Minkä ikäisenä yksin leikkipuistoon?
Meillä syksyllä eskarin aloittava tyttö. Tosi rauhallinen ja kiltti, mutta nyt on itsenäistymispuuska iskenyt ja haluaisi käydä yksin läheisessä leikkipuistossa. Matkaa on noin 300 metriä, matka kävelytietä ja osaa sen kyllä, mutta mä en vaan uskalla päästää. Miehen mielestä voisi mennä kyllä, mutta mä pelkään vaan. En niinkään mitään namusetiä vaan, että loukkaa itsensä siellä tai eksyy matkalla, vaikka miten voisi eksyä tuolla matkalla, jota on jurrutettu vuosia.
Olenko ihan hysteerikko vai missä iässä olette päästäneet lapset yksi noin kauas kotoa?
Kommentit (6)
kanssa. Nyt päästän yhtä lähellä olevaan lähipuistoomme kouluunmenevän tytön veljensä kanssa, joka tosin vasta 8v hänkin, mutta onpa heitä sentään 2, pääsääntöisesti kilttejä ja rauhallisia ovat.
Mutta järkyttävä ja järisyttävä oli fiilis, kun ekan kerran päästin heidät puistoon ja kun poika ekan kerran lähti pihasta yksin kävelemään. En unohda sitä koskaan. Ok, mä ehkä olen hysteerikko ;)
Meillä poika on loppuvuodesta syntynyt joten siinä 5-6 v iässä.
ole asiaa puistoon ilman aikuista tai yli 16-vuotiasta vahtia. Puistossa kun on mm. uima-allas ja vastuu lapsista on aina vanhemmilla.
5v poika siskonsa kanssa. (sisko vähän nanhempi) käytös ei ollut kovin hyvää. En tajua vanhempia ketkä päästää noin pienet yksin puistoon :( Ja tonne puistoon ei näe ikkunasta!
ovat tänä kesänä alkaneet käydä yhdessä ihan kodin lähimpinä olevissa puistoissa. 6 v:n päästän yksinkin, mutta 4 v:tä en vielä. On muuten terhakka ja varmaan osaa kulkea ja olla siivosti, mutta on kova kiipeilemään ja leuka liimattu & muita pienempiä ruhjeita paikkailtu.
Lähempänä ekaluokan alkua sitten olisi hyvä alkaa harjoitella tuttuja lähiympäristön paikkoja yksin.
Itse olen päästänyt syksyllä eskariin menevän tytön isomman sisaruksen (yli 10v) kanssa liikkumaan esim. lähikoulun pihalle. Yksin en vielä päästä.