Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tässä muistellut synnytyksiä ja sen jälkeistä aikaa

Vierailija
04.07.2010 |

enkä tajua miten toiset voivat sanoa olleensa elämänsä kunnossa heti synnytyksen jälkeen. Mulla olo ollut aina ihan karmea. Alapää turvonnut ja hemmetin kipeä, verta tulee niin ettei mikään vaippa tunnu riittävän, univelkaa on mutta nukutuksi ei saa sairaalassa, vessassa käyminen painajaista, jälkisupistuksia ja jotain kummia kuumia aaltoja yöllä, rinnat turpoavat, kuumottavat ja ovat kipeät...vauva kyllä tietenkin korvasi koetun tuskan mutta never again! Olen 3 lapsen äiti ja se riittää :D

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten kokenut olevani mitenkään huonossa kunnossa, mutta ihmettelin sitä, miksi oletettiin, että synnytyksen jälkeen äiti on reippaana ylhäällä kuin tikka.

Etenkin kun on kokenut synnytyksen ekan kerran. Olohan on sen jälkeen samanlainen kuin minkä tahansa sairaalaolon jälkeen.

Mulla on kokemusta parista gynekologisesta toimenpiteestä ja yhdestä murtumaleikkauksesta. Etenkin jäsenen murtumaleikkauksen jälkeen koin saavani empaattisempaa kohtelua kuin synnytyksen jälkeen.

Kai se johtuu siitä, että synnytystä pidetään luonnollisena tapahtumana, toisin kuin noita muita luettelemiani asioita, vaikka sairaalan asiakkaana itse tunsi olevansa ihan yhtä "hyvässä" kunnossa niiden kaikkien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla