Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reseptin "väärentäminen"

Vierailija
30.06.2010 |

Mulla on pitkäaikainen lääkitys, joka uusitaan kuukauden välein ja resepti voimassa aina vain pari päivää. Nyt sitten lääkkeitä oli kertynyt ylimääräisiä kun uusintoja onkin tehty tiheämmin, ja uuden reseptin saatuani vain unohtui käydä apteekissa ajoissa. Muistin vasta 3 vkoa myöhässä kun edelliset lääkkeet nyt loppumassa.

Mulle lääkäri sanoi että jos lääkkeitä ei hae ajallaan, uuden reseptin saa vain uudella henk. koht. lääkärikäynnillä. Jonoa on, joten kuuri keskeytyisi, mikä ei hyvä koska kyseessä voimakas hormonitoimintaan vaikuttava kuuri. Olen jo valmiiksi muutenkin masentunut eikä tunnu voimat riittävän uuden reseptin hankintaan, vaan haluaisin keskittyä olennaisempiin asioihin, päivä kerrallaan.

Resepti on käsin kirjoitettu. Menekö apteekkiin selittämään ja ruinaamaan lääkettä vanhentuneella reseptillä (ilmeisesti on jossain laissa asti se voimassaoloaika, joten en tiedä voivatko katsoa läpi sormien tätä), vai lisäänkö reseptin päivämäärään käsin yhden numeron, jolloin se näyttää olevan vielä voimassa?

Voiko apteekille tulla joku paha ongelma jos väärennän reseptin päivämäärän?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa tullut muutos:

ISOTRETINOIINIA SAA MÄÄRÄTÄ MYÖS PUHELINLÄÄKEMÄÄRÄYKSELLÄ

Onpa outo juttu, mulla kuuri aloitettu huhtikuussa ja panottivat ettei puhelinresepti ole mahdollinen. Kiertävät sääntöä siten, että uusiminen tapahtuu etukäteen varatulla puhelinajalla, jonka jälkeen lääkäri lähettää käsin kirjoitetun reseptin kotiin. Sitten on se pari päivää aikaa mennä apteekkiin ennen kuin resepti ehtii mennä vanhaksi.

Kiitos tiedosta, yritän soitella sinne ihotautipolille huomenissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan