Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten anoppi lääkäriin?

Vierailija
03.07.2010 |

Miten saan vanhan anoppini lähtemään tutkimuksiin kun on yskinyt (ei tupakoi eikä ilmeisesti allergisoivia asioita kotonaan) pahasti jo liki vuoden. Pelkään et on kasvain tai tuberkuloosi kun oireet ei viittaa astmaan. Ei kuulemma ennätä lähteä eläkeläisenä lääkäriin. Pelkään, että sairastuttaa pienet lapsemmekin, jos vaikka tuberkuloosi, joka aktivoitunut vanhempana, aika yleistä muuten.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikentänyt hänet huonoon kuntoon. Lisäksi tulisivat veriyskökset ja muut oireet. Minä tosin sanoisin miehelleni, että lapset eivät sitten käy mummolassa, ennenkuin mummo on hoidettu. Mitäs jos mummolassa onkin homevaurio ja mummo yskii siksi?

Puhuin tuosta homevauriostakin. Asuntoon on tehty hometestit aikoinaan, ei ollut hometta. Ottivat sitten reilu vuosi sitten remonttimiehiksi paljon maksaneet, mutta epämääräiset remppamiehet korjaamaan asuntoa. Olin noita vastaan, mutta pitivät päänsä. Remppaajat sitten tekivät pahan mokan ja vesi pääsi vaurioittamaan seinää, itse sattumalta käydessäni huomasin heti kun tapahtui eli vesi satoi sisään.

Appi vain totesi, että kyllä kesä kuivaa!!! kun vaadin, että niiden töytyy vaatia remppamiehiä korjaamaan seinän kunnolla vahingon jälkeen. Miehet vaihtoivat villat (remontti oli kesken), mutta muuten kai? jäi hoitamatta ja tuo vaurio on samalla seinällä kun makuuhuone, jossa nukkuvat.

Kysyin voiko se olla ongelman aiheuttaja niin viittasi jälleen kintaalla asiaan. Hometestejä ei ole tuon vahingon jälkeen tehty.

Kiitokset teille vastauksista! Täytyy puhua miehen kanssa ja vaikka pakolla saada anoppi sairaalaan. Hyvä vinkki tuo, ettemme tuo lapsiamme kylään ennen kuin on saatu selville sairauden laatu ja hoito aloitettu, pieni pakote : )

Kiitos myös sinulle, joka mainitsit, että tubi olisi jo antanut pahempia merkkejä, tuota en huomannutkaan ottaa selvää missä ajassa etenee. Noita tapauksia on siis lähipiirissä, mutta en tarkemmin tiedä heidän sairauden etenemisiään tai yksityiskohtia, mutta parantuneet kuitenkin ovat.

Vierailija
2/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että se astma on todennäköisempi kuin tuberkuloosi. Toki voi olla jotain muutakin.

Mutta siihen kysymykseesi. Lähtisikö lääkäriin, jos sanoisit, että pelkäät että se voi olla jotain vakavampaa, etkä halua että lapset jää ilman mummia sen takia ettei mennyt tarpeeksi aikaisin lääkäriin?

Lupaa vielä tulla mukaan tai viedä autolla tai varata aika tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat kädestä kiinni ja viet autoon. Sanot että lähdettiin nyt tutkimuksiin. Jos ei onnistu niin sitten olalle VETO ja takakonttiin. Mikä on muuten paras jouluvalo???............................................................................................Anopin auton takavalo

Vierailija
4/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisiko anoppisi helpommin puolisoasi, omaa lastansa?

Monesti vanhemmat ihmiset pelkäävät juuri sitä pahinta, eivätkä sen takia mene lääkäriin. Niin kauan kun sitä ei ole todettu - sitä ei myöskään ole.. Vahinko...

Vierailija
5/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanut viitata kasvaimeen, ettei pelästy. Astmaa ei ehkä ole kun kuvaili oireet aivan erilaisiksi kuin astmassa. Tiedän muutaman vastaavalla tavalla tuberkuloosin vanhemmiten sairastaneen. Ei suostu lähtemään vaikka olin kovana ja yritin selittää, viittaa vaan kintaalla asialle. Yötkin yskii kuulemma niin, ettei kykene rauhallisesti nukkumaan. Yskää on koko ajan eli ei liity vuodenaikoihin esimerkiksi.

Vierailija
6/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. siis AP.

Täytyy puhua miehelle, jotta puhuisi äidilleen. Raivostuttaa vaan tuollainen välinpitämättömyys terveyden suhteen. Muita hoitaa ja huolehtii kyllä viimeisen päälle ja itsestä ei välitä ollenkaan.

Vierailija
7/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkistynyt huonepölylle, jota vanha tyyny, peitto ja patja on täynnä.

Mun äidillä ainakin on todettu huonepölyallegia ja yskii juuri öisin.

Vierailija
8/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaat anopillesi ajan - tai laitat miehesi varaamaan sen, koska hän on "virallisempi" omainen (koska tulee kuulumaan perikuntaan toisin kuin sinä). Sitten kun se aika koittaa, menette yhdessä anopin luo ja talutatte hänet autoon tai taksiin. Katsotte, että Kela-kortti on mukana. Niin yksinkertaista se on. Ei hänelle tarvitse kertoa koko jutusta etukäteen eikä antaa mahdollisuutta kieltäytyä. Menette vaan.

Kyllä, olen tehnyt sen anopilleni yhdessä mieheni kanssa.

Vierailija
9/9 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heikentänyt hänet huonoon kuntoon. Lisäksi tulisivat veriyskökset ja muut oireet.

Minä tosin sanoisin miehelleni, että lapset eivät sitten käy mummolassa, ennenkuin mummo on hoidettu. Mitäs jos mummolassa onkin homevaurio ja mummo yskii siksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi