Asumisoikeusasunnoista ja lainasta tietäville.
Minulle tarjottiin asumisoikeusasuntoa ja nyt mietin rahoituspuolta. Määräaikainen työni loppui juuri ja uusi alkaa mahdollisesti syyskuussa. Olen hoitoalalla, joten joku työpaikka lähes varma.
Nyt on kuitenkin niin, että tällä hetkellä saan vain liiton päivärahaa, vaikka omien laskujeni mukaan sekin riittäisi vastikkeen ja lainan maksuihin, mutta onko täysin mahdotonta saada lainaa pankista, kun kuitenkin olen juuri nyt työtön. Lainasumma korkeintaan 20 000.
Jos joku saman kokenut tai asiasta tietävä osaisi neuvoa mitä tehdä. Unohdanko koko asunnon (olisi juuri sellainen kun haluaisin) vai mitä...
Kommentit (6)
lainaa asoon. Otettiin toisesta pankista sitten pienempi laina ( halvemmalla) kun kerran säästöjä oli. Asossa ei voi oikein hukata rahoja, joten toimii hyvin takuuna.
hoitoalalla työpaikka on lähes varma?
hoitoalalla työpaikka on lähes varma?
Minulla on pieni koululainen, joka tarvitsee kaitsijaa. Näin minulla oli mahdollisuus järjestää helposti asia.
tekijä laina-asioissa, että vaikka vakituista työpaikkaa ei olisikaan, voi silti ihan hyvin saada esim. asuntolainaa pankista. Tuo tarvitsemasi lainasumma ei ole edes mikään "jättisuuri" ja asumisoikeusasuntohan käy lainan vakuutena lainaan, joten aso-lainat ovat siten riskittömiä pankeille ja saat kyllä mielestäni tuon summan ihan varmasti.
kannattaa kysyä pankista!