Onko muita jotka ei HALUA kalliille lomamatkoille?
Koko vuosi on rampattu töissä ja päivähoidossa. Me ihan oikeasti tahdotaan lomalla olla, rentoutua. Käydä uimarannalla uimassa ja torilla syömässä mansikoita. En kaipaa pitkiä lento- tai automatkoja enkä vierasta ympäristöä. Tahdon olla ihan rauhassa omassa ihanassa kodissa vailla kiirettä. Lapset ovat päiväkotirumban jäljiltä varmasti samaa mieltä.
Kommentit (26)
Lomalla haluan rentoutua ja löhötä _kotona_. Tehdä pihahommia, nähdä sukulaisia ja rempata kotia. Oleilla lasten ja miehen kanssa rauhassa.
Missään nimessä en halua minnekään kauas tai ainakaan maksaa siitä kamalasti. Jos on viikon tai pari ulkomaanmatkalla tuntuu kun ei olisi ollut lomaa ollenkaan. On vaan entistä väsyneempi ja kiireisempi kun kotihommat ovat rempallaan ja kassit väärällään pyykkiä.
Ei minulle lastenhoitoa vaikeutetuissa olosuhteissa. Miehen kanssa kaksin voin käydä lyhyellä kaupunkilomalla.
Maapalloa (ja hyviä hotelleja)on tullut työmatkojen vuoksi kierrettyä ihan kiitettävästi. Noista matkoista on sentään saanut rahaa.
kun koko vuoden käy töissä, ja pyörittää kotiarkirallia loppuajan, kaipaisi tosiaan vaihtelua, maisemaan ja kotitöihin. Olisi ihanaa olla muissa maisemissa ja syödä ravintolassa viikon parin ajan.
Tosin jotain vaihtelua kaipaan ja sitä tuo pienet kotimaan matkat. Mutta haluan aina ehdottomasti olla lomalla myös vain kotona.
tavallisille etelänmatkoille kyllä aina haluaa koko perhe.
No mä koen asiat täysin päinvastoin kuin ap.
Kotona lomaillessa on koko ajan pyykkiä, siivousta, ruuanlaittoa yms normaalia mutta lomalla ei.
Siellä pääsee valmiiseen pöytään syömään ja hotellisiivooja vaihtaa lakanat päivittäin.
Ainoa murheet on meneekö altaalle vai rannalle loikoilemaan tai mitä söisi ravintolassa.
Mulle viikon loma etelässä on noin ziljoona kertaa rentouttavampi kuin neljä viikkoa kotona.
Ja enkä tarkoita sitä matkantekoa vaan myös sitä vieraassa ympäristössä olemista. Mä vaan väsyn siitä kamalasti, ja oon reissun jälkeen niin uupunut, etten jaksa moneen päivään yhtään mitään.
Joten mulla ei oo pienintäkään kiinnostusta laittaa rahaa johonkin sellaiseen mikä vain uuvuttaa mua.
Mutta mies ei osaa lomailla kotona. Ja mä en ymmärrä sitä. Mun mielestä kotonakin voisi tehdä kivoja juttuja, niitä samoja kuin lomallakin: voi käydä uimassa, voi syödä ravintolassa, voi oleilla. Miksi ihmeessä siitä pitää maksaa itsensä kipeäksi, kun me oikeesti ei olla mitään suurituloisia.
Jonkinlaisena kompromissina me käydään kahdesti vuodessa 2 - 3 päivän lomalla. Ja muut päivät vuodesta mies tekee töitä. Se kun ei osaa vain olla kotona.
Tosin ihan sama oli matka kallis tai edullinen, niin ei kiinnosta varsinkaan ulkomaille lähteä. Kotona on niin kivaa vaan olla ja tehdä lasten kanssa mukavia päiväretkiä yms. ja nauttia yhdessäolosta ihan rauhassa. Ja ei, en kaipaa myöskään kesälomavieraita meille. :)
En esim lähde kaukomatkoille pienten lasten kanssa. Euroopassa reissaamme joka vuosi ainakin pariin otteeseen.
En pysty kotona rentoutumaan samalla tavalla kun koko ajan on mielessä että pitäis tehdä tätä ja tuota jne.
en todellakaan halua lentokoneeseen. Ja sitäpaitsi suomen kesä on loistava, joten mielummin lomailen kotimaassa. Tosin ei sekään halpaa ole, mutta onneksi on mökki merenrannalla joten siellä vietetään iso-osa lomasta.
Mua ei yhtään huvita tuhlata tuhansia euroja vaan sen takia, että pääsen sanomaan muille ihmisille matkustaneeni "siihen-ja-siihen" maahan.
Ja samoja asioita, joita harrastaisin matkalla, voin ihan hyvin tehdä kotona/kotimaassakin paljon halvemmalla. Ja lentokoneeseen lapset pääsevät kyllä ihan muutenkin, sitä paitsi eivät edes pidä lentokoneessa matkustamisesta. :)
Just nyt kesällä tuntuu juurikin tuolta ja ollaankin 4 viikkoa ihan kotimaisemissa tai vieraillaan korkeintaan lastemme isovanhempien luona.
Mutta marraskuussa 2 viikkoa Dubaissa tekee kyllä terää. Mennään vaan sinne, ollaan meren äärellä lämpimässä ja aurinkoisessa säässä all inclusive -hotellissa. Se on lomaa äidillekin, kun ei tarvitse pukea lapsille kurahaalareita vaan voi olla vaan rennosti keveissä kesävaatteissa.
Kesäkuun vesisateessa pyörähdettiin Kyproksella nauttimassa +30C lämmöstä allinclusive matkalla ja ihana lepoloma oli, ei edes lento 4h rasittanut.
Nyt kökitään kotona pari viikkoa ihan just noita kotihommia tehden, käydään uimarannalla, markkinoilla ym kun edes jotenkin aurinko paistaa ja täällä uida tarkenee.
Sitten tammikuussa lähdetään 15pvä matka Thaimaahan että jaksetaan pakertaa töissä/eskarissa taas seuraavaan lomaan.
Eihän nämä lomat toisiaan mitenkään pois sulje, vai mitä? Ei tarvi kun käyttää mielikuvitusta ja voi saada molemmat =)
Kyllä lomalla pitää pois kotoa päästä, mutta en minäkään Suomen kaunista ja lyhyttä kesää ulkomailla tuhlaisi. Mökkeily on ihanaa! Kaukana muista ihmisistä ja kodin velvotteista. Mökillä jopa tiskaaminen käsin on mukavaa :)
Mutta kyllä se on lomaa, kun asuu hotellissa, menee valmiiseen aamupalapöytään, joku muu kuin minä siivoaa huoneen joka päivä, koko päivä on perheen yhteistä aikaa ulkoilla ja tehdä kaikkea kivaa ja illalla voi mennä valmiiseen pöytään syömään.
Matkustelisin nykyistä enemmänkin, jos olisi varaa. ELi kyllä haluan kalliille ulkomaanmatkoille.
mä en lähtis minnekkään ulkomaille.ensinnäkin lentopelko tekee sen,lisäks muutenki pelottaa ja arveluttaa ulkomaat...tiedä mitä taskuvarkaita,pahoinpitelijöitä jne.riittää ku kotimaassa lomailee...
tavallisille etelänmatkoille kyllä aina haluaa koko perhe.
Viihdyn kotona, lapsilla on paljon harrastuksia ja niissä saa laukata aina. Ja tietysti töissä, päiväkodissa ym. Nuorimmat on 2- ja 3-v, yhteensä 4 lasta. Mitä järkeä niiden kanssa olisi ulkomaille lähteä? Huh, huh, kotimaan reissuissakin aivan tarpeeksi.
Viihdyn kotona, lapsilla on paljon harrastuksia ja niissä saa laukata aina. Ja tietysti töissä, päiväkodissa ym. Nuorimmat on 2- ja 3-v, yhteensä 4 lasta. Mitä järkeä niiden kanssa olisi ulkomaille lähteä? Huh, huh, kotimaan reissuissakin aivan tarpeeksi.
joku 600km automatka Suomessa voi olla raskaampi kuin pakettimatka ulkomaille.
kauas mutta olen kotiäiti eikä ole varaa. Lapset meillä kärttävät koko ajan lomamatkalle ja mielummin vielä lentokoneella.