Kun putoan kotihoidontuelle
mieheni tienaa 12 kertaa enemmän kuin minä, no jos en ota lapsilisiä huomioon. Haluaisin mennä töihin, mutta mies haluaa pitää lapsen kotihoidossa ainakin kunnes tämä on 1,5v.
Mutta aikamoinen ero meidän tuloissa ja en ymmärrä miten ei vaikuttaisi meidän väliseen suhteeseen. Minä kun en millään saa esim. lyhennettyä lainaa ja hädintuskin saan laskuja maksettua, ruokaa ostettua jne.
Kommentit (15)
esim. alkaa pyytää rahaa puhelinlaskuun saati vaikka uuteen paitaan/housuihin/johonkin ei niin tarpeelliseen. Tietysti voihn myös elää reilun puoli vuotta ilman vaatehankintoja, mutta samalla tuntuu pakolliselta jättää kaikki henk koht kulutus absoluuttiseen minimiin.
yhteistä tiliä ja varmaan kun menen takaisin töihin, tulen taas olemaan tyytyväinen. Mutta jotenkin ahdistaa tuo kotihoidontuella oleminen, äitiys- ja vanhempainraha on ollut OK ja olen pystynyt elämään ihan hyvin.
Niin ei tarvi erikseen pyydellä rahaa joka asiaan.
Oliko tuo nyt niin vaikeaa keksiä ihan itse?
Ihan automaattisesti siis ilman että sinun pitää pyytää sitä.
Tai sitten mies maksaa kaikki ruoat tältä ajalta tmv.
Kai se nyt on jo suunnitellutkin antavansa sulle käyttörahaa. Eihän se muuten sitä kotihoitoa olisi ehdottanutkaan. Taidat nyt kuvitella ongelman, jota ei olekaan. Kysypä miehen ajatuksia asiasta.
periaatteessa. Mutta on se silti jotenkin nöyryyttävää, en ole koskaan ottanut mieheltä rahaa vastaan.
jos sulla on sun mielestä niin hienot periaatteet, ettet voi niiden takia lasta hoitaa. Älä hoida.
Mun mielestä sä kompastut tuossa omaan ylpeyteesi. Mutta siinähän kompuroit sitten, kun kerran itse haluat.
Kai se nyt on jo suunnitellutkin antavansa sulle käyttörahaa. Eihän se muuten sitä kotihoitoa olisi ehdottanutkaan. Taidat nyt kuvitella ongelman, jota ei olekaan. Kysypä miehen ajatuksia asiasta.
maksan vähemmän lainanlyhennystä kuin normaalisti.
periaatteessa. Mutta on se silti jotenkin nöyryyttävää, en ole koskaan ottanut mieheltä rahaa vastaan.
Onko se nöyryyttävää? Ei taida olla. Eli ajattele miehen antamia rahoja palkkana, jonka se maksaa sulle lapsen hoidosta.
Ja sit kymmenen vuoden päästä miehellä on laina maksettuna ja sä makselet vielä. Noin me naiset päädytään siihen huonompaan elintasoon pitkäksi aikaa lapsen vuoksi, vaikka lapsi on ihan yhtä paljon miehenkin.
Mitä jos mies maksaisi vähemmän lainan lyhennystä, jotta sillä on varaa antaa sullekin käyttörahaa.
on kerran niin vaikeeta. hopi hopi.
hänkin. Eli kyllä hänen puolesta pidempi kotihoito olisi parempi, mutta kyllä tuloero aika tavalla tekee puolisoiden suhteen epätasa-arvoiseksi, ei siitä mihinkään pääse.
Ja sit kymmenen vuoden päästä miehellä on laina maksettuna ja sä makselet vielä. Noin me naiset päädytään siihen huonompaan elintasoon pitkäksi aikaa lapsen vuoksi, vaikka lapsi on ihan yhtä paljon miehenkin.
Mitä jos mies maksaisi vähemmän lainan lyhennystä, jotta sillä on varaa antaa sullekin käyttörahaa.
sitten lyhentäisi niin, että se hyödyttäisi molempia.
on kerran niin vaikeeta. hopi hopi.
ja jos mies haluaa pitää hänet kotihoidossa, pitää miehen osallistua myös sinun kulujesi maksamiseen. Eli saat ts. korvausta menetetystä työajasta sekä tulevasta eläkkeen pienenemisestä. Toivottavasti ratkaisu on mieleisenne. Muista, että kaikkea elämässä ei voi mitata rahassa!