Päivähoitomaksusta kysymys
Hoitovapaani on päättymässä ja olen hakenut lapsille hoitopaikkaa 1.8 alkaen. Nyt näyttäisi, että hoitopaikkaa tarvitaan vasta 1.9 alkaen. Pitääkö minun maksaa kuitenkin jo elokuun hoitomaksut?
Kommentit (6)
Olen lähdössä opiskelemaan enkä päivähoitopaikkoja hakiessani tiennyt mihin aikaan kuukaudesta koulu alkaa. Koulu alkaakin vasta elokuun lopussa, joten ajattelin, että saan hoidon muutamalle päivälle järjestettyä muutenkin.
Jos vien lapset hoitoon jo elokuussa, en saa siltä kuukaudelta kotihoidontukea enkä myöskään opintotukea, jolloin jäisin täysin tulottomaksi sen kuukauden osalta. Siihen meillä ei ole varaa.
ap
suomea sä ap olet? Meille tuli päätös helsingissä jo toukokuussa. Ei sulla varmaan niille edes mitään paikkaa vielä ole jos täälläpäin olet...
Olen hakenut lapsille päivähoitopaikkaa helmikuussa ja tieto tuli kesäkuun alussa. Koulupaikasta tuli tieto vasta nyt.
ap (en ole pk-seudulta)
Mun mielestä sitä aloituspäivää saa siirtää. Ainakin itse soitin aikoinaan päiväkodin johtajalle ja siirrettiin sitä pikkusen myöhemmäksi. Tämä siis Helsingissä.
Meni vaan yö miettiessä, että mitenköhän elokuusta selvitään, jos lapset pitää viedä silloin jo hoitoon, vaikkei tarvetta olisikaan.
ap
Siis hoidontarve alkaisi vasta syyskuusta.
ap