Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä kokoomuslaisia hävetä,

Vierailija
02.07.2010 |

että puoluesihteeri on myymälävaras ja vaikka ketä muitakin rikollisia ja vilunkityyppejä kuuluu porukkaan? Vai edustatteko itsekin sitä moraalihaaraa, että mitä vain saa tehdä, kunhan ei jää kiinni? Aika noloa joka tapauksessa, että moni teistä ON jäänyt kiinni!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset osoittavat, että onnellisimpia ovat maat joissa pienet tuloerot.

kun uskovat, että työhön voisi kannustaa tai tuloerojen kasvusta olisi jotain hyötyä. Köyhiä on ollut aina ja lähes kaikki maailman ongelmat johtuvat köyhyydestä, joten sen poistaminen pitäisi olla ykkösasia!

eikä sen siihen kannata keskittyäkään.

kun uskovat, että työhön voisi kannustaa tai tuloerojen kasvusta olisi jotain hyötyä. Köyhiä on ollut aina ja lähes kaikki maailman ongelmat johtuvat köyhyydestä, joten sen poistaminen pitäisi olla ykkösasia!

eikä sen siihen kannata keskittyäkään.

Kun kaikilla oli suunnilleen saman verran rahaa, kaikki oli onnellisia. Ja mummot haikailee vieläkin "vanhoja hyviä aikoja". Hyvä uutinen on, että teilläkin on mahdollisuus muuttaa esim. Kuubaan, Albaniaan, Kiinaan tai Pohjois-Koreaan. Ja afrikastakin löytyy muutama sopiva maa ihan varmasti!!

Vierailija
22/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on HYVIN kaukana sosialistisesta ideologiasta, joka perustuu siihen, että valta jakautuu kansalle, ei yksittäisille ihmisille.

Ei kannata sotkea kommunistisia diktatuureja sosialismiin tai nykyisiin vasemmistolaisiin. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mitä taas tulee tasaiseen tulonjakoon, niin onnellisimmat ja terveimmät ihmiset, paras koulutustaso, vähiten rikollisuutta jne. löytyy niistä maista, joissa on pienimmät tuloerot.

Kyse ei ole siitä, että laiskottelusta maksettaisiin, vaan siitä, että ihmisen, joka tekee 8-tuntisen työpäivän, pitää tulla palkallaan toimeen. Suomalainen siivooja tai lähihoitaja ei todellakaan laiskottele sen enempää kuin saman verran työtä tekevä toimihenkilö, joka saa palkkaa vähintään tuplamäärän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä motivaatiota tulee luoda, eikä sitä luoda sillä, että rahallinen menestyminen omin avoin on tehty lähes mahdottomaksi tai syynäämällä rahaa kotisohvalla makoilijoille. Yhteiskunnan tehtävänä ei ole elättää loisia, jotka eivät laiskuuttaan kanna korteaan kekoon, vaan syövät vain kuormasta.

Mutta kun niitä ihmisiä on aina, jotka eivät ota sitä kuokkaa käteen vaan mielummin alkavat ryöstelemään jne. Ei se vaan toimi, vai onko mielestäsi USA:ssa paremmin asiat?

kun ei poisteta antamalla rahaa kouraan, vaan luomalla motivatiota ottaa se kuokka omaan käteen.

Vierailija
24/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdu motivaation puutteesta, vaikka joissakin tapauksissa sekin voi olla yksi syy. Motivaation luominenn taas on äärimmäisen hienosyinen asia - olen sosiaalityön opinnoistani oppinut.

Köyhyys niin yksilö- kuin yleiselläkin tasolla johtuu eniten eriarvoistavista rakenteellisista olosuhteista, joihin oikeistopuolueet eivät oikeasti haluakaan korjaavasti puuttua - ahneita kun ovat.

Työnteko ei ole kannustavaa, kun palkat ovat monella alalla niin olemattomat. Arhinmäki on täysin oikeassa siinä, että kaikesta työstä pitäisi tienata vähintään kymppi tunnissa!

Ja mielestäni esim. jonkun puhelinmyyntityön teettämisen pitäisi olla laitonta, niin pahasti se riistää tekijänsä ihmisarvoa monella tasolla!

punainen ap

joka paheksuu myös sitä asennetta, ettei terve ihminen vain viitsi tehdä itse mitään työllistymisen eteen. Epäilen kuitenkin, ettei sellaisia tosiasiassa ole montaakaan, vaan "laiskuus" on esim. mielenterveysongelman sivutuote.

Mutta tosiaan: ihan mitä tahansa työtä tai hyödytöntä kurssia ei kenenkään pitäisi olla pakotettu ottamaan vastaan saadakseen minimitoimeentulon - se on eriarvoistavaa (esim. rikkaan suvun vesan ei tartte niin tehdä, jos suku maksaa elämisen)

Vierailija
25/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei poisteta antamalla rahaa kouraan, vaan luomalla motivatiota ottaa se kuokka omaan käteen.

Että jaksaa sitä kuokkaa heiluttaa ja työstä on maksettava sen verran palkkaa että sillä elää, pystyy maksamaan asumisensa ilman asumistukia, elättämään myös lapsensa.5

Vierailija
26/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perusteellisen vertailun jälkeen kertokaa, missä maassa on pienemmät tuloerot, yhtä hyvin huolehditaan työttömistä, opiskelijoista, koululaisista, terveydenhuollosta, tuoreista äideistä jne.

Minä ainakin mielelläni kuulisin, missä tällainen paikka on.

Vierailija
27/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaukaa hakea. Esimerkkeinä toimivat myös muut Pohjoismaat, Ranska, Saksa ja Kanada (joka onkin eteläisen naapurinsa mielestä umpisosialistinen yhteiskunta).

Vierailija
28/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kaukaa hakea. Esimerkkeinä toimivat myös muut Pohjoismaat, Ranska, Saksa ja Kanada (joka onkin eteläisen naapurinsa mielestä umpisosialistinen yhteiskunta).

No, esim. Ranskassa ei todellakaan ole yhtä pienet tuloerot ja hyvät sosiaalietuudet kuin Suomessa!

Vierailija
29/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä täytyy pitää kiinni. Tuloerot ovat valitettavasti nousseet. Työttömiä on enemmän ja köyhyys lisääntynyt. Ja tälle täytyy tehdä jotain tai kohta olemme jakautuneet rikkaisiin ja slummilaisiin, niin kuin Afrikassa.

ja perusteellisen vertailun jälkeen kertokaa, missä maassa on pienemmät tuloerot, yhtä hyvin huolehditaan työttömistä, opiskelijoista, koululaisista, terveydenhuollosta, tuoreista äideistä jne.

Minä ainakin mielelläni kuulisin, missä tällainen paikka on.

Vierailija
30/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetä mikään. Ei ydinvoima, ei upporikkaiden suosiminen, ei mikään muukaan. Ehä saattaa hävettää, jos jollain on vääränmallinen pikkutakki.

Vierailija
31/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävetä mikään. Ei ydinvoima, ei upporikkaiden suosiminen, ei mikään muukaan. Ehä saattaa hävettää, jos jollain on vääränmallinen pikkutakki.

Vierailija
32/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa on muka väärää? Tietenkin tuon "upporikkaiden suosimisen" muuttaisin ensin muotoon "yrittäjyyden kannustaminen" tai "ahkeruudesta ja fiksuudesta saa ja pitääkin hyötyä taloudellisesti".

Se nyt vaan on väärin että valtio ryöstää mielettöminä veroina suuret summat jos hiukankin enemmän tienaat ja jakaa ne sitten yhteiskunnan hukkapaloille joilla on aivan liian korkea elintaso. Suomalaiset köyhät ovat edelleen maailman rikkaimpia!

Jos haluat jotain, hommaat sen ihan itse. Minä en sitä sinulle anna!

Vierailija
33/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noissa on muka väärää? Tietenkin tuon "upporikkaiden suosimisen" muuttaisin ensin muotoon "yrittäjyyden kannustaminen" tai "ahkeruudesta ja fiksuudesta saa ja pitääkin hyötyä taloudellisesti".

Se nyt vaan on väärin että valtio ryöstää mielettöminä veroina suuret summat jos hiukankin enemmän tienaat ja jakaa ne sitten yhteiskunnan hukkapaloille joilla on aivan liian korkea elintaso. Suomalaiset köyhät ovat edelleen maailman rikkaimpia!

Juurikin tämän asenteen vuoksi en voi sietää kokoomuslaisia: kauniit, älykkäät ja hyviin olosuhteisiin syntyvät ansaitsevat enemmän ja parempaa kuin huono-osaisemmat. Ihmisen arvo mitataan saavutuksilla, älyllä ja sillä, monenko karaatin kultalusikka suussa on syntynyt. :(

Vierailija
34/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla älyllä

Vierailija
35/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, olemmehan me silti parempia ihmisiä kuin te kaikki muut. Miehenikin sentään insinööri.

Vierailija
36/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla älyllä

Äly on sinulle ilmeisesti sitä että kaikki jaetaan sossutyyliin mahdollisimman tasan...

Sori vaan laiskat -elämää slummissa tiedossa:)

Vierailija
37/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tämän asenteen vuoksi en voi sietää kokoomuslaisia: kauniit, älykkäät ja hyviin olosuhteisiin syntyvät ansaitsevat enemmän ja parempaa kuin huono-osaisemmat. Ihmisen arvo mitataan saavutuksilla, älyllä ja sillä, monenko karaatin kultalusikka suussa on syntynyt. :(

No perintöveroillako se hyvinvointi pitäisi aina yhteiskunnalle niistää? No way!

Päätän mieluummin varojeni käytöstä ihan itse -ja todellakin siirrän omaisuutta pikku hiljaa lapsille verosuunnittelun kaikkia hienouksia hyväksi käyttäen.

Vierailija
38/38 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyyntityön teettämisen pitäisi olla laitonta, niin pahasti se riistää tekijänsä ihmisarvoa monella tasolla!