuolivähemmistöä. Monet bisset piileskelevät kaapeissa varmaan itseltäänkin.
b) homoseksuaalisuus on edelleen monelle valitettavasti häpeän ja ahdistuksen aihe. Se ei ole mikään helppo ja yksinkertainen asia omaksua yhteiskunnassa, joka on niin heterokeskeinen, jossa on teidänkaltaisianne passiivisaggressiivisen vihaavia ihmisiä jotka opettavat lapsensakin vihaamaan meitä.
Aivan samalla tavalla kuin tummaihoiset saivat asemansa vakiinnutettua Yhdysvalloissa erinäisten nk. mustan vallan liikkeiden kautta, jotka pitivät jopa räävitöntä ääntä itsensä puolesta - koska muuten heitä ei kuunneltu. Pride-kulkue on juuri tällaista äänenpitämistä, mutta aivan yhtä paljon (jollei enemmänkin) yhteinäisyyden herättämistä homoyhteisössä joka ei todellakaan ole mitenkään yhtenäinen tai yksi, yksiä arvoja kannata liitto. MeitäKIN on moneen junaan, mutta yhtenä viikkona, päivänä, yhdistymme juhlimaan omaa identiteettiämme.
En ymmärrä kaikkea tätä piiloteltua vihaa ja syrjintää. :(
Että seksuaalisuus ei ole sama asia kuin seksi tai seksin harrastaminen.
Homoseksuaalisuus = identiteetin osa. Siitä siinä ollaan ylpeitä, ei mistään seksistä.
Nyt ei jaksa edes provosoitua tästä, vaikka yleensä jaksankin :)