G: ottaisitko lestanaisen töihin?
Kommentit (7)
niin ei se että on vl ole mikään este.
Toivottavasti työnhakija ei saa tietoonsa, että uskonto olisi syynä siihen, ettei häntä otettu työhön, johon hän ilmeisesti olisi pätevin. Työnantajan ei tulisi edes tietää työntekijän uskonnollista suuntautumista.
T. Itse täysin pakana
Sitähän ei saa työhaastattelussa edes kysyä (KHO 2445/98). Jos kysyy, tulee rapsut ja kovat tuleekin. Suomessa on kaikenlainen syrjintä kielletty mm. uskonnon perusteella.
ahkerampaa ja joustavampaa työntekijää saa hakea, on tottunut jo lapsuuden kodissaan tarttumaan töihin.
Itse olen tavallinen ev.lut.kirkkoon kuuluva uskomaton.
ahkerampaa ja joustavampaa työntekijää saa hakea, on tottunut jo lapsuuden kodissaan tarttumaan töihin. Itse olen tavallinen ev.lut.kirkkoon kuuluva uskomaton.
Ahkeria voi olal tai laiskoja kuten muutkin ihmiset.
Minun työpaikassa yliopistossa oli kollega vanhoillislestadiolainen nainen. Hänellä oli vakivirka. Hän meni naimisiin, ja alkoi se lasten tulo. Töihin tuli toistakymmentä vuotta sijaisrumba koska hän teki peräjälkeen 11 lasta ja oli kait useita keskenmenojakin. Väillä hän kävi töissä muutaman kuukauden korkeintaan, ja taas äitiyslomalle. Tätä kesti jotain lähes parikymmentä vuotta.
Hänen ammattitaito ruostui tietysti koska ei vauvojen teko pätevöitä mihinkään, vaikka välttämätöntä onkin.
40-50 hoidetaan viimeisimmät maailmalle, niin 50+ pitäisi hoitaa itselleen koulutus ja ammattitaito?