Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuttuako vai ei?

Vierailija
03.07.2010 |

Naapurissa asuu yksilapsinen perhe. Lapsi on n. 5-vuotias. Lasta kuljetetaan paljon autolla ja ilman istuinta ja ILMAN turvavöitä.

Äiti ja isä istuvat edessä ja lapsi istuu tai yleensä riekkuu takapenkillä. Jopa roikkuu siinä etupenkkien välissä.

Minua meno hirvittää, isä ajaa aina ylinopeutta, äidillä ei ajokorttia. Nyt olen alkanut miettiä pitäisikö tuohon kuljettamiseen puuttua ja miten? Muuttuuko mikään kuitenkaan?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille kerran ja sen jälkeen opit, että oman autosi renkaat ovat aika usein aamulla tyhjät.

LOL!

Enpä muuten usko.

Vierailija
2/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljenko silmäni vain otanko yhteyttä vaikka poliisiin? Lastensuojeluun, vai mihin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille kerran ja sen jälkeen opit, että oman autosi renkaat ovat aika usein aamulla tyhjät.

Vierailija
4/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekkari ylös ja soitto menemään. Ehkäpä sakot saisi perheen havahtumaan, miten tärkeää on käyttää turvavyötä!

Vierailija
5/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on aika kytätä milloin naapurit lähtee ja kuka missäkin istuu autossa, huoh....

Soita vaikka poliisille sitten.

Vierailija
6/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossani ei ole vöitä takapenkillä.

Vierailija
7/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelisi mihinkaan. aikuiset ihmiset tietaa varmasti autoilun riskit.

Vierailija
8/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikkapa pitävät ratsiaa perheen kodin lähistöllä (olettaen että ilman turvavöitä ajava perhe jää kiinni) niin eihän kukaan saa tietää kuka asiasta on ilmoittanut. En usko että poliisi ottaa suoraan yhteyttä perheeseen tämän asian takia, ehkäpä järkkäävät ratsian tai pitävät muutoin silmät auki.. Näin luulisin!

T: 4

Vierailija
9/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tietysti yrittää jos tuntuu liian pahalta seurata kuolonrallia sivusta. Käyttävätkö vanhemmat turvavöitä?

Vierailija
10/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kaikilla. Se ei tietenkään toimintaa oikeuta, mutta vastaa ehkä kysymykseesi, onko meno sellaista, että siihen tulisi puuttua. Maailma muuttuu, niin mekin.

Vierailija
11/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten kun tulee äkki jarrutus, voi vammmautua tai jopa menehtyä

mielestäni tuohon kuuluu puuttua, on jopa velvollisuus puuttua

ilmeisesti ovat ns sosiaalitapuksia ?

eikä heille siis vanhemmille itselleen voisi puhua asiasta suoraan ?

tee ilmoitus kun seuraavan kerran lähtevät, soita poliisiin

Vierailija
12/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie menee talomme ohitse niin, että aina kun olen pihalla nöen ohitse ajavat autot. Näin kesällä kun ollaan koko päivä pihalla, näen ihan väkisin kun ajavat ohi. Eipä tarvitse edes kytätä kun vauhdista jo tietää mikä perhe on tulossa.

Voisinkin soittaa poliisille kun tiedän suurinpiirtein ajat jolloin menevät tuosta. Ratsiaa sitten vaan järjestämään. Minulle ihan sama saavatko tietää että on oltu yhteydessä poliiseihin. Meidän piha on yksityisaluetta ja sinne ei ole asiaa oli mielessä renkaiden puhkominen tai ei.

ap

Vierailija
13/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa perheen sosiaalisesta taustasta. Heille itselleen on turha mennä sanomaan mitään.

ap

Vierailija
14/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie menee talomme ohitse niin, että aina kun olen pihalla nöen ohitse ajavat autot. Näin kesällä kun ollaan koko päivä pihalla, näen ihan väkisin kun ajavat ohi. Eipä tarvitse edes kytätä kun vauhdista jo tietää mikä perhe on tulossa. Voisinkin soittaa poliisille kun tiedän suurinpiirtein ajat jolloin menevät tuosta. Ratsiaa sitten vaan järjestämään. Minulle ihan sama saavatko tietää että on oltu yhteydessä poliiseihin. Meidän piha on yksityisaluetta ja sinne ei ole asiaa oli mielessä renkaiden puhkominen tai ei. ap

mutta ei se estä puhkomasta renkaita.

Ja poliiseista sen verran, että piirit ovat laajat, ratsiaa ei kannata tulla pitämään millekään pikkutielle. Lisäksi voi käydä niinkin, että samalla ottavat sinun autosi katselmukseen ja menevät kilvet samantien. Ei ne pelkkiä turvavöitä tule kyttäämään.

Meillä naapuri sai ratsian paikalle, kun valitti ainaisista ylinopeuksista. Kiinni jäivät poikansa ja tätinsä. Eka ajoi ylinopeutta ja täti (yli 75v) oli ajokortiton. Minä (jonka takia se ratsia oli) ajoin tismalleen oikeaa nopeutta ja sain poliisilta pelkän hymyn, en sakkoja.

Vierailija
15/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama asia

Vierailija
16/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit ihan tarkistaa mitä sanoo tieliikennelaki.

Vierailija
17/17 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi uusissa busseissa on vyöt joka matkustajalle.

No ei ne tähän pikkukadulle varmaan tuliskaan ratsiaa pitämään vaan tuonne "päätielle". Mun auto on kunnossa, samoin lastenistuimet ja ajonopeus. Kiitos huolehtimisesta :)

ap