Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaostoksen visalla? Tyhmää?

Vierailija
30.06.2010 |

Rahaa 200 euroa tilillä. Viikon päästä tilipäivä. Pitäisi katsastaa auto (aika kallista kai?) ja ostaa viikon ruuat mökille. Ei taida 200 euroa riittää, kun tällä viikolla pitää varmaan jotain ruokaa vielä ostaa kotiinkin.

Ei olla ikinä jouduttu käyttämään luottokorttia :( Visa-lasku toki maksettaisiin heti sen tultua.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui kauheaa jos tosiaan joutuisitte Visaa käyttämään! Ajatella! ;)

Miksi ihmeessä maksatte vuosimaksua luottokortista jos ette sitä edes käytä? Menee nekin maksut ihan hukkaan. Ja vielä ylpeilet sillä?

Voittehan te vaihtoehtoisesti maksaa vaikka sen katsastuksen sillä Visalla ja ostaa ne ruoat käteisellä jos tosiaan otsikointisi mukaisesti ruokaostosten tekeminen luottokortilla on teille se suurin kynnyskysymys...

Vierailija
2/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole luottokorttia. Miehelle ei muuta tarjottu kuin pankkikortti-visa-yhdistelmää. Visaa käytettäisiin varmasti matkoilla, jos sellaisia olisi varaa tehdä.

Ja ylpeilen millä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa katsastus Visalla ja maksatte laskun pois sitten kun se tulee.

Yksinkertaista. Asiat on vaikeita jos ne sellaisiksi tekee.

Vierailija
4/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin näin kesä aikaan vähintään 1/3 maksaa ostoksensa luotolla. Jopa muutaman euron ostoksia.

Tilanteessasi maksaisin katsastuksen luotolla ja ostokset rahalla.

Hauskaa lomaa :)

Vierailija
5/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat ? Jos kerran Visa on, niin miksei sitä voisi hätätilanteessa käyttää ??

Vierailija
6/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan niitäkin on, mutta ei tietysti ollenkaan kaikki. Monet keräävät luottokortilla bonuspisteitä ja toiset ovat muuten vaan tarkkoja rahoistaan. Oma hyväpalkkainen mieheni esim maksaa kaikki parin euron ostoksetkin luotolla, en oikein tiedä miksi. Tottui siihen ulkomailla asuessamme (siellä ei ollut suomalaistyylistä pankkikorttia) ja tarkkana rahoitaan tykkää kuukaden ilmaisesta maksuajasta. Itsekin maksan usein luotolla, sillä pankkikorttitilini on entinen palkkatilini ja nykyisin kotiäitinä tulot sille aika niukat enkä jaksa jatkuvasti siirrellä rahaa toiselta tililtä. Laskut tietysti maksetaan aina ajallaan. Enkä kyllä koe luotolla maksua mitenkään "hävettäväksi", itsehän minä raha-asiamme tiedän.

varsinkin näin kesä aikaan vähintään 1/3 maksaa ostoksensa luotolla. Jopa muutaman euron ostoksia.

Tilanteessasi maksaisin katsastuksen luotolla ja ostokset rahalla.

Hauskaa lomaa :)

Vierailija
7/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme mieheni kanssa aina ruokaostokset visalla, koska ne laskut maksetaan yhteiseltä tililtä. Pankkikortilla tai käteisellä maksan vain henkilökohtaiset ostokseni.

Vierailija
8/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylpeilen millä? ap

Onko susta jotenkin hienoa ja ilmoittamisen arvoista, ettette koskaan käytä luottokorttia vaikka teillä sellainen on? Kyse on lähinnä siitä, ettei ihan oikeasti ole mitään järkeä maksaa luottokunnalle vuosimaksua luottokortista, jota ei koskaan edes käytä. Nekin rahat olisi hyvä sijoittaa johonkin muuhun.

Vierailija
9/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä maksan AINA ruuat Visalla! AINA!

Sen takiahan koko kortti on, että sitä käytetään!

Sillä saa vaan lisämaksuaikaa, ei muuta.

En tajunnutkaan, että mulle lyödään "ei rahaa" leima otsaan, kun ilmoitan kassalla maksavani sillä...

Vierailija
10/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks visa ja kaks mastercardia enkä maksa niistä mistään vuosimaksua. visa ja toinen master on pankin itse hallinnoimia ja maksan vain kiinteän kk-palvelumaksun joka sisältää ko.kortit, verkkopankin ja maksupalvelun.

Vierailija
11/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksamme myös käytännössä kaikki yli 50 euron ostokset Visalla tai muilla luottokorteilla. Eikä todellakaan siksi, ettei käteisrahaa olisi, laskut olemme luonnollisesti maksaneet heti aina eräpäivänä. Parempihan se on ne käteisvarat pitää tilillään "kasvamassa korkoa", vaikka taitaapa se korko tänä päivänä olla aika minimaalinen. Luottokortin kautta saamme kuitenkin ns. korotonta maksuaikaa, tai ainakin vuosimaksullemme jonkinlaista vastinetta. Visalla maksaessamme samalla kerrytämme myös erinäisiä bonuspisteitä.

Muistelisin myös, että visassa on lisäksi ominaisuus, jonka kautta saa visalla ostamalleen tuotteelle (siis jollekin isommalle tavaralle tms.) erikseen vielä lisätakuun ja -turvan.

Vierailija
12/12 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks visa ja kaks mastercardia enkä maksa niistä mistään vuosimaksua. visa ja toinen master on pankin itse hallinnoimia ja maksan vain kiinteän kk-palvelumaksun joka sisältää ko.kortit, verkkopankin ja maksupalvelun.

Mulla taas masterissa ei ole mitään maksuja, visassa ja amexissa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi