Haaste: kuka köyhäilee parhaiten?
Tuli mieleen tosta "miten 7 henkinen perhe pärjää 12 eurolla..." vaan, että pistetäänkö pieni kilpailu pystyyn: kuka selviää vähimmillä menoilla esim. seuraavan viikon (ma-su)? Kaikki jotka lähtee mukaan, käsi pystyyn (=pistäkää alkuperäinen kirjoitusnumeronne ylös, jota käytätte sit myöhemmin kun raportoitte, miten sujuu). Aina kun vauva/perhe-lehdissä kirjotetaan köyhistä perheistä, niin ei siel oikeesti kukaan kitkuta viikkoa 10 eurolla! Kertokaa perhekokonne ja montako aikuista/lasta (oman tunnon mukaan laske aikuiseksi ne taloutesi lapset/teinit, jotka syövät saman verran kun aikuiset). Lasketaan sit viikon lopussa mitä viikko maksoi per nuppi. (Onhan se nyt selvä, et kaks ihmistä päjrää vähemmällä kuin vaiks seitsemän). Tästä tulee ihan superkivaa!!!
Maanantaihin eli starttipäivään on viel aikaa, joten voidaan kukin kirjata sotasuunnitelmaa ylös, valmentaa perhettä kitsastelulinjalle ja jakaa ajatuksia keskenämme.
Ja paskan heittäjät älkööt vaivautuko kommentoimaan, oon kyllästynyt niihin! Tähän köyhäilykisaan voi osallistua, vaikka olis hyvätkin tulot: tee kerrankin jotain todella erilaista! Ikimuistoinen kesä 2010, se kesä kun elettiin viikko hyvin ____eurolla!!! Jee!
Kommentit (28)
Keräsin tyhjiä pulloja ja tölkkejä, kahtena viikonloppuna(Helsingistä), vähän päälle 200e sain :)
:) Laskujen jälkeen kun jäi tilille 70e niin pakko on hiukka säästäväinen olla.
Pidemmän aikavälin menot on ne, jotka ratkaisee. Viikon pystyy elämään täysin rahatta, kunhan on varastot kunnossa (ruokaa riittävästi, perusvaatteet, bensaa autoon/bussilippu, vuokra maksettu jne). Mulla menee useinkin viikko, etten käytä rahaa ollenkaan, meillä käydään ruokakaupassakin vain kerran viikossa!
Meillä eka päivä meni mukavasti:
aamupalana X-tran muroja + n. litra Milbonan maitoa (arv. 1e)
päivällisenä Poutun nakkipaketti (1e) ja X-tran muusijauheesta tehty perunamuusi (0,5e) ja kurkkua+tomaattia torilta (0,5e) Lidlin maitoa litra (0,65e)
päiväkahvilla Rainbow jätskiä litra (0,69e) ja itse tehtyä hilloa + lapsille Rainbow tiivisteestä mehua ja aikuisille Lidlin kahvia (hillo+juomat ehkä yhteensä 0,3e)
Päivällisellä nokkoslättyjä: (nokkoset itse kerätty ja pakasteesta) 1l maitoa, 2munaa (ostamme munat 30kpl kennoissa), X-tra jauhoa, suolaa, Lidlin paistomargariinia ja itse tehtyä hilloa, n. litra maitoa (n. 2,5e yht.)
Iltapalalla puuroa kaurahiutaleista (lidl) ja sokeria (about 0,5e) + maitoa litra (0,65e)
=yht. 8,30 (No joo, ei pärjää 7 henkeä kympillä viikkoa, ei!)
Toi siis eilen.
Tänään köyhäily menikin päin persettä, kun mies vei lopun perheen multa salaa Heseen syömään, kun olin vauvan kanssa kaupungilla asioilla. :( Et silleen... Ei tainnu ukkoa tää haaste kiinnostaa :D
Keräsin tyhjiä pulloja ja tölkkejä, kahtena viikonloppuna(Helsingistä), vähän päälle 200e sain :)
mut kun meidän ei tällä kertaa tarvitse,niin en osallistu :) meille joskus ollut ihan arkea tuo.ja jos on viime vkolla ostanu varastoon ruokaa,niin ei haittaa!siinähän se juju onkin,että saako kaiken riittämään ja pärjääkö koko vkon vain 12eurolla!
esim.kerran kävi niin että ostin melkeen kaikilla rahoilla ruokaa ja luulin että ens maanantaina olis tullu rahaa,muttei tullutkaan koko viikolla,joten oli pakko pärjätä reilulla 10 eurolla.
t.2 aikuista 2 lasta
Etkö sää lue viestejä?
Ap ehdotti että ne isommat lapset jotka syö kuten aikuiset niin ne laskettaisiin aikuisiksi!
Esim teini-ikäset lapset kuluttaa varmaan enempi kuin 2- vuotias?
Ja nimenomaan omalla näppituntumalla: voihan perheessä näin olleen olla vaikka 5 aikuista.