Mies herätti mut ja sanoi jotain tosi outoa...
Sanoi että mun on pitänyt jo pidemmän aikaa kysyä sulta että masentaako sua ja onko sulla kaikki ihan ok? Vastasin todella ymmälläni että kaikki on nyt paremmin kun koskaan. Niin kuin onkin en ole koskaan edes ollut masentunut tms. Ja meillä on nyt kaikki asiat paremmin kuin koskaan. Sitten mies kysyi jotain aivan järkyttävää et kai sä kuole? Menin aivan pois tolaltani ja vastasin että meinasin nyt ensiksi elää vielä ainakin 60vuotta sitten mies sanoi vaan että hyvä. En saanut unta kun jäin sydän pamppaillen miettimään miehen sanoja ja luulin miehen nukahtaneen mutta sitten huomasin miehen itkevän. Itku ei kestänyt kauvaa ja mies nukahti mutta itse en saa unta. Mitä mun miehelle on tapahtunut onkohan tulossa hulluksi APUA???
Kommentit (40)
Avaa se sanainen arkkus, ja KYSY mieheltä mikä vaivaa? Luulis olevan liian vaikeeta? Tietääkseni parisuhteissa asiat selvitetään puhumalla, enkä edelleen usko että kukaan meistä täällä palstalla tietää mikä sun miestäs vaivaa ( vai vaivaako mikään), vai miksi haet täältä vastausta mitä sun miehelles on tapahtunut?
Ärsyttävä provo!
Ja jos ei ole, niin kyllä se on joku toinen ku miehes joka on hulluksi tulossa teidän perheessä...
Oli mies jo lähtenyt johonkin vaikka hänellä on iltavuoro että töihin ei lähtenyt. Mies oli tehnyt meille jääkaappiin aamupalat valmiiksi (ei ole koskaan tehnyt niin). Pöydällä oli lappu jossa luki nähdään illalla. Mua huolestuttaa tämä ei ole yhtään miehen tapaista käytöstä. Puhelimenkin on jättänyt kotiin. Auttakaa mua. T:ap
Aika lailla komppaan muita joko:
Oli nähnyt pahaa unta ja oli vielä unessa kun kysyi, mutta vaikutti olevan kuitenkin hereillä eli unissa puhuvat voivat olla ihan selväpuheisia, vastata ja silmätkin voivat oll auki.
Miehesi saattaa olla pahasti masentunut tai vielä pahempaa sairastumassa johonkin henkisesti.
Lähipiirissä sattunut jotain joka säikäyttänyt ja korostuu omassa elämässä.
Hänellä on jokin ongelma ja pitäisi saada puhumaan.
Sinun täytyy nyt vain rauhallisesti saada hänet kertomaan mikä hänen on ja hankkia apua, älä vain odottele!
Aika lailla komppaan muita joko:
Oli nähnyt pahaa unta ja oli vielä unessa kun kysyi, mutta vaikutti olevan kuitenkin hereillä eli unissa puhuvat voivat olla ihan selväpuheisia, vastata ja silmätkin voivat oll auki.
Miehesi saattaa olla pahasti masentunut tai vielä pahempaa sairastumassa johonkin henkisesti.
Lähipiirissä sattunut jotain joka säikäyttänyt ja korostuu omassa elämässä.
Hänellä on jokin ongelma ja pitäisi saada puhumaan.
Sinun täytyy nyt vain rauhallisesti saada hänet kertomaan mikä hänen on ja hankkia apua, älä vain odottele!
jos mies oli katsonu sun sivuhistoriaa?
Ehkä on itse masentunut ja nyt tosiaan hautoo itsemurhaa. Vie (pakota) hänet terveysasemalle / päivystykseen.
taitaa ukkos olla vinksahtanu tai hullu tms... seuraa vähä ja soita valkotakkiset...
Esim. päästäkseen irti tupakasta?
Mun mies oli juuri tuollainen kun oli lääkityksellä tupakointia lopettaessaan. Heräsi yöllä ja silitteli hiuksiani, rakasti ja palvoi. Elämäni parhaat pari kuukautta hänen rinnallaan. Sitten se olikin ohi.
Sanoi että mun on pitänyt jo pidemmän aikaa kysyä sulta että masentaako sua ja onko sulla kaikki ihan ok? Vastasin todella ymmälläni että kaikki on nyt paremmin kun koskaan. Niin kuin onkin en ole koskaan edes ollut masentunut tms. Ja meillä on nyt kaikki asiat paremmin kuin koskaan. Sitten mies kysyi jotain aivan järkyttävää et kai sä kuole? Menin aivan pois tolaltani ja vastasin että meinasin nyt ensiksi elää vielä ainakin 60vuotta sitten mies sanoi vaan että hyvä. En saanut unta kun jäin sydän pamppaillen miettimään miehen sanoja ja luulin miehen nukahtaneen mutta sitten huomasin miehen itkevän. Itku ei kestänyt kauvaa ja mies nukahti mutta itse en saa unta. Mitä mun miehelle on tapahtunut onkohan tulossa hulluksi APUA???
ole mitään vakavaa eikä mitän ihmellistä. mun mies on nähnyt unia ja jutellut mun kannsa (mutta hän oli unessa) seuraavana päivänä kun kysyin muistatko että juteltiin yöllä niin hän sanoi että ei, syy miksi hän silloin puhui unessi johtui koska päivällä hän oli tosi väsynyt, jopa minä olen sellainen että kun olen tosi väsynyt näen painajisia ja jopa puhun uneessa.joten tämä on ihan normaalia.
miehesi ei ole tulossa hulluksi joten älä murehdi ja mene ihan rauhassa nukkumaan.
joku tuttu (esim työkaveri) oli menettänyt yllättäen puolisonsa tai on itse tehnyt jotain miksi on tajunnut että voi menettää sinut eikä todellakaan tahdo niin käyvän.
Voi olla järjestelemässä sitä mokaansa, tekemässä testamenttia tai ihan vain aikoo järjestää sinulle jotain kivaa. Veikkaisin tuota viimeisintä. Onko mies kuinka herkkä tai romanttinen luonne?
että sinä olet masentunut ja kuolet jonka seurauksena herännyt paniikissa.
Itsellä käy tätä todella useasti ja yleensä herättyäni alan itkemään hysteerisesti johon mies lohduttaa. Nämä unet on todellakin kauheita painajaisia ja toden tuntuisia
että ei kai miehelläsi ole jotain vakavaa tapahtunut? Tai jos hän epäilee itsellään jotain sairautta? Itselläni tulisi tuollaisia kysymyksiä mieleen jos itse olisin sairas. Mutta hän toisaalta saattoi kysyä sitä vain hellyyttään tai jos tosiaan oli nähnyt pahaa unta ja se sai ajattelemaan kauheita asioita. Koita nyt puhua miehellesi mistä moiset kysymykset.
Olen pitkän aikaa saattanut elää jonkun unen "jälkitunnelmissa", käsitellä sen herättämiä ajatuksia ja tunteita, eikä unissa ole tosiaan ole edes aina tarvinnut olla kyse itsestäni tai omasta perheestäni. Voin hyvin kuvitella, että miehesi reaktio sopisi vastaavaan tilanteeseen.
Ap:n mies saattaa hautoa itsemurhaa ja kyselee nyt kysymyksiä joilla aikoo varmistaa ettei ap tule heti perästä.
*